Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Schmitz Cargobull a câștigat International Trailer Award 2025 – fosta Trailer Innovation, din al cărei juriu format din 14 jurnaliști europeni face parte și revista Tranzit – la categoria Caroserie, cu semiremorca 100% electrică S.KOe Cool, dar a luat și două locuri doi, la Șasiu (cu modelul S.CS Mega DB pregătit pentru transport intermodal) și Concept (cu prelata aerodinamică S.CS X-Tough având caroserie EcoFIX), și un loc trei la Siguranță (cu echipamentele conforme cu TAPA).
Schmitz Cargobull investește de mulți ani în cercetarea și dezvoltarea de soluții de transport durabile și eficiente din punct de vedere energetic, așa cum amintește CEO-ul companiei, Andreas Schmitz, „și de aceea suntem încântați că semiremorca noastră frigorifică electrică a fost recunoscută ca o soluție de transport ce poate contribui semnificativ la reducerea amprentei de carbon“.

Modelul care a câștigat categoria Caroserie are la bază un concept modular, deci poate fi configurat divers și echipat cu agregat frigorific Schmitz electric, baterie de înaltă tensiune și axă electrică sau numai cu baterie, precum și cu noul agregat eficient din punct de vedere economic alimentat cu motorină și cu acționare electrică auxiliară, pentru funcționare cu emisii zero.

S.KOe Cool este omologată de tip, are sarcină utilă mare și constituie o soluție cu atât mai utilă cu cât numeroase orașe vor introduce zone cu emisii zero în 2025, ceea ce va afecta modul în care se face distribuție urbană.

S.CS Mega DB este robustă și suficient de flexibilă pentru a fi utilizată în combinație cu autotractoare 6×2, iar înălțimea sa totală respectă limitele legale datorită gâtului său jos și anvelopelor cu secțiune transversală mică.

Prelata S.CS X-Tough are șasiu robust, galvanizat și bolțat, pentru a transporta până la 44 t, și este acum disponibilă și cu caroseria aerodinamică EcoFIX, care permite reducerea consumului și a amprentei de carbon.

În sfârșit, premiul la categoria Siguranță a fost obținut pentru o funcție inteligentă, sigură și inovatoare din dotarea semiremorcilor frigorifice, care le permite să respecte standardele TAPA TSR1, deoarece utilizatorii pot controla automat sistemul de blocare a ușii, sporind siguranța procesului și a transportului. Această funcție este disponibilă numai în combinație cu soluția telematică Schmitz Cargobull TrailerConnect®.

La începutul lui septembrie, un grup format din companii germane și spaniole și condus de Asociația Germană a Industriei Auto (VDA) a lansat un proiect pilot de un an ce presupune folosirea combinației de vehicule EcoDuo pentru a optimiza componenta rutieră din transportul intermodal. Astfel, după o experiență pozitivă în Spania și Scandinavia, conceptul de camion lung urmează să fie testat și în Germania, pentru a atinge mai multe obiective, inclusiv reducerea amprentei de carbon în lanțul logistic.

EcoDuo va face transport pe o rută fixă, între fabrica Volkswagen din Wolfsburg și MegaHub, situat la 70 km, în Lehrte, lângă Hanovra, rută care până acum era deservită exclusiv de camioane ce transportau containere între Wolfsburg și Spania. Acum, furnizorul global de logistică Sesé va apela la EcoDuo din fabrica VW până la terminalul din Lehrte, operat de două companii germane, Deutsche Umschlaggesellschaft Schiene-Straße și Kombiverkehr, și de acolo semiremorcile vor fi transportate feroviar 1.700 km până în Spania, folosind rețeaua Kombiverkehr KG, pentru transport ecologic. Iar la stația din Barcelona semiremorcile vor fi conectate din nou la o combinație EcoDuo și transportate pe șosea de compania de logistică Sesé până la destinație. TÜV-Rheinland supraveghează proiectul pilot astfel încât să se garanteze respectarea reglementărilor privind circulația rutieră și aspectele academice.

Proiectul pilot desfășurat în condiții reale își propune să evalueze oportunitățile și riscurile combinației de vehicule EcoDuo și să calculeze economiile potențiale pe șosea și la terminale, iar rezultatele vor fi prezentate într-un raport.

Reamintim că EcoDuo este o combinație de vehicule de 31,70 m lungime totală, în care două semiremorci standard sunt tractate de un singur camion și conectate printr-un dolly și pot fi încărcate ușor în trenuri. Andreas Schmitz, CEO Schmitz Cargobull, explică faptul că, spre deosebire de conceptele anterioare de camioane lungi, semiremorcile existente pot fi utilizate în continuare fără investiții costisitoare și că, atunci când sunt folosite semiremorci moderne echipate cu cea mai recentă tehnologie de axe și frâne, EcoDuo respectă toate standardele de siguranță.

Față de o combinație tradițională de camion+semiremorcă având o greutate totală de 40 t, EcoDuo are ca avantaje consumul redus de combustibil, deci emisiile mai mici de carbon pe tona transportată, greutățile mai mici pe o singură axă, deci reducerea presiunii asupra drumurilor și podurilor, creșterea capacității de transport rutier și reducerea aglomerației în trafic datorită utilizării unui număr mai mic de vehicule cu o capacitate mai mare și reducerea numărului de șoferi de care este nevoie.

Vehiculul EcoDuo din proiectul pilot va fi expus la IAA Transportation la standul T81, în aer liber.