Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Indiferent dacă este vorba de oțel, plastic sau semiconductori: astfel de materii prime și produse intermediare sunt dificil de obținut pentru companiile germane. Potrivit unui sondaj al Camerei de Comerț și Industrie din Germania (DIHK), 83% dintre companii se confruntă cu blocaje de livrare și creșteri de preț. 

Acest lucru ar putea costa economia germană în jur de 25 de miliarde de euro până la sfârșitul anului, potrivit studiul actual „Semnificația blocajelor de aprovizionare pentru producția în curs de desfășurare în Germania” al Institutului Kiel pentru Economia Mondială (IFW). 

Analiza IFW afirmă că industria germană primește multe comenzi de producție, dar materiile prime și materialele necesare sunt deseori puține. Acest lucru se datorează, printre altele, întârzierilor lanțurilor globale de aprovizionare.

Blocajele apar din cauza lipsei capacităților de producție și de transport pentru a satisface cererea în creștere. Containerele sunt încă greu de găsit. Deoarece mai puțini oameni zboară, există și mai puține oportunități de a transporta mărfuri în cala avioanelor de pasageri. În același timp, restricțiile corona duc la perioade de blocaj a producției. 

Problemele au făcut dificilă redresarea economică, susține studiul IFW. Dacă lucrurile merg bine, economia va reveni la nivelurile dinaintea crizei la mijlocul anului 2022.

În special oțelul, anumite produse intermediare, cum ar fi microcipurile, materialele plastice, lemnul, aluminiul și cuprul, precum și ambalajele, sunt greu de procurat. Pentru două treimi din companiile afectate, acest lucru duce și la creșterea prețurilor pentru clienți.

Companiile din toate industriile și de toate dimensiunile sunt afectate și mulți caută noi furnizori. „Asta înseamnă stres real în companie”, a spus Treier. 43% dintre cei chestionați au înregistrat pierderi de vânzări, deoarece comenzile nu au putut fi îndeplinite. Fiecare a patra companie a trebuit să reducă sau să oprească producția.