Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

SAMEDAY, unul dintre cei mai mari jucători din piața de curierat din România, inaugurează oficial easybox-ul cu numărul 5.101, montat la Cabana Dichiu, la o altitudine de 1.596 de metri. Astfel, compania de curierat depășește recordul național privind numărul de locații easybox, consolidându-și poziția de lider pe piața serviciilor de livrare națională și regională.

De la lansarea primului easybox în toamna lui 2018, SAMEDAY a transformat fundamental modul în care românii primesc coletele comandate online. Conform studiilor derulate de companie, 95% dintre cumpărătorii online din mediul urban folosesc deja easybox pentru pentru primirea sau trimiterea de colete. În același timp, preferința acestora pentru livrarea la easybox este în continuă creștere. 58% dintre consumatorii din mediul urban alegând easybox în detrimentul serviciului de livrare la domiciliu.

„Acum șapte ani instalam primul easybox în București, cu obiectivul de a pune la dispoziția clienților noștri o metodă de livrare eficientă, care oferă predictibilitate, control și confort. Astăzi știm că am schimbat paradigma industriei de curierat, deschizând un trend în livrări și transformând livrarea la easybox în criteriu de selecție a magazinului online. Depășirea pragului de 5.101 easybox-uri instalate în România reprezintă un pas înainte pentru creșterea penetrării e-commerce-ului și îmbunătățirea experienței de livrare și de trimitere a coletelor pentru clienții finali. Drumul nostru continuă.”, a precizat Lucian Baltaru, CEO SAMEDAY Group.

În România s-au livrat 160 de milioane de colete în easybox-urile SAMEDAY

SAMEDAY și-a îmbunătățit constant acoperirea națională a rețelei easybox, ajungând în peste 700 de localități din România, în martie 2025. De asemenea, a livrat 160 de milioane de colete în lockere, echivalentul întregii populații a Europei Centrale și de Est.

Din punct de vedere al coletelor încărcate în easybox, cea mai activă zonă este București-Ilfov care a înregistrat peste 61 de milioane de livrări, reprezentând 38% din totalul expedierilor din țară. Clujul a devenit hub-ul regional pentru Transilvania, marcând peste 12 milioane de colete livrate în easybox și confirmând preferința clujenilor pentru soluțiile moderne de livrare. Podiumul centrelor regionale, care au adoptat masiv livrarea la easybox, este completat de Timiș, cu peste 8 milioane de expedieri, și Iași, cu 7,5 milioane.

Cu toate acestea, București-Ilfov rămâne principalul hub logistic din perspectiva numărului de easybox-uri active, urmată de județele Cluj, Timiș și Iași.

Conform datelor SAMEDAY, un destinatar care a ales livrarea la easybox în 2024 a primit 38 de comenzi. Rețeaua easybox a generat un fenomen remarcabil prin creșterea frecvenței de utilizare. Cifrele arată că peste 42.400 de clienți au accesat easybox între 100 și 149 de ori pe parcursul anului trecut, în timp ce aproape 21.000 de români au devenit super-utilizatori, cu peste 150 de colete livrate la easybox.

În vârful piramidei, s-a identificat un grup format din peste 400 de super-fani care au utilizat serviciul de peste 300 de ori. Printre aceștia, există utilizatori cu peste 1.000 de livrări în 2024.

Această clusterizare demonstrează accelerarea cererii pentru serviciul easybox din partea unui segment de consumatori care au adoptat definitiv această soluție de livrare. Printre aspectele pe care utilizatorii le apreciază cel mai mult în utilizarea la easybox se numără flexibilitatea oferită, experiența de utilizare simplă, proximitatea și disponibilitatea 24/7.

„În contextul în care timpul a devenit cea mai valoroasă resursă, SAMEDAY easybox este soluția care oferă flexibilitate totală în preluarea sau trimiterea de colete. Studiile noastre arată că a putea include livrarea sau ridicarea unui colet în rutina zilnică este aspectul cel mai apreciat de utilizatorii easybox. Prin ecosistemul de servicii și prin aplicația SAMEDAY App ne asigurăm că răspundem așteptărilor în creștere ale consumatorilor moderni și că ajutăm utilizatorii să devină »fani ai comenzilor la easybox«.”, a adăugat Elena Stoica, VP Marketing & Growth SAMEDAY Group.

SAMEDAY își propune extinderea rețelei din România cu încă 1.200 de noi easybox-uri și suplimentarea punctelor de livrare de tip shop-in-shop active național. Totodată, a inclus în lista localităților de interes și orașe mici și comune cu o populație mai mică de 2.000 de locuitori.

Compania va continua ritmul investițiilor în rețeaua de livrare și predare a coletelor din afara casei, formată din rețeaua SAMEDAY easybox și punctele SAMEDAY point din cadrul magazinelor de proximitate.

Compania de curierat SAMEDAY estimează o creștere de peste 40% a numărului de colete livrate de Black Friday la nivel regional comparativ cu anul trecut. Această creștere este susținută de investițiile continue ale companiei în extinderea rețelei easybox și de creșterea capacității operaționale. În România, se așteaptă ca vârful de comenzi de Black Friday să ajungă la aproximativ 850.000 de colete într-o singură zi, ceea ce reprezintă o creștere de peste 80% față de cea mai aglomerată zi din luna septembrie.

„Black Friday este, fără îndoială, cea mai dinamică perioadă a anului pentru industria de e-commerce, iar pentru noi, un adevărat test al abilității de a asigura livrări eficiente. Estimăm volume semnificative ce vor aduce un grad ridicat de complexitate și suntem pregătiți să depunem toate eforturile pentru a ne asigura că fiecare colet ajunge la destinație în cel mai scurt timp posibil. Anul acesta, am investit substanțial în extinderea rețelei out-of-home și în creșterea capacității operaționale, astfel încât să contribuim la succesul partenerilor noștri din e-commerce. Rămânem alături de clienții din regiune în această perioadă intensă, deschizându-le noi oportunități de creștere dincolo de granițele naționale.”,

a menționat Lucian Baltaru, CEO SAMEDAY Group.

În segmentul livrărilor cross-border, SAMEDAY anticipează o creștere accelerată în special pe rutele dintre România și Bulgaria, precum și dintre România și Ungaria. Acest avans reflectă interesul tot mai mare al magazinelor online românești pentru extinderea vânzărilor dincolo de granițe. De asemenea, compania estimează că va livra peste jumătate de milion de colete prin serviciul său cross-border în această perioadă, consolidând astfel suportul oferit partenerilor din e-commerce pentru a-și extinde prezența pe piețele regionale.

De Black Friday, peste 65% dintre români vor opta pentru livrarea la easybox

Conform unui studiu recent realizat de Sameday, peste 65% dintre consumatorii din mediul urban care intenționează să comande online în cadrul campaniei de Black Friday vor opta pentru livrarea la easybox. Acest tip de livrare a devenit un criteriu important în decizia de achiziție, 7 din 10 români declarând că disponibilitatea opțiunii de livrare la easybox influențează în alegerea magazinului online de unde cumpără. Studiul arată că serviciul easybox este foarte popular în rândul românilor din mediul urban, 95% dintre aceștia declarând că au utilizat cel puțin o dată rețeaua easybox pentru a primi sau a trimite un colet.

În primele nouă luni ale anului, peste 84% dintre magazinele online din ecosistemul SAMEDAY au folosit livrarea la easybox, ceea ce demonstrează că aceasta a devenit un standard pentru comercianții online. În perioada ianuarie-septembrie, SAMEDAY a livrat prin easybox peste 36 de milioane de colete, în creștere cu 50% față de anul precedent.

În România, SAMEDAY preconizează că în primele zile ale campaniei Black Friday vor fi livrate peste 1,6 milioane de colete la easybox, cu o medie zilnică de circa 330.000 de colete.

Rețeaua regională easybox – creștere de 40% în 2024

Rețeaua regională easybox a SAMEDAY a ajuns la aproximativ 7.000 de unități, înregistrând o creștere de 40% față de anul trecut, susținută prin investiții semnificative de peste 30 de milioane de euro pentru dezvoltarea infrastructurii out-of-home. În România, rețeaua numără 4.900 de lockere, o creștere cu 1.000 de unități față de anul trecut. În Bulgaria, rețeaua a depășit 900 de unități, înregistrând o creștere de 122%, iar în Ungaria, numărul de lockere easybox a atins 1.100 de unități.

Sameday a încheiat un parteneriat cu Poșta Bulgară pentru a extinde rețeaua de livrare

Pe lângă extinderea rețelei easybox, Sameday a dezvoltat un nou serviciu de livrare, de tip shop-in-shop, care completează experiența de livrare la easybox și oferă capacitate suplimentară pentru gestionarea volumelor mai mari de colete în zonele cu cerere ridicată. Rețeaua include 750 de puncte la nivel regional. În Bulgaria, SAMEDAY a încheiat un parteneriat cu Poșta Bulgară, în urma căruia consumatorii vor avea posibilitatea să ridice trimiterile din unitățile poștale, începând cu Black Friday.

Noi sisteme de sortare adăugate în fluxul operațional

Pentru a gestiona eficient volumele mari de livrări de Black Friday, SAMEDAY Group a investit semnificativ în creșterea capacității operaționale în România, Bulgaria și Ungaria. În România, au fost integrate șase noi sisteme automate de sortare, capabile să proceseze peste 38.000 de colete pe oră fiecare. Astfel, capacitatea totală de sortare în cele trei hub-uri din țară și agenții a crescut la peste 100.000 de colete pe oră. Noile sisteme au fost implementate în hub-ul Central SAMEDAY și în agențiile din centrul țării, precum și în zona de vest, unde au fost instalate astfel de sisteme în agențiile din Cluj și Timișoara.

Anul acesta investițiile importante au fost direcționate către Bulgaria și Ungaria, ceea ce a dus la o creștere a capacității de sortare în fiecare țară cu până la 60% față de anul trecut. Investiția totală planificată de grupul SAMEDAY pentru acest an este de peste 60 de milioane de euro.

Totodată, SAMEDAY a extins echipa de curieri și a suplimentat personalul din hub-uri cu aproape 60% față de perioadele obișnuite. Numărul camioanelor dedicate transportului de colete între hub-uri și agenții a crescut de la 230 la aproape 400, iar programul de lucru al depozitelor a fost prelungit pentru a susține fluxurile ridicate de colete.

În timpul campaniei de Black Friday din acest an, coletele vor fi păstrate în easybox cel mult 36 de ore de la încărcarea acestora. Peste 90% dintre produsele comandate în acest an de Black Friday vor ajunge la destinatar în 24-48 de ore din momentul în care ajung în rețeaua SAMEDAY.