Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Schmitz Cargobull a avut în 2021 probleme cu semiconductorii – necesari pentru sistemele de frânare și telematic – dar nu în aceeași măsură ca producătorii de vehicule cu motor, și nici nu a întârziat livrările din această cauză, ci din cauza lipsei de oțel, aluminiu, cauciuc, „lucruri la care de obicei nu te gândești că vor lipsi“.

Comenzile primite până la început de 2022 acoperă capacitatea de producție alocată României până în vară, iar pentru modelele vândute de acum înainte termenul de livrare este de 7-8 luni pentru prelate și frigorifice, trei luni pentru basculante și mai mare – dar diferit în funcție de tipul produsului – în cazul versiunilor de nișă. „Suntem în media pieței de semiremorci“, punctează Roland W. Schacht, Regional Director Central Europe, „dar avem comenzi foarte mari – mai mari decât am vrea, pentru că pe noi ne interesează și să le putem livra clienților – și uneori ne luptăm să livrăm produse comandate în octombrie 2020. Suntem limitați, la fel ca toții competitorii.“ Schmitz Cargobull caută să-și optimizeze capacitatea de producție fie prin adăugarea de noi schimburi de lucru, fie prin noi clădiri și facilități, „și sunt optimist că până la vară vom avea o imagine mai exactă asupra evoluției pieței“.

Materiile prime s-au scumpit în 2021 cu procente cuprinse între 20% și 500%, în funcție de tipul lor, scumpire care s-a reflectat și în prețul semiremorcilor Schmitz, deși nu deodată, ci în trepte, ducând la o creștere de 20-30% față de 2020. În prezent prețul materiei prime s-a stabilizat, „ceea ce ne aduce și nouă o stabilitate a prețurilor și a ofertelor viitoare. Dar situația se poate schimba din nou foarte rapid. În 2022 trebuie să reacționăm la ce se întâmplă, nu putem prezice ce va fi. Dar mereu în trecut am reacționat bine și vom face asta și pe viitor.“ Există multe alte necunoscute, ca inflația sau prețul energiei, „și totuși noi suntem optimiști, datorită comenzilor mari pe care le avem și faptului că transportatorii au nevoie de capacitate suplimentară“.

Roland W. Schacht, Regional Director Central Europe în cadrul Schmitz Cargobull, remarcă o tendință nouă care stimulează revenirea pieței de semiremorci după criză: faptul că Asia pierde tot mai mult supremația în supply chain, iar furnizorii construiesc capacități de producție mai aproape de Europa, în Turcia de exemplu, deci va fi nevoie de mai mult transport rutier, inclusiv de semiremorci care merg pe tren. Totuși, transportul intermodal reprezintă în continuare o pondere mică din transportul european, „însă vine puternic din urmă. Noi am vândut mai multe semiremorci pentru intermodal decât în trecut și cunosc tot mai mulți clienți care caută să își diversifice activitatea și să se specializeze pe acest segment. Problema este că nu există suficientă capacitate pe tren.“ Producătorul german se pregătește, așa cum subliniază și George Badea, product manager în cadrul Schmitz Cargobull România, pentru 2024 și 2030, când semiremorcile pentru intermodal vor ajunge să reprezinte 50% din piață. Acestea trebuie să fie adaptate astfel încât să poată urca și pe tren, să fie ușor de modificat retrofit și să dispună de soluții tot mai simple de ridicare și încărcare pe tren.

Rămânând în zona protecției mediului, producătorul german se pregătește și pentru reducerea emisiilor de CO2, stabilită prin Green Deal, și investește în vehicule care să permită un transport mai puțin poluant. Deocamdată din oferta sa fac parte modelele Eco Generation, a căror aerodinamică îmbunătățită reduce consumul de combustibil, deci și emisiile, și combinația Eco Duo, care scade emisiile de CO2 cu 25% prin creșterea volumului de marfă ce poate fi transportat cu un singur camion.