Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

SCANIA România organizează o caravană de prezentare clienților români și Bulgaria a soluțiilor de propulsie Zero Emisii disponibile în portofoliul de produse Scania, alături de camioane diesel cu emisii minime de noxe și CO2, precum și hibride.

Scania propune autorităților crearea unui program de subvenționare pentru achiziția camioanelor electrice care ar putea avea efecte considerabile în următorii 5 ani, atât pentru atingerea țintelor de mediu cât și pentru scăderea costului de transport al mărfurilor. Această propunere vine ca urmare a studiilor europene, care arată că transportul de marfă este, încă, printre cele mai mari surse de poluare. Până în 2030, România va trebui să reducă semnificativ emisiile de carbon ca urmare a activității în acest domeniu, iar cadrul legislativ nu oferă beneficii reale pentru sporirea investițiilor în acest domeniu.

Inițiativa SCANIA de subvenționare a transportului nepoluant de marfă ar aduce România la standardele altor țări europene. Gestionarea aplicațiilor pentru infrastructură ar putea fi mai eficientă dacă autoritățile ar acorda posibilitatea de a aplica, în același timp, atât subvenția pentru infrastructura de încărcare, cât și subvenția pentru achiziționarea de vehicule. Mai mult, este necesară alocarea de resurse suficiente pentru gestionarea cererilor de stimulente, astfel încât procesul să nu dureze prea mult timp.

Atingerea unui transport sustenabil poate fi făcută prin diverse mijloace, având la îndemână numeroase modele din alte țări europene:

Promisiunea Scania pentru un transport sustenabil

Eforturile SCANIA pentru asumarea țintelor de mediu impuse de Uniunea Europeană se îndreaptă către susținerea unui transport electric sau alimentat cu combustibil alternativi. În această etapă, compania suedeză dezvoltă programe și soluții pentru transportatorii care vor să achiziționeze vehicule nepoluante.

Deoarece în România nu se acordă încă subvenții pentru achiziția de camioane electrice, clienții pot apela cel mult la fonduri europene, dar procesul este îngreunat de  termenele mari de livrare. Condiția de a achiziționa camionul înainte de a primi rambursarea sumelor cheltuite din programe europene este cea mai mare problemă într-un astfel de proiect. Reprezentanții SCANIA se așteaptă ca, din păcate, unele proiecte să nu se finalizeze din cauza termenului mare de livrare. Producătorul suedez are o linie specială pentru camioanele electrice și încă există locuri în producție pentru 2022, dar livrarea în 90 de zile, cum solicită clienții care vor să apeleze la fonduri europene, nu este posibilă.

Scania este primul producător care a livrat un camion electric în România,în parteneriat cu compania Blue River și retailerul LIDL.

Scania a lansat anul trecut o gamă nouă de camioane diesel, SCANIA Super, care va aduce și o economie substanțială clienților din punct de vedere al consumului de combustibil și economii de 8%, comparativ cu gama de motoare deja extrem de eficiente pe care o produce în prezent.

Vânzările de camioane alimentate cu CNG sunt încă la nivel incipient, iar în 2021 au fost vândute 10 camioane. Clienții români care au cumpărat camioane pe CNG lucrează mai ales în zona București, Constanța, Iași, iar unii dintre ei dispun de rețea proprie, pentru care au investit în colaborare cu alți transportatori.

În 2021 SCANIA a început să facă pregătiri pentru a pune în vânzare șasiuri electrice și în 2022 și vânzătorii și mecanicii vor face training în acest sens.

Până în anul 2023, SCCANIA va avea camioane de 40 de tone capabile să ruleze timp de patru ore înainte de a fi necesară reîncărcarea.

Pentru rețeaua de alimentare cu energie vor exista, conform unui acord la nivel european, parteneriate cu furnizori locali, iar consultanța și managementul proiectului vor beneficia de sprijinul departamentului e-mobility din Suedia, care are informații despre subvenții, legislație, acorduri speciale și parteneriate cu furnizorii de energie.

SCANIA a lansat un concept inovator de promovare a soluțiilor sustenabile pentru transportul de marfă. În cadrul evenimentelor “City Push”, organizate în perioada 21-23 septembrie 2022, proiect adoptat de SCANIA România & Bulgaria în premieră, producătorul a inițiat prima dezbatere despre electrificare și soluțiile inovatoare pentru companii. În cadrul proiectului, transportatorii pot testa camioanele electrice și hibride SCANIA și participă la discuții și întâlniri care au ca obiectiv dezvoltarea domeniului.

Compania suedeză s-a implicat în negocierile și dezbaterile la nivel european care au avut ca temă atingerea obiectivelor de mediu ale Uniunii Europene. Prin inițierea de rapoarte, dezbateri si oferirea de solutii mediului de afaceri, suntem 100% implicați în protejarea planetei și susținerea transportatorilor în acest proces.

La IAA 2022, Scania prezintă viitorul transportului – durabil și electric. Până în 2030, se preconizează că 50% din volumul total al vânzărilor de vehicule va fi electrificat și de aceea printre punctele de atracție de la stand producătorul suedez prezintă în premieră noul său autotractor electrificat, pentru transport regional, soluțiile sale care includ servicii digitale și conectate și soluțiile de încărcare.

Scopul Scania este de a impulsiona trecerea la un sistem de transport sustenabil care să se îndrepte către un transport 100% electric. Paisprezece vehicule, majoritatea electrice, pentru majoritatea aplicațiilor, sunt expuse la târgul de transport IAA, care se deschide astăzi.

“În călătoria noastră de electrificare, lăsăm în urmă limitele orașelor și ne îndreptăm spre autostrăzile interurbane. Am livrat recent un camion electrificat pentru transport de lemn unui client din nordul Suediei, iar acesta este o dovadă foarte reală a faptului că acum putem electrifica toate aplicațiile de transport greu”, a declarat Christian Levin, CEO al Grupului Scania.

Pentru a permite aceste transporturi pe autostradă pe distanțe lungi, Scania se pregătește pentru încărcarea cu megawați timp de 45 de minute, astfel încât camioanele să meargă 4,5 ore. În anii următori, ponderea vehiculelor electrificate Scania va crește semnificativ.

Producătorul lucrează la decarbonizare în toate domeniile, de la operațiunile sale industriale până la produsele sale aflate în operare. Și atunci când se măsoară impactul companiei asupra climei se ia întotdeauna în considerare perspectiva Well-to-Wheel, deci și originea energiei utilizate.

“Pe măsură ce creștem numărul de vehicule cu emisii zero la țeava de eșapament, ne concentrăm din ce în ce mai mult asupra altor surse de emisii. Scania arată încă o dată calea, stabilind cele mai ambițioase obiective de decarbonizare a lanțului de aprovizionare din industria noastră. Am identificat patru «hotspot-uri» – baterii, oțel, aluminiu și fontă – care împreună reprezintă peste 80% din emisiile de carbon ce emană din lanțul de aprovizionare. Până în 2030, vom reduce emisiile din acestea cu 60-85%”, mai spune Levin.

Scania Super, noul (și ultimul) sistem de propulsie pentru motoarele cu combustie, oferă economii de combustibil care, de obicei, vor ajunge la opt procente pentru clienții de transport pe distanțe lungi. Prin urmare, se pot atinge astfel obiectivele de decarbonizare și se poate crea valoare pentru clienți. Iar noul sistem de propulsie va fi demonstrat pe mai multe vehicule expuse la IAA.

Și, pentru că transformarea transportului presupune și asistarea clienților în luarea de măsuri pentru tranziția către flote electrice, la IAA va fi prezentat un sistem complet de servicii.

“Mergând mai departe, oferim o soluție totală la cheie pentru clienții noștri electrificați. O soluție care este scalabilă pentru viitor. Nu mai există nicio scuză pentru a nu începe tranziția către vehiculele cu emisii zero”, conchide Levin.