Routier European Transport a avut în 2022 venituri cu 33% mai mari decât în 2020 – 34,85 de milioane de euro, față de 26,23 – și intră astfel în Top 20 transportatori români după cifra de afaceri. Creșterea se datorează, așa cum explică Rareș Retegan, managing partner Routier, în foarte mică măsură tarifelor mai mari, și mult mai mult faptului că au fost cumpărate peste 100 de semiremorci pentru transport multimodal (ajungându-se de la 315 la final de 2020 la 420 la final de 2021), deci volumul pe acest segment de activitate a înregistrat un salt spectaculos, inclusiv datorită noii relații intermodale Stuttgart-Oradea. Și casa de expediții a crescut, „dar nu mult“. Multimodalul contribuia în 2021 cu circa 60% la cifra de afaceri a Routier, transportul rutier cu circa 25%, casa de expediții cu circa 14%, și alte activități cam cu 1%. În primul semestru din 2022 firma nu a primit mai multe locuri pe tren – „am cerut, dar abia din a doua parte a anului am mai primit ceva“ – deci volumele de multimodal nu au mai crescut, în schimb a crescut, „dar nu mult“, transportul rutier. Tocmai din cauza capacității restrânse de la multimodal, Routier va avea din 2023 cinci block-train-uri proprii, astfel încât volumele să crească din nou atât pe ruta Köln-Curtici, cât și pe Stuttgart-Oradea, ajungând la un volum de 220 FTL/săptămână/sens, pe relația Köln-Curtici și 120 FTL/săptămână/sens pe relația Oradea-Stuttgart, iar pentru asta va crește și flota de semiremorci.
Viziune, dezvoltare constantă și multă muncă! Acestea sunt pe scurt doar câteva dintre atributele care au propulsat trei companii românești – Routier European Transport, Eliton Trans și Express Euroscan – aflate pentru prima dată în Topul celor mai eficienți operatori de transport marfă din România. Dacă de data aceasta s-au mulțumit cu poziția de finaliști, iată că au toate premisele ca la anul, în 2022, să fie pe podium!
După un an de pandemie, revista Tranzit a decernat, vineri, 10 decembrie, în cadrul Galei Tranzit de la Cluj, premiul „Cel mai eficient operator de transport marfă din România“. La această categorie au fost nominalizate mai multe firme de transport cu capital românesc. Pentru prima dată aflate în postura de finalist, deși nu au reușit să intre pe podium, Express Euroscan, Routier European Transport și Eliton Trans s-au remarcat prin cifrele obținute în 2020, dovedind că prin multă muncă și cu un excelent simț vizionar poți realiza lucruri mărețe și te poți bate de la egal la egal cu giganții din industrie. Este pentru prima dată când cele trei companii cu acționariat românesc ajung în Topul Tranzit.
Pentru Express Euroscan, premiul este cu atât mai special, cu cât în top sunt prezente cu precădere companii din centrul și vestul țării, iar compania Express este din Suceava, acolo unde producția este ca și inexistentă. „Sperăm ca la anul să avem o autostradă! Dacă vom avea autobenzi, cu siguranță vom fi mai sus în Topul Tranzit. Nu în ultimul rând, tot ce am realizat în această companie a fost alături de familie, alături de fratele meu Ovidiu“ – Nelu Plăcintă, COO Express Euroscan.

„Mulțumim frumos revistei și echipei Tranzit pentru premiu! Din punctul meu de vedere este premiul oamenilor care urmează echipa Routier European Transport. Deși un an zbuciumat, 2020 ne-a prins într-o continuă adaptare din 2018-2019 când am început transportul intermodal și, pe final, după doi ani grei, am reușit să ne eficientizăm, astfel că 2020 a fost unul dintre cei mai buni ani ai noștri. Sperăm să ne mai vedem!“ – Rareș Retegan, Manager Routier European Transport.

„Este mai mult premiul echipei și doar o mică parte al meu. Și mă refer atât la echipa de la birou, cât și la cea de pe șosea, șoferii noștri“ – Iulian Andreică, Manager Eliton Trans.

02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit