Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

În primul trimestru din 2023 au fost înmatriculate pentru prima dată în România, conform DRPCIV, 1.244 de semiremorci noi și 1.488 rulate, și 3.398 au fost reînmatriculate, față de 1.015, 1.630, respectiv 3.690 în perioada similară din 2022. Iar conform calculelor noastre, care le includ la categoria semiremorcilor noi și pe cele care în statisticile DRPCIV apar ca fiind rulate la prima înmatriculare, dar care au data primei înmatriculări cu cel mult trei luni înainte de data înmatriculării în România, este vorba de 1.326 de semiremorci noi, față de 1.174 în 2022.

Lider de piață este Schmitz Cargobull, cu 407 semiremorci (286 de prelate, 64 cu temperatură controlată, 37 de basculante, 8 furgoane, 4 izoterme, 3 cu obloane rabatabile, 3 DA99 pentru transport de butelii și 2 pentru transport de containere), față de 349 în 2022. Îl urmează la mică distanță Krone, cu 375 de semiremorci, față de 151 în 2022, și Schwarzmüller, cu 121, față de 91.

Clasamentul continuă cu Kögel (61 de semiremorci, față de 135 în primul trimestru din 2022), Wielton (49/74), Meiller (41/61), Mega (39/71), Kässbohrer (37/36), Berger (35/27 semiremorci) și OMEPS (20 de cisterne, față de 7 semiremorci în 2022).

Restul producătorilor au vândut sub 20 de semiremorci noi în primul trimestru din 2023.

Pe 30 martie, în prezența a aproape 200 de clienți, demnitari și jurnaliști, Schmitz Cargobull a inaugurat oficial fabrica din Manchester (Marea Britanie), unde produce semiremorci dezvoltate special pentru Marea Britanie și Irlanda din vara lui 2021, echipate în conformitate cu cerințele pieței locale. În plus față de boxul izoterm S.BO APCE și de prelata S.CS FIXED FIX, portofoliul include acum și prelata fără stâlpi S.CS FREEPOST.

Fabrica se alătură rețelei de unități de producție extrem de flexibile Schmitz, permițându-i să răspundă rapid cerințelor locale, așa cum a subliniat Andreas Schmitz, CEO-ul companiei. În plus, așa cum a explicat și directorul de vânzări Boris Billich, noua fabrică permite oferirea pe piața locală a unor modele care se potrivesc specificului acesteia și care ajută la obținerea celui mai bun cost total de exploatare. Iar costurile de transfer, emisiile de CO2 și timpii de livrare sunt reduși pe cât posibil.

Noua fabrică Schmitz Cargobull din Marea Britanie, unde lucrează 72 de angajați, este cea mai recentă dintr-un total de 10 unități de producție din Germania (Altenberge, Vreden, Gotha), Lituania, Spania, Slovacia, Turcia, Australia și Africa de Sud. Aceasta are o suprafața de producție de 7.500 m2, o capacitate de 60 de unități pe săptămână dacă se lucrează într-un singur schimb și un depozit de piese de schimb de 1.000 m2, care include un număr mare de repere disponibile 24/7. Centrul din Marea Britanie oferă și servicii de finanțare, telematică și vânzări de vehicule uzate, iar prin lansarea noilor semiremorci propune cel mai puternic portofoliu de produse din această țară.

În imagine: Dr. Günter Schweitzer (COO Schmitz Cargobull), Andreas Busacker (CFO Schmitz Cargobull), Colin Maher (Managing Director Sales & Services, Schmitz Cargobull UK), Mike Kane (Labour MP for Wythenshawe and Sale East), Paul Avery (Managing Director Operations Schmitz Cargobull UK), Boris Billich (Chief Sales Officer Schmitz Cargobull)