Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Grupul Schaeffler a anunțat numirea lui Alexandru Blemovici în funcția de CEO pentru Subregiunea România și Sud-Estul Europei, urmând a fi responsabil de consolidarea și extinderea prezenței atât în România, cât și în alte țări din regiune, precum Bulgaria, Turcia, Grecia, Croația, Slovenia, Serbia și Israel. Sediul subregional al Schaeffler va fi amplasat în Brașov.

Alexandru Blemovici lucrează de peste două decenii în cadrul grupului, iar în 2004 până în 2017 a condus cu succes locația de producție din Brașov. A ocupat în ultimii șapte ani funcția de COO pentru divizia Industrială în Grupul Schaeffler, fiind responsabil de o afacere globală de 4,3 miliarde de euro care au inclus operațiuni, lanțul de aprovizionare și achiziții. Mai mult, experiența și leadership-ul său au fost decisive în creșterea și eficiența operațională a companiei.

În calitate de CEO, Alexandru Blemovici se va concentra pe creșterea business-ului local, pe consolidarea bazei de furnizori și dezvoltarea specialiștilor din subregiune în roluri cheie decisive până la nivel global. Totodată, va sprijini integrarea Vitesco în cadrul Grupului Schaeffler pentru România și Subregiunea Sud-Estul Europei, contribuind la crearea unei noi organizații, consolidate, pregătite pentru creștere și succes în toate sectoarele relevante.

Furnizorul global din sectorul automotive și de industrie, Schaeffler România este o locație de producție de top a Grupului Schaeffler, activă din 2002 la Brașov. Unitatea produce componente pentru industria auto și rulmenți grei pentru aplicații industriale. Având aproximativ 5.000 de angajați, compania se remarcă nu doar prin producție, ci și prin activitățile de cercetare-dezvoltare desfășurate în Engineering Center Schaeffler Romania. În plus, Schaeffler România este implicată activ în mediul educațional și în diverse proiecte sociale.

„Sunt onorat de încrederea acordată de Grupul Schaeffler. Provocările majore din sectoarele auto și industrial, cum ar fi decarbonizarea, digitalizarea și schimbarea paradigmei în mobilitate, reprezintă în același timp oportunități semnificative pentru industrie si pentru Grupul Schaeffler. În special în această parte a Europei văd posibilități extraordinare de dezvoltare, modernizare și creștere sustenabilă. Sunt convins că noua noastră structură organizațională ne va permite să fim mai aproape de clienții noștri cheie, instituțiile, organizațiile și factorii decizionali, poziționând astfel Schaeffler ca lider în Motion Technology și una dintre investițiile cheie în sectorul industrial regional.”,

a declarat Alexandru Blemovici.

Rulmentii contrafacuti reprezinta o problema globala, toate pietele fiind expuse riscurilor implicate de cumpararea acestor produse de calitate inferioara. De aceea producatorul de rulmenti NSK se concentreaza pe eradicarea acestei probleme, una care pune siguranta tuturor in pericol si, in cele din urma, reduce fiabilitatea sistemelor si mareste costurile clientilor pe intreaga durata a ciclului de viata al produselor.

Necesitatea permanenta de a mentine competitivitatea si profitabilitatea companiilor a creat o cultura in care multe dintre ele sunt fortate sa ia decizii de achizitii bazate exclusiv pe pretul unitar, ignorand alti factori, precum costurile totale de detinere (CTD) si performantele. Cautarea unor chilipiruri irezistibile implica, insa, deseori costuri mult mai mari, numeroase echipe de achizitii si proiectare necunoscand riscurile si pericolele implicate de adoptarea unei astfel de strategii.

Rezultatul final consta, in general, in achizitia neinspirata si utilizarea unor rulmenti contrafacuti. Desi acestia pot fi mai ieftini, costurile totale vor fi, in realitate, considerabil mai mari in majoritatea cazurilor, in primul rand pentru ca aceste falsuri de calitate inferioara se defecteaza mai frecvent in timpul utilizarii, marind costurile asociate intretinerii si timpilor morti. Trebuie sa retinem, de asemenea, ca aceste costuri depasesc, de fiecare data, cu mult sumele economisite la achizitia initiala.

Rulmentii contrafacuti provin din surse necontrolate, aflate in tari cu economii caracterizate de costuri scazute, unde organizatii lipsite de etica utilizeaza materiale de calitate inferioara procesate in utilaje vechi de catre operatori necalificati si prost platiti. Rulmentii, care sunt deseori manevrati si depozitati necorespunzator, sunt apoi introdusi in ambalaje asemanatoare cu cele ale producatorului copiat, ceea ce ascunde complet lipsa lor de autenticitate, pentru a insela atat cumparatorii, cat si utilizatorii.

Singura certitudine oferita de achizitia unor rulmenti contrafacuti este cea a calitatii neuniforme. Acesti rulmenti pot dura suficient de mult pentru a trece de testele de preproductie, insa, odata utilizati in productie, se vor defecta prematur, punand sub semnul intrebarii performantele utilajului, sistemului sau vehiculului pe care au fost montati. In cele din urma, acest lucru poate compromite reputatia marcii, afectand, de asemenea, vanzarile.

In mod normal, falsificatorii nu vor avea ingineri locali de teren, disponibili pentru a raspunde la intrebari, nici centre tehnologice moderne si bine echipate care sa furnizeze date de testare, evaluari ale defectelor produselor sau analize ale defectiunilor.

Materialele utilizate pentru fabricarea rulmentilor contrafacuti nu au nivelul de calitate asigurat de producatori de echipamente originale precum NSK, care se bazeaza pe decenii de experienta in stiinta materialelor. Calitatea otelului este principalul factor care influenteaza fiabilitatea rulmentilor si din acest punct de vedere o durata de viata de pana la de 20 de ori mai mare a rulmentilor originali in comparatie cu cei contrafacuti nu este ceva neobisnuit.

Rezistenta la uzura a otelurilor aliate pentru rulmenti, cum ar fi 100 Cr6 (sau SUJ2, conform standardului japonez), depinde in principal de continutul de incluziuni. In special incluziunile de oxizi sau cele nemetalice creeaza efecte negative sub suprafata caii de rulare. De exemplu, se stie ca incluziunile de oxizi de aluminiu, formate prin procesul de oxidare in timpul topirii, pot avea ca rezultat o reducere considerabila a rezistentei la uzura a rulmentilor. Acest efect apare deoarece incluziunile de oxizi de aluminiu sunt relativ dure si se pot dispersa atunci cand otelul este supus anumitor procese, precum forjarea. In timpul dispersarii, incluziunile isi reduc volumul, slabind microstructura. In parteneriat cu unul dintre cei mai importanti producatori de otel, NSK a dezvoltat materiale precum otelul Z, otelul EP si BNEQARTET, pentru a preveni acest efect negativ. Compania utilizeaza, de asemenea, procese speciale de topire, care reduc continutul nemetalic si maresc rezistenta la uzura.

In cazul produselor contrafacute, tratamentul termic este un alt factor care, deseori, lipseste sau este aplicat incorect, ceea ce compromite caracteristicile specifice ale otelurilor si, in consecinta, calitatea rulmentilor. Materialele precum otelul SHX de la NSK sunt supuse unui tratament termic special, care asigura o rezistenta excelenta la uzura in conditii de temperatura ridicata de functionare. Rulmentii de acest tip sunt necesari nu doar in situatiile in care temperaturile ridicate reprezinta o caracteristica inerenta a procesului, ci si in aplicatii precum masinile-unelte, unde turatiile mari ale arborilor genereaza temperaturi inalte in componentele de actionare. In timpul dezvoltarii, caracteristicile otelului SHX au fost demonstrate prin teste comprehensive de rezistenta la uzura si de durata de oboseala a suprafetelor. Producatorii de rulmenti contrafacuti nu asigura astfel de analize si procese de dezvoltare a produselor.

Desi NSK continua sa investeasca substantial in eforturile de identificare si urmarire penala a falsificatorilor, recomandarea este ca, atunci cand achizitioneaza produse NSK, clientii sa fie atenti, si sa apeleze numai la surse de incredere, cum ar fi distribuitorii autorizati NSK.