Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

În primul semestru din 2023 s-au înmatriculat pentru prima dată în România, conform datelor DRPCI, 2.270 de semiremorci noi și 3.039 rulate, iar 6.393 au fost reînmatriculate, față de 2.255, 3.292, respectiv 6.997 în perioada similară din 2022. Iar conform calculelor noastre, care le includ în categoria semiremorcilor noi și pe cele care figurează în statisticile DRPCI ca rulate, dar care au data primei înmatriculări cu cel mult trei luni înainte de data înmatriculării în România, este vorba de 2.446 de semiremorci noi, față de 2.541.

Lider de piață este Schmitz Cargobull, cu 792 de unități (481 de prelate, 137 cu temperatură controlată, 130 de basculante, 17 furgoane, 16 pentru transport de containere, 5 izoterme, 3 cu obloane rabatabile și 3 DA99 pentru transport de butelii), față de 734 în primul semestru din 2022. Pe locul al doilea este Krone, cu 629 de semiremorci (464 de prelate, 101 pentru transport de containere, 40 cu temperatură controlată, 20 de furgoane și 4 cu obloane rabatabile), față de 481. Podiumul este completat de Schwarzmüller, cu 192 de semiremorci (142 de prelate, 43 de basculante, 3 cu obloane rabatabile, 2 pentru transport de lemn, 1 platformă și 1 cisternă), față de 142 în 2022. Clasamentul continuă cu Wielton, cu 106 semiremorci, față de 202, Meiller (107/81), Mega (88/198), Kögel (85/218), Kässbohrer (74/77), Berger (61/37), Stas (31 și în 2023 și în 2022), OMEPS (30/12), Magyar (23/36) etc.

Astfel, Schmitz Cargobull devine primul producător de semiremorci care are omologare de tip obținută din partea Autorității Federale Germane pentru Transport Motorizat (Kraftfahrtbundesamt) pentru o frigorifică 100% electrică având trei axe, dintre care una generatoare.

S.KOe Cool îndeplinește deci toate cerințele legale relevante în UE privind siguranța, mediul și producția, aspect dovedit în urma testelor prescrise pentru vehicule sau componente ale vehiculelor, efectuate de SGS TÜV, iar sistemele au fost aprobate cu sprijinul TÜV Rheinland, cu care Schmitz colaborează din 2014 pentru toate proiectele sale de electrificare.

Cu ocazia primirii omologării de tip, Boris Billich, Chief Sales Officer în cadrul Schmitz Cargobull, a subliniat faptul că de acum clienții au confirmarea că li se oferă un sistem global testat din fabrică, ce respectă toate reglementările europene, deci nu mai este nevoie de niciun efort de testare ulterioară pentru ca vehiculul să funcționeze sigur și să fie compatibil cu mediul. Tot duba frigorifică electrică S.KOe Cool a primit recent Premiul German pentru Proiecte de Sustenabilitate pe 2023 la categoria Tehnologie Energie.