Vrei să fii la curent cu ultimele noutăți? Abonează-te la newsletter.
Foto: Instant.ro
Potrivit unei analize realizate de Instant.ro, prima platformă din România bazată pe AI care intermediază vânzări de mașini second hand, prețul pe care îl plătesc românii pentru achiziția unei mașini second hand a înregistrat o creștere de aproximativ 17% în 2023 față de anul anterior, ajungând la peste 12.800 de euro.
Această creștere a prețurilor este determinată de mai mulți factori, printre care contracția ofertei de mașini second hand pe piața din România, combinată cu o inflație mai mare și cu o disponibilitate redusă de mașini noi pentru livrare imediată. Din cauza timpilor de așteptare tot mai mari pentru mașinile noi, mulți oameni se orientează către achiziționarea de mașini second hand.
„Acest context, care a determinat creșteri ale prețurilor la mașinile second hand, își are originea în pandemia de COVID-19. Lucrurile se resetează, însă, și ne așteptăm la corecții de preț în următoarea perioadă. Inclusiv preferințele românilor se modifică, înspre mașinile de generație mai nouă, cu un rulaj mai mic.”,
a declarat Vlad Ghiță, CEO Instant.ro.
De asemenea, Vlad Ghiță precizează că limitarea vechimii mașinilor listate pe platforma Instant.ro, la cel mult 10 ani, va contribui la reînnoirea parcului auto din România.
Printre mărcile de mașini rulate preferate de români se află Volkswagen, BMW, Audi, Renault și Mercedes, urmate de Ford și Skoda. Conform analizei, interesul cumpărătorilor în 2023 s-a îndreptat către motorizările pe benzină în detrimentul celor diesel.
În perioada mai-iunie 2023, volumul total de mașini tranzacționate și înmatriculate a reprezentat doar 66% din totalul mașinilor, în scădere față de 73% în aceeași perioadă a anului precedent. Analiza arată că românii își schimbă mașina cel mai frecvent după ce au parcurs între 150.000 și 200.000 de kilometri.
În privința preferințelor de achiziție pentru cei care aleg mașinile rulate tot mai mulți români optează pentru SUV-uri, datorită combinației de spațiu util și capacități pentru teren accidentat. Ford Kuga a devenit mai popular față de Ford Mondeo în 2023, în timp ce Audi Q5 se află acum pe locul doi în fața modelelor Audi A3 sau A6.
Atunci când vine vorba de achiziția unei mașini noi, modelele Dacia este preferată de români, însă pe segmentul second hand, Dacia Duster se vinde mai bine decât Dacia Logan. De asemenea, SUV-urile Hyundai (Tucson și Santa Fe) și Toyota RAV 4 au câștigat teren în fața berlinelor vândute de aceleași mărci.
Platforma Instant.ro facilitează vânzarea și cumpărarea rapidă de mașini second hand, oferind un algoritm de inteligență artificială care calculează prețul corect al mașinii aproape instantaneu. Aceasta oferă încredere în procesul de tranzacționare, reducând timpul mediu de vânzare al unei mașini second hand, de la o medie de 90 de zile la aproximativ 24 de ore.
Utilizatorii platformei pot alege între vânzarea rapidă, vânzarea prin licitație către dealerii autorizați sau vânzarea pe piața liberă către alte persoane fizice. Cumpărătorii au acces exclusiv la autovehicule evaluate, verificate și cu toate informațiile necesare despre dotări, detalii tehnice și chiar informații de la RAR (Registrul Auto Român).
Foto: Arctic
Compania Arctic, liderul pieței de electrocasnice locale din România, se bucură de o mare notorietate în rândul companiilor din sectorul producției din România. Potrivit unui studiu Employer Brand Research 2023 realizat de grupul Randstad, Arctic a înregistrat o creștere semnificativă în ceea ce privește atractivitatea ca angajator. La nivel național, atractivitatea Arctic a crescut de la 46,3% în 2021 la 54% în 2023.
Arctic este considerat cel mai atractiv angajator din sectorul de producție în zona de sud a țării, având o atractivitate de 62,9% în 2023, comparativ cu 53,4% în 2021. Această tendință ascendentă se menține și în alte regiuni ale țării.
Studiul a relevat că Arctic a devenit un angajator mai atractiv și pentru generația Z (18-24 de ani), alături de generația X. Procentul de atractivitate pentru generația Z a crescut de la 38,8% în 2021 la 48,7% în 2023. Acest rezultat confirmă eficiența strategiei companiei de a se implica în educația duală și universitară.
În luna iulie, Arctic a demarat a patra ediție a programului de internship Fresh Start, care are ca scop sprijinirea tinerelor talente. Compania a selectat 23 de studenți de la Universitatea Politehnica București, Universitatea Valahia din Târgoviște, Universitatea din Pitești și Universitatea Petrol – Gaze din Ploiești pentru a participa la acest program de internship. Durata stagieratului este de două luni, în perioada iulie – august, iar studenții selectați beneficiază de statutul de angajat cu drepturi și beneficii depline.
De asemenea, Arctic este o companie care deține două fabrici în România, una pentru producția de frigidere și alta pentru mașini de spălat, situate în localitățile Găești și Ulmi din județul Dâmbovița. Fabrica de mașini de spălat de la Ulmi, inaugurată în 2019, este prima unitate de producție Industry 4.0 din România și una dintre puținele de acest fel din Europa.
Randstad Employer Brand Research este un studiu independent și cuprinzător despre brandul de angajator, care identifică cei mai atractivi angajatori din mii de companii. Studiul colectează opiniile a aproximativ 163.000 de respondenți din grupa de vârstă cuprinsă între 18 și 64 de ani, provenind din aproximativ 6.022 de companii, prezente în 32 de piețe. În România, la cercetare au participat 3.727 de persoane.
„Prezența companiei Arctic în topul regional al angajatorilor din producție realizat de compania Randstad România ne bucură și ne onorează. Sunt norocos să am alături o echipă de top, împreună cu care am consolidat o cultură organizațională bazată pe respect, un sentiment profund de grijă pentru planetă și societate, precum și pe dorința de a evolua împreună. Crearea unui mediu de lucru inspirațional, sigur și sănătos, care promovează diversitatea și incluziunea este esențială pentru noi. Angajamentul Arctic este de a promova schimbările pozitive, care aduc plus-valoare pentru societate și generațiile viitoare.”,
a declarat Murat Büyükerk, Chief Executive Officer Arctic.
„Dincolo de notorietatea solidă de angajator pe care Arctic și-a creat-o în rândul românilor, ne bucură faptul că, așa cum arată acest studiu, continuăm să creștem din punct de vedere al atractivității, cu o mențiune specială pentru cea mai tânără generație, cea a celor între 18 și 24 de ani, dar și pentru femei. Aceste cifre reconfirmă succesul programelor noastre care susțin tinerii și promovează diversitatea în domeniul tehnologiei și al inovației.”,
a adăugat Maria Tătaru, HR Director Arctic.
Acest website foloseste cookie-uri
Folosim cookie-uri pentru a-ti imbunatati experienta pe website tinand minte preferintele tale de navigare. Apasand pe butonul accept iti dai acordul pentru folosirea tuturor cookie-urilor.
Acest site web folosește cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența în timp ce navigați pe site. Din aceste cookie-uri, cookie-urile care sunt clasificate ca fiind necesare sunt stocate pe browser-ul dvs., deoarece sunt esențiale pentru funcționarea funcționalităților de bază ale site-ului. De asemenea, folosim cookie-uri terțe care ne ajută să analizăm și să înțelegem cum utilizați acest site web. Aceste cookie-uri vor fi stocate în browserul dvs. doar cu acordul dumneavoastră. De asemenea, aveți opțiunea de a renunța la aceste cookie-uri. Dar renunțarea la unele dintre aceste cookie-uri poate avea un efect asupra experienței dvs. de navigare.
Un “Internet Cookie” (termen cunoscut si ca “browser cookie” sau “HTTP cookie” sau pur si simplu“cookie”) este un fisier de mici dimensiuni, format din litere si numere, care va fi stocat pe computerul, terminalul mobil sau alte echipamente ale unui utilizator de pe care se acceseaza Internetul. Cookie-ul este instalat prin solicitarea emisa de către un web-server unui browser (ex: Internet Explorer, Chrome) si este complet “pasiv” (nu contine programe software, virusi sau spyware si nu poate accesa informatiile de pe hard-disk-ul utilizatorului).