Această măsură este un răspuns la costurile ridicate ale energiei și ale forței de muncă, precum și la creșterea prețurilor materiei prime, mai ales oțelului și materialelor tranzacționate în dolari SUA.
„Decizia de a transfera o parte din creșterea costurilor de producție către clienți nu a fost ușoară pentru noi“, explică Andreas Schmitz, CEO-ul companiei. „Mediul economic este dificil din cauza incertitudinii din partea corporativă și a consumatorilor, dar și din cauza peisajului politic. Dar nicio firmă nu poate vinde sub costurile de producție pe termen mediu. Prin urmare, nu vedem altă opțiune decât să creștem prețurile acum pentru a continua să le oferim clienților calitatea și fiabilitatea pe care le așteaptă și care le permit să fie rentabili pe termen lung. În cazul în care prețurile materialelor scad – împotriva așteptărilor – asta se va reflecta, la fel, în calculul nostru și vom transfera avantajul către clienți.“
În ciuda contextului dificil, Schmitz Cargobull va continua să investească în creșterea productivității și în cercetare și dezvoltare, pentru a nu face compromisuri în ceea ce privește calitatea produselor, a oferi soluții de transport fiabile și eficiente din punct de vedere al costurilor și a-i ajuta pe clienți să aibă un cost total de operare cât mai mic. De exemplu, producătorul continuă să propună vehicule frigorifice galvanizate, care își păstrează valoarea și oferă cea mai bună izolație pentru transportul la temperatură controlată. Iar asta, în ciuda prețului mai mare, este o soluție apreciată de clienți.
Primele săptămâni din 2025 au fost bune pentru Schmitz Cargobull România din punct de vedere al comenzilor „și ne dorim să fie în continuare o cerere mare pentru basculante, pentru că unele proiecte importante de infrastructură nu au fost terminate. Însă asta depinde de situația politică. Ne așteptăm la aceeași performanță din 2024, când pentru noi construcțiile au reprezentat un segment puternic, datorită căruia am compensat scăderea vânzărilor de prelate“, declară Roland W. Schacht, directorul regional Schmitz Cargobull pentru Europa Centrală.
Compania nu lucrează cu stocuri, mai ales că termenul de livrare a scăzut la două luni, ci are și pentru 2025 locuri disponibile în producție, inclusiv pentru basculante, pe care le confirmă când are comenzi. Astfel, vehiculele sunt configurate exact în funcție de cerințele cumpărătorilor.
În ceea ce privește basculantele, România este a treia cea mai mare piață europeană pentru producătorul german, deci are alocate mai multe locuri în producție și livrarea se poate face în 4-6 săptămâni. Este vorba de un model cu grad mare de standardizare – care se poate produce repede și la costuri bune – specific pieței noastre, fiabil, la care s-a ajuns în colaborare cu clienții, și căruia în timp i s-au adus îmbunătățirile necesare. „De aceea și reacția transportatorilor față de el este foarte bună.“
02.10.2020
Ultimul număr: Aprilie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit