Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

FREJA Transport & Logistics este un client tradițional, de aproape 20 de ani, al Schmitz Cargobull, cu sediul în Danemarca, și una dintre primele companii care a folosit, în urmă cu 12 ani, sistemul telematic al producătorului german.

Din cauza restricțiilor din perioada pandemiei însă, cele două companii nu au putut sărbători acum doi ani aniversarea unui deceniu de colaborare în ceea ce privește soluția de management al flotei, astfel că festivitățile s-au organizat abia zilele trecute.

Compania daneză a echipat cu TrailerConnect® și semiremorcile izoterme, și prelatele, și pe cele frigorifice, astfel încât să știe locația acestora, dar și să aibă acces la diagnoză rapidă a tuturor componentelor și la informațiile despre temperatura din spațiul de marfă și să crească eficiența și siguranța transportului.

Până în prezent peste 2.000 de semiremorci ale FREJA au fost echipate cu TrailerConnect®, pentru optimizarea proceselor de transport și a transparenței.

Un alt avantaj al folosirii soluției telematice este reducerea de emisii de CO2, prin evitarea curselor fără încărcătură.

Flota firmei daneze include mai ales semiremorci Schmitz Cargobull, dintre care peste 75% sunt prelate. Toate beneficiază și de contract de service, pentru disponibilitate mai mare și costuri de exploatare mai mici, și cu ele se transportă mai ales confecții, produse farmaceutice și mărfuri generale.

Din lipsă de semiremorci noi, numeroase firme de transport au fost nevoite să caute produse second-hand, dar nici ele nu au fost ușor de găsit, astfel că vânzările Schmitz Cargobull pe acest segment au fost în 2021 sub așteptări, 300-400 de unități, provenite din trade-in – puține, pentru că firmele nu mai restituie vehiculele vechi – și de pe piețele din alte țări. Semiremorcile din buy back teoretic vin automat la importator după 3-4 ani, dar practic contractele deschise din Româna au lăsat la latitudinea clientului când și în ce condiții să le returneze, și unii dintre ei le-au păstrat mai mult. Dar din 2022 se va merge mai mult pe contracte închise, mai puțin flexibile, astfel încât Schmitz să beneficieze de două avantaje: valoarea vehiculelor este mai mare, deoarece se știe când vor reveni în parcul de semiremorci rulate, și se pot face din timp planuri despre cum vor fi ele vândute.

Datorită cererii foarte mari, și semiremorcile rulate s-au scumpit în 2021 cu 20-30%.

În ceea ce privește estimările pentru 2022, ele indică un nivel similar al vânzărilor comparativ cu 2021.