Compania de curierat Sameday, lider pe segmentul livrărilor out-of-home și unul dintre principalii jucători din piața de curierat, a înregistrat o creștere a cifrei de afaceri de 11% în primul trimestru al acestui an, comparativ cu perioada similară a anului trecut.
Astfel, evoluția pozitivă a companiei depășește dinamica pieței, fiind rezultatul investițiilor constante în tehnologie, dezvoltarea ecosistemului de servicii accesibile magazinelor online și majorării de cumpărături cu livrare la easybox.
Sameday a încheiat 2022 cu o cifră de afaceri majorată cu 23% față de anul precedent, atingând 736 de milioane de lei în România și 833 de milioane de lei la nivelul grupului. Totodată, compania a obținut o creștere de două cifre a cifrei de afaceri pentru al optulea an consecutiv. Comparativ cu media pieței, rezultatele Sameday indică faptul că a reușit să își consolideze poziția, având cea mai dinamică creștere din segmentul serviciilor de curierat, care au înregistrat o evoluție medie a cifrei de afaceri de circa 7% față de anul anterior. Peste 90% dintre livrările generate de Sameday au fost e-commerce, ceea ce indică faptul că numărul în creștere a magazinelor online apelează la serviciile curierului introducând livrarea la easybox în țară.
În ultimii doi ani, Sameday a investit peste 500 de milioane de lei în dezvoltarea capacității operaționale și crearea de servicii de livrare facilitate de tehnologie, din care 150 de milioane de lei au fost atribuiți numai în România anul trecut. Printre cele mai importante direcții investiționale au fost extinderea rețelei easybox, tehnologia de sortare și livrare și totodată dezvoltările software.
În prezent, Sameday operează 4.720 de easybox-uri la nivel regional, iar peste 3.800 din acestea sunt amplasate în România. În orașele din țară, clienții pot parcurge până la un easybox în aproximativ 5 minute, datorită proximității. Potrivit unor cercetări comandate în luna mai de Sameday, preferința clienților pentru easybox este de 48%, față de 28% pentru livrarea la ușă.
„În 16 ani de activitate am investit constant în dezvoltarea unui ecosistem de livrare care facilitează creșterea magazinelor online și impactează pozitiv experiența clienților. Valoarea pe care o aducem magazinelor online prin servicii digitalizate de livrare, deschidere internațională și o experiență de client îmbunătățită constant creează un cerc virtuos. Astfel partenerii noștri se dezvoltă, iar Sameday evoluează odată cu ei. În 2022 am depășit cu 84% rezultatele anului 2020, an de cotitură pentru Sameday, când am văzut o creștere de 142% a cifrei de afaceri. În ciuda contextului economic incert, premisele acestui an se arată a fi favorabile. Ca și până acum ne propunem să abordăm cu agilitate și curaj perioada următoare. Suntem deja o companie matură, iar focusul nostru va rămâne consolidarea operațiunilor din țară și din regiune și optimizarea serviciilor oferite magazinelor online și consumatorilor.”,
a declarat Lucian Baltaru, CEO Sameday Group.
Obiectivul Sameday rămâne consolidarea rețelei easybox spre o direcție strategică, având ca scop îmbunătățirea experienței clienților și optimizarea calității serviciilor oferite prin susținea dezvoltării magazinelor online. Conform aceluiași studiu, 68% dintre clienții magazinelor online aleg comercianții care oferă livrare în easybox.
Același studiu arată că în proporție de 88% clienții magazinelor online consideră că este important să beneficieze de mai multe opțiuni de retur. În acest sens, Sameday a introdus în martie opțiunea de retur în easybox pentru toți comercianții online, oferind gratuitate până la finalul anului pentru magazinele care activează serviciul în această vară.
Compania de curierat încurajează magazinele online din România să își extindă activitatea la nivel internațional. Mai mult, prin deschiderea operațiunilor în Ungaria în 2020 și în Bulgaria în 2022, Sameday va permite crearea unei zone cu livrare deschisă și integrată digital.
„În fiecare an ne străduim să îmbunătățim serviciile în beneficiul clienților noștri, oferind consumatorilor o livrare fără griji, iar magazinelor online control și flexibilitate. În acest sens, am început anul 2023 cu servicii noi, care au în focus satisfacția comercianților și consumatorilor online care ne aleg. Pentru clienții de business am lansat serviciul de predare personală în easybox, prin care au un control mai bun asupra timpilor de livrare și confortul de a alege momentul predării coletului, în orice easybox din rețeaua Sameday. Acest produs este creat pentru a sprijini creșterea afacerilor aflate în etapă de scalare.”,
a precizat Elena Stoica, Chief Marketing & Customer Experience Officer.

Deloitte România, una dintre cele mai mari firme de servicii de audit, consultanță fiscală și juridică, consultanță financiară și managementul riscului din țara noastră, anunță promovarea lui Andrei Cozachevici și a lui Răzvan Ungureanu în funcția de parteneri în cadrul practicii de audit și servicii conexe, precum și a lui Marius Vasilescu în cea de partener în practica de consultanță financiară, începând cu luna iunie 2023.
Andrei Cozachevici, Partener Audit și Servicii Conexe, are o experiență profesională de peste 18 ani. A condus proiecte complexe de audit, precum și proiecte de audit pentru companii antreprenoriale de renume. De asemenea, are o experiență vastă în diverse industrii, cu specializare în agricultură, jocuri de noroc, sănătate și industria petrolieră. Este membru al Asociației Contabililor Certificați din Marea Britanie (ACCA), al Camerei Auditorilor Financiari din România (CAFR), al Autorității de Supraveghere Publică a Activității de Audit Statutar (ASPAAS) și al Corpului Experților și Contabililor Autorizați din România (CECCAR).
Răzvan Ungureanu, Partener Audit și Servicii Conexe, face parte din echipa Deloitte din 2008, când s-a alăturat ca proaspăt absolvent. De-a lungul anilor, a coordonat diverse proiecte complexe pentru companii active din industrii, precum energie și resurse și produse de consum. Este membru al Asociației Contabililor Certificați (ACCA), al Corpului Experților și Contabililor Autorizați din România (CECCAR), al Camerei Auditorilor Financiari din România (CAFR) și al Autorității de Supraveghere Publică a Activității de Audit Statutar (ASPAAS).
Marius Vasilescu, Partener de Consultanță Financiară, are o carieră de peste 21 de ani, s-a alăturat echipei Deloitte în 2014 și a contribuit la creșterea practicii de evaluare și modelare financiară, cu ajutorul experienței sale în evaluarea activelor și a afacerilor, în studii de fezabilitate financiară și în pregătirea planurilor de business. A lucrat cu companii din toate industriile, în special din domeniul energiei și resurselor și din sectorul bancar. Este membru al Asociației Naționale a Evaluatorilor Autorizați din România (ANEVAR), al Asociației Contabililor Certificați (ACCA), al Corpului Experților și Contabililor Autorizați din România (CECCAR).
„În domeniul nostru, ne bucurăm de privilegiul de a genera un impact care este nu doar semnificativ și durabil, ci și foarte personal, întrucât ne deservim în mod direct clienții și contribuim prin abilitățile, valorile și pasiunile noastre. Dezvoltarea de profesioniști la cele mai înalte niveluri de competență, de integritate și de angajament este una dintre contribuțiile fundamentale pe care le avem în mediul de business și în societate în ansamblu. Primirea unor astfel de profesioniști în grupul de parteneri în fiecare an este cea mai mare satisfacție. Sunt încrezător că Andrei, Răzvan și Marius vor continua să deservească clienții cu distincție și să inspire colegii să genereze un impact semnificativ.”,
a declarat Alexandru Reff, Country Managing Partner, Deloitte România și Moldova.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit