Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pe 20 aprilie, Schmitz Cargobull România a organizat, pentru partenerii din rețeaua de service și jurnaliștii din presa de specialitate, un eveniment în cadrul căruia i-a livrat lui Alexandru Păun, directorul general Blue River, prima semiremorcă frigorifică electrică pe care producătorul german a vândut-o unui client din Europa.

Aceasta a fost achiziționată în leasing pe doi ani, are un preț dublu față de modelul frigorific similar, dar cu agregat diesel, și este echipată cu podea dublă, perete despărțitor pentru a se crea două zone de temperatură, podea silențioasă, sistem complex de închidere și de blocare a ușilor și șase elemente de protecție în partea de jos și două sus pentru ramă, care este coloana vertebrală a întregului vehicul.

Greutatea semiremorcii este similară cu a modelului cu agregat diesel, încărcarea bateriei durează două ore, iar autonomia este de 5-10 ore, în funcție de temperatura interioară și exterioară, și se poate extinde datorită axei cu recuperare de energie la frânare.

Durata de viață a bateriei este de 4.000 de cicluri de încărcare, deci dacă se încarcă o dată pe zi se ajunge la aproximativ 10 ani.

Schmitz Cargobull mai are circa 25 de cereri pentru S.KOe, mai ales din Germania, Spania și țările nordice, dar și în România mai există clienți interesați, și chiar Blue River ar putea, după o perioadă în care se urmăresc performanțele în condiții reale și modul în care se obișnuiesc șoferii cu noua semiremorcă, să comande noi unități. Iar în Slovenia există interes pentru ansamblurile formate din camion electric și remorcă având agregat electric. Termenul de livrare pentru semiremorca electrică este de 8-9 luni, puțin mai mare decât cele șase luni de la modelul frigorific cu agregat diesel.

În primul trimestru din 2023 au fost înmatriculate pentru prima dată în România, conform DRPCIV, 1.244 de semiremorci noi și 1.488 rulate, și 3.398 au fost reînmatriculate, față de 1.015, 1.630, respectiv 3.690 în perioada similară din 2022. Iar conform calculelor noastre, care le includ la categoria semiremorcilor noi și pe cele care în statisticile DRPCIV apar ca fiind rulate la prima înmatriculare, dar care au data primei înmatriculări cu cel mult trei luni înainte de data înmatriculării în România, este vorba de 1.326 de semiremorci noi, față de 1.174 în 2022.

Lider de piață este Schmitz Cargobull, cu 407 semiremorci (286 de prelate, 64 cu temperatură controlată, 37 de basculante, 8 furgoane, 4 izoterme, 3 cu obloane rabatabile, 3 DA99 pentru transport de butelii și 2 pentru transport de containere), față de 349 în 2022. Îl urmează la mică distanță Krone, cu 375 de semiremorci, față de 151 în 2022, și Schwarzmüller, cu 121, față de 91.

Clasamentul continuă cu Kögel (61 de semiremorci, față de 135 în primul trimestru din 2022), Wielton (49/74), Meiller (41/61), Mega (39/71), Kässbohrer (37/36), Berger (35/27 semiremorci) și OMEPS (20 de cisterne, față de 7 semiremorci în 2022).

Restul producătorilor au vândut sub 20 de semiremorci noi în primul trimestru din 2023.