Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Kia Corporation a încheiat un parteneriat strategic cu Samsung Electronics Co., Ltd. pentru a introduce soluții de ultimă generație „Internet of Things” (IoT) automobilelor sale PBV (Platform Beyond Vehicles).

Cele două companii au semnat un memorandum de înțelegere în timpul evenimentului „EV Day 2025” organizat de Kia în Spania. Acesta este un pas important spre redefinirea experienței „în automobile” și “în afara automobilului” pentru clienții PBV.

La ceremonia de semnare au participat Sangdae Kim, Head of Kia’s PBV Division, și Chanwoo Park, Executive Vice President of B2B Integrated Offering Center la Samsung Electronics.

Colaborarea este aliniată cu strategia mai amplă „Platform Beyond Vehicle” dezvoltată de Kia, care vizează extinderea rolului PBV-urilor de la transport la soluții de afaceri personalizate care pot fi integrate în ecosisteme digitale mai extinse.

„Automobilele PBV Kia sunt concepute pentru a fi mai mult decât automobile, sunt soluții de afaceri inteligente care se conectează perfect cu ecosistemele digitale”, a declarat Sangdae Kim, șeful diviziei PBV Kia. „Apreciem colaborarea noastră cu Samsung, valorificând soluția sa „AI B2B SmartThings Pro”, care va extinde experiența de utilizare a automobilelor pentru clienții noștri de afaceri dincolo de PBV-uri în ecosistemul IoT mai larg. Se așteaptă ca acest parteneriat să creeze noi oportunități pentru descoperirea valorii clienților.”

Kia va integra platforma IoT a Samsung “SmartThings Pro” în PBV-urile sale, permițând controlul wireless al dispozitivelor și tehnologiilor conectate printr-un serviciu Plug & Play. Cu această soluție, clienții de afaceri pot integra și gestiona dispozitive compatibile IoT fără instalări complexe, prin simpla atașare a unui conector inteligent.

„Prin integrarea SmartThings Pro în PBV-urile Kia, intenționăm să prezentăm o nouă modalitate inteligentă de conectare a companiilor cu clienții lor”, a declarat Chanwoo Park, Executive Vice President of B2B Integrated Offering Center al Samsung Electronics. „Vom oferi o experiență de management integrată optimizată a magazinului, bazată pe soluții personalizate, pentru a satisface o gamă largă de clienți B2B, inclusiv cei care desfășoară activități independente și proprietarii de întreprinderi mici.”

Conectivitate între PBV-uri și mediile de afaceri

Prin integrarea platformei „SmartThings Pro” în PBV-urile sale, Kia va oferi conectivitate automată între automobile și mediile de afaceri. Totodată, va permite clienților B2B să configureze proceduri specifice, prin activarea procedurii corespunzătoare în funcție de destinația introdusă în sistemul „In-Vehicle Infotainment” (IVI) al PBV-urilor. Altfel, clienții vor putea gestiona și monitoriza în siguranță, fără întreruperi operațiunile externe de afaceri, chiar și în timpul călătoriilor.

De exemplu, atunci când micii proprietari de brutării desemnează ca destinație o piață angro din apropiere, procedura de configurare pre-programată va activa un „Mod de cumpărare a ingredientelor” (Ingredient Purchase Mode), iar sistemul refrigerare intern al vehiculului va fi ajustat automat pentru a se asigura că ingredientele rămân proaspete în timpul călătoriei.

După achiziționarea ingredientelor magazinul este setat ca destinație și se va activa „Commute Mode”, ceea ce va permite proprietarilor să pregătească magazinul înainte de sosire, pornind aerul condiționat, semnalizarea și alte echipamente. De asemenea, pot primi o listă de sarcini în mod inteligent, așa cum verificarea inventarului și înlocuirea filtrelor, permițându-le să pregătească magazinul pentru funcționare fără personal.

La terminarea orelor de lucru, aceștia pot activa un „Mod de închidere” care asigură automat oprirea dispozitivelor din magazin, implementarea măsurilor de economisire a energiei și gestionarea securității. În plus, aceștia vor primi notificări în timp real prin intermediul sistemului IVI în timpul condusului, dacă este detectată o activitate neobișnuită sau dacă este necesară întreținerea, de exemplu în cazul defecțiunilor dispozitivului.

Alte exemple de funcționalitate a tehnologiei includ un „Mod de operare fără pilot” (Unmanned Operation Mode), pe care diverse locații HoReCa îl pot utiliza pentru a controla de la distanță check-in-urile și check-out-urile, deblocarea ușilor camerelor, controlul dispozitivelor și optimizarea setărilor de climatizare. Chiar și atunci când sunt pe drum, proprietarii pot monitoriza interioarele și exterioarele camerelor prin intermediul sistemului IVI și pot verifica informațiile privind rezervările oaspeților pentru efectuarea check-in și check-out de la distanță.

Platforma „SmartThings Pro” va utiliza recunoașterea modelelor pe bază de inteligență artificială pentru a recomanda și perfecționa procedurile automate de afaceri, în timp ce proprietarii PBV pot monitoriza și controla aceste funcții direct prin intermediul sistemului de infotainment al vehiculului sau al unei tablete.

Extinderea soluțiilor de afaceri PBV pentru clienții B2B globali

În plus față de integrarea platformei „SmartThings Pro”, Kia și Samsung intenționează să dezvolte soluții IoT specializate, adaptate nevoilor unice ale clienților de afaceri ai PBV din diverse sectoare.

Ca parte a acestui parteneriat, cele două companii vor lansa mai întâi servicii pilot pentru proprietarii de întreprinderi mici și clienții independenți. Apoi, vor lucra pentru a dezvolta linii de produse IoT specifice pentru PBV și soluții combinate adaptate nevoilor clienților B2B. De asemenea, cele două companii urmăresc să creeze noi modele de afaceri și să își extindă serviciile către clienții B2B la nivel global.

Noua integrare tehnologică, condusă de parteneriatul dintre cele două companii, va permite un serviciu care conectează mobilitatea, tehnologia și afacerile. Colaborarea reafirmă reputația puternică a Coreei de Sud în ceea ce privește tehnologia inteligentă și angajamentul Kia de a dezvolta soluții de mobilitate mai inteligente și mai eficiente.

Unul din proiectele prezentate pentru premiile Arilog a fost cel al lui Wim Bosman, dezvoltat anul trecut pentru
clientul Samsung, care a cautat in Romania un centru de distributie atat pentru tara noastra, cat si pentru Bulgaria. Samsung a devenit cel mai important client Wim Bosman, generand 30% din cifra sa de afaceri din Romania.

 
Dupa ce la mijlocul anului trecut Samsung a incheiat colaborarea cu Genco Trade si a venit cu reprezentanta proprie in tara noastra, a decis ca are nevoie sa isi extinda reteaua de distributie de aici.

Era vorba de un volum de electrocasnice ce vine in proportie de 80% din Asia in containere si restul din Polonia, pentru care era nevoie de un centru de distributie pentru Romania si Bulgaria.
Dupa ce a studiat atent piata romaneasca de logistica, Samsung a decis sa lucreze cu Wim Bosman, care beneficia de un depozit la Ploiesti de 10.000 m2 si o retea de distributie pusa la punct deja pentru Selgros. In plus, s-a facut o analiza a locatiei celor mai importanti clienti Samsung, iar Ploiesti, unde compania de logistica are depozitul, a fost considerata drept una din cele mai eficiente din punct de vedere al transportului.
Nevoile de depozitare au fost estimate la 4.500 m3, care se potriveau cu modulul de depozitare de 5.000 m2 al companiei de logistica. In plus, era nevoie de o depozitare pe podea a marfii, deoarece nu erau produse care sa se depoziteze pe rafturi din cauza inaltimii variabile. Nu in ultimul rand, Samsung avea nevoie de un depozit foarte sigur, dar si de servicii cu valoare adaugata. Pe partea de securitate, cerintele Samsung au fost de asigurare a pazei permanente a perimetrului Centrului de Distributie, sistem de camere de monitorizare interioare si exterioare de tip CCTV, cu trei luni de memorare, proceduri de control in depozit si la poarta al fiecarei masini. 

Aceeasi experienta si in Olanda
Un alt avantaj major in preluarea contractului a fost faptul ca Wim Bosman beneficia deja de experienta cu Samsung in Olanda si a reusit sa le ofere implementarea unui sistem IT intr-un timp foarte scurt. „Atat oameni din IT, cat si din logistica, cu experienta in white goods, au venit in Romania la inceputul proiectului si au oferit know-how. S-au cumparat echipamentele propice acestei afaceri, ca de exemplu stivuitoare cu clamp. In plus, s-au oferit instruiri pentru implementarea tuturor procedurilor (prin dezvoltarea unui SOP), Samsung fiind o companie bine pusa la punct si cu cerinte majore in ceea ce priveste comunicarea KPI-urilor si monitorizarea afacerii.“

Mai putine linii de shipping
Pentru Samsung Romania, Wim Bosman se ocupa de tot managementul containerelor ajunse in portul Constanta din Asia. Astfel, compania efectueaza toate formalitatile vamale, are reprezentare la liniile de shipping si se ocupa inclusiv de defumigarea containerelor, operatiune care se face de obicei la containerele ce contin electrocasnice si care, in mod obisnuit, produc gaze.
Odata aduse la Constanta, containerele se descarca, se incarca pe camioane si pleaca spre Ploiesti, operatiune supervizata de Wim Bosman. Cum in curtea acestuia se afla si vama Ploiesti, s-a decis sa nu se faca vama completa la Constanta, pentru a scurta timpul de operare de aici, ci doar tranzitul catre Ploiesti. Dupa vama, se face defumigarea, proces prin care sunt scoase gazele din container cu ajutorul unei pompe care scurteaza timpul acestei operatiuni, astfel incat oamenii sa poata intra sa il descarce.
La inceput, Samsung lucra cu maximum doua linii de shipping, astfel ca toate containerele soseau in acelasi timp. „Ne trezeam cu circa 20 de containere venite in acelasi timp, pe care trebuia sa le vamuim, sa le descarcam etc. Dupa discutiile avute cu Samsung s-a decis colaborarea cu mai multe linii de shipping.“ Astfel, s-a redus timpul de cand containerele au ajuns in Constanta pana cand acestea erau descarcate, de la sapte la patru zile. Iar timpul de la care se marfa este descarcata pana ajunge vizibila in stocul Samsung este de sase ore.

Reverse logistics
Lui Wim Bosman i s-a mai solicitat si serviciul de retur al produselor electrocasnice si electronice. „Serviciul de reverse logistics il oferim pentru toate produsele Samsung si facem colectarea acestora atat din Romania, cat si din Bulgaria, la cerinta clientilor finali si prin aprobarea Samsung“, a explicat Daniel Tanase, directorul de operatiuni Wim Bosman. Prin acest serviciu se aduc din piata inclusiv telefoane mobile, pentru care clientul a cerut crearea in cadrul depozitului a unei zone cu acces limitat, unde poate ajunge numai un reprezentant Samsung, si care este permanent monitorizata video. Aici sunt depozitate telefoanele mobile, considerate bunuri de valoare pana sunt triate.

KPI-uri monitorizate atent
In cateva luni de la semnarea contractului depozitul Wim Bosman era deja aproape plin cu produsele Samsung si a inceput masurarea celor mai importanti parametri. Unul din acestia este „G/R date“ (goods receipt), care reprezinta intervalul de timp de la venirea containerelor la Constanta pana cand marfa ajunge in stocurile Samsung. „Sistemele noastre sunt legate printr-un EDI si orice miscare pe care o facem in stoc se transmite si la Samsung in timp real.“
Un alt KPI important este „G/I“ (goods issued), care este timpul de la care Samsung lanseaza o comanda pana cand cei de la Wim Bosman o au deja pregatita pentru a fi incarcata, care este de 24 de ore. Informatia este transmisa in SAP-ul clientului in timp real prin scanarea facuta la picking.
Cel de-al treilea KPI urmarit este livrarea la timp, respectiv timpul de la care marfa a fost incarcata pana cand aceasta ajunge la client. Timpul agreat este intre 24 si 48 de ore, in functie de distanta de livrare. Daca cerinta Samsung a fost de livrare „just in time“, Wim Bosman a ajuns la „just on time“, cu precizarea exacta a zilei si orei de livrare. Pentru o distributie cat mai buna, compania a trebuit sa creasca flota proprie.
Wim Bosman detine si o echipa de specialisti, care urmareste comenzile de la introducerea in sistem pana la livrare. In plus, ofera serviciul de preadvise pentru clientii Samsung, prin care acestia sunt anuntati cata marfa trebuie sa le vina, data si ora livrarii, pentru a-si putea face o planificare.

Afaceri de 300 de milioane
Anul acesta, grupul Wim Bosman a estimat o cifra de afaceri de 300 de milioane de euro, cu mai mult de 800 de angajati in toata Europa si o flota de 1.500 de camioane. In Romania, cifra de afaceri a fost de 7.300.000 de euro, iar estimarile pentru anul acesta sunt de 10 milioane de euro. De aici, 35% vin din activitatile de logistica si 65% din transport sau alte servicii. Samsung este clientul cu cea mai mare contributie la cifra de afaceri a companiei din Romania, alaturi de Selgros, P&G, Schlumberger sau Baker Hughes.