Ad
Ad
Ad
Ad

Routier European Transport crește capacitatea de transport intermodal din noul terminal de la Oradea la cinci roundtrip-uri pe săptămână, pentru a optimiza timpii de tranzit și fiabilitatea livrărilor, și anunță că de acum trenul nu mai este închis, ci public. Deci compania este deschisă spre noi colaboratori și parteneri, inclusiv companii de transport care vor să beneficieze de avantajele intermodalului, să-și optimizeze lanțul de aprovizionare în relație cu Europa de Vest și să scadă costurile operaționale.

Reamintim că primele operațiuni Routier din noul terminal intermodal din zona gării CFR Episcopia Bihor au avut loc în mai 2024, cu șapte luni mai devreme decât fusese programat inițial, și la acel moment era vorba de patru plecări săptămânale, pe relația Venlo (Olanda), unde firma clujeană operează, de asemenea, un terminal intermodal.

Terminalul din Oradea este localizat strategic, în apropiere de Autostrada Transilvania și de drumul expres Oradea-Arad, are o suprafață de 14,5 ha și două linii de 700 și 715 m lungime, și va fi conectat printr-un drum de legătură la E60/DN1. Iar electrificarea căii ferate Cluj-Napoca-Oradea-Episcopia Bihor va spori și mai mult eficiența acestui centru logistic. Terminalul dispune de pasaje la nivel care vor permite semnalizarea traversării autovehiculelor peste căile de rulare din incintă, de punct de control cu acces pe patru benzi de circulație (două pe sensul de intrare și două pe sensul de ieșire), de două parcări auto pentru camioane (una exterioară de 36 de locuri și una interioară de 30 de locuri) și două pentru autoturisme (32+20 de locuri), de platformă betonată care poate găzdui un grup social de 10×10 m destinat conducătorilor auto, de platformă betonată pentru birourile administrației terminalului și pentru un grup social de 18x11m și de drumuri interioare și trotuare pietonale pentru circulație.

Liniile terminalului au, așa cum esplică Rareș Retegan, managing partner Routier, lungimea optimă pentru a manipula un tren fără a-l împărți, iar parcările de camioane au fost dimensionate ținând cont de mai mulți factori, inclusiv durata medie de staționare a vehiculelor, frecvența sosirilor și plecărilor, precum și eficiența proceselor de încărcare și descărcare, „deci actuala capacitate este suficientă pentru a susține operațiunile planificate fără a compromite eficiența sau timpul de răspuns“.

Pentru a-și atinge obiectivele legate de flexibilitate și eficiență și a răspunde nevoilor diverse ale clienților, compania are în vedere o abordare mixtă, care să includă folosirea atât de semiremorci, cât și de containere.

Terminalul aparține Primăriei Oradea, care a delegat gestiunea serviciului de administrare către Agenția de Dezvoltare Locală Oradea (ADLO), care la rândul său a organizat o licitație câștigată de asocierea dintre Routier European Transport (lider) și Cabooter Intermodal BV (Asociat 1). Contractul a fost semnat pe 10 ani cu posibilitate de prelungire, valoarea chiriei este de 301.000 de euro/an (fără TVA) și valoarea investițiilor asumate de Routier de 2.484.850 de euro, pentru modernizarea infrastructurii, achiziționarea echipamentelor specializate (două reach-stacker-e), sistemelor de securitate și de acces și stației de încărcare pentru camioanele electrice.

Foto: Routier European Transport

Compania de transport cu cea mai mare flotă de semiremorci din România, Routier European Transport SA a anunțat lansarea primului tren din noul terminal de la Oradea, marcând un moment semnificativ pentru industria transportului intermodal din țară.

Terminalul, cu o suprafață de 14,5 hectare și două linii de 700 de metri lungime, va facilita conexiuni mai eficiente și rapide între România și vestul Europei, optimizând lanțurile de aprovizionare și reducând impactul asupra mediului.

Rareș Retegan, Managing Partner al companiei, subliniază că acest proiect a fost finalizat cu șapte luni mai devreme decât a fost planificat, datorită dedicării echipei. Terminalul va oferi acces facil la regiuni importante din întregul bazin Ruhr, Germania, Benelux și Franța, conectând România cu aceste zone.

Routier European Transport SA este dispus să colaboreze cu alte companii pentru operarea în noul terminal de la Oradea. Această inițiativă face parte din strategia de creștere și diversificare a serviciilor companiei, menită să sporească eficiența rețelei de transport feroviar european.

În următoarele luni, compania va continua investițiile pentru dezvoltarea unei rețele logistice robuste, facilitând mobilitatea mărfurilor între estul și vestul Europei, sprijinind astfel creșterea economică locală și integrarea europeană.

„Suntem extrem de mândri de această realizare, care reflectă dedicarea și efortul extraordinar al întregii noastre echipe. Acest succes remarcabil a fost realizat cu 7 luni mai devreme decât planificasem inițial, datorită expertizei excepționale a echipei noastre și a efortului extraordinar depus pentru clienții noștri.”,

a declarat Rareș Retegan, Managing Partner Routier European Transport SA.