De la Reuters, Euronews și Bloomberg, dar și din alte media, care citează surse guvernamentale și din cadrul DB Schenker, aflăm că DSV a câștigat bătălia pentru DB, în dauna firmei de capital CVC, și că va plăti aproximativ 14 miliarde de euro pentru această nouă achiziție. Mai este nevoie de aprobare din partea Consiliului de Supraveghere al DB, format din reprezentanți ai guvernului, parlamentului și sindicatelor, care se va întâlni zilele următoare într-o ședință extraordinară
Dacă achiziția se va concretiza, compania daneză DSV va deveni cel mai mare expeditor de marfă din lume, atât ca volume, cât și ca venituri, devansând Kuehne und Nagel.
În opinia unor consultanți în afaceri și analiști, DSV este cumpărătorul logic al DB Schenker, deoarece, dintre toți candidații, are cel mai mare potențial de sinergie și cel mai mic risc. În plus, deoarece pentru compania daneză DB ar valora cel mai mult, ar putea plăti cel mai mult.
Totuși, publicația germană Der Spiegel a scris că sindicatul Ver.di a făcut o campanie puternică în favoarea CVC, deoarece se așteaptă ca DSV să reducă mult numărul de locuri de muncă după preluare – se pare că acesta, de obicei când achiziționează o companie, disponibilizează circa 45% din personal în cele 18 luni post-acord.
În ultimele luni, așa cum v-am informat deja, și DSV și CVC au plusat cu diverse promisiuni față de ofertele inițiale, cum ar fi aceea a danezilor de a investi aproximativ un miliard de euro în DB Schenker în anii care urmează, pentru a crește profitabilitatea, sau aceea a CVC de a plăti suplimentar cel puțin un miliard de euro către Deutsche Bahn în cazul unei viitoare ieșiri din oferta publică inițială (IPO). Această ofertă ar fi rămas valabilă dacă guvernul german ar fi fost de acord cu una dintre cele două variante ale CVC, în care statul ar fi rămas acționar minoritar la DB Schenker. Pentru ca oferta sa să pară mai tentantă, fondul de investiții a subliniat că într-un moment deosebit de dificil pentru Germania din punct de vedere economic și geopolitic această țară nu-și permite să piardă o companie atât de importantă și de strategică.
Reamintim că Deutsche Bahn vinde Schenker pentru a finanța investițiile divizia sa de transport intern de pasageri, afectată de criză, și pentru a ajuta la reducerea datoriei de 30 de miliarde de euro a transportatorului feroviar.
În ceea ce privește DSV, acesta s-a extins semnificativ, prin mai multe achiziții în ultimii ani, printre care American UTi, Swiss Panalpina și Kuwaiti Global Integrated Logistics (GIL), realizate mai ales pentru a-și îmbunătățit operațiunile aeriene și maritime.
Mai multe informații puteți citi aici:
Denmark’s DSV wins 14 billion-euro race for Deutsche Bahn’s Schenker, sources say | Reuters
DSV in talks to buy Deutsche Bahn unit amid bidding war with CVC | Euronews
‘DSV wins race to buy DB Schenker’ | RailFreight.com
Asociația olandeză de transport și logistică TLN a organizat un seminar pe teme de sustenabilitate, la care au participat circa 80 de antreprenori care au discutat despre bani, electricitate și inovație.
În centrul atenției s-a aflat transportul electric, iar Volta Trucks a prezentat un astfel de camion, de 16 t, pentru distribuție urbană, care va fi disponibil din 2023 și în dezvoltarea căruia s-au investit circa 300 de milioane de euro. În prezent producătorul testează 33 de mașini în Londra și Paris, iar până la final de 2025 se așteaptă să livreze 28.000 de vehicule electrice în Europa și America. Una dintre primele comenzi a venit de la DB Schenker, pentru 1.400 de unități.
Odată ce producția de serie a camioanelor electrice va începe, va avea loc și o reducere a prețului acestora, dar deocamdată nu se poate estima cât vor costa ele în 2023, din cauza fluctuației prețurilor materiei prime. În prezent camioanele electrice sunt de trei ori mai scumpe decât vehiculele diesel din aceeași categorie.
Volta își sprijină clienții în ceea ce privește asigurarea, soluțiile de finanțare, întreținerea, tehnologia și infrastructura de încărcare. Aceasta din urmă constituie în prezent cea mai mare preocupare, în Olanda estimându-se că până în 2030 vor fi în operare 115.000 de vanuri și circa 12.000 de camioane, pentru care trebuie să existe putere suficientă de alimentare zilnică. De aceea se lucrează la această infrastructură, mai ales în parcurile industriale, astfel încât ea să nu fie o piedică în calea achiziției de mașini electrice.
02.10.2020
Ultimul număr: Iunie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit