Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Timp de 48 de ore, au avut loc două greve în logistica legată de distribuție. Prima a avut loc pe 20 aprilie 2023 pe platforma logistică Geodis din Castel San Giovanni, în provincia Piacenza, ca parte a unei mobilizări mai ample care a implicat 7 unități ale multinaționalei franceze. Litigiul pornește de la administrația judiciară la care este supusă Geodis. Într-un comunicat, SiCobas explică faptul că, în unitățile companiei, „lucrătorii nu și-au primit salariile și alte drepturi câștigate prin acorduri de al doilea nivel. Prin urmare, sindicatul cere ‘garanții de angajare, stabilitate și punctualitate a plăților’ pentru toți lucrătorii.

În plus, „în cazul în care Geodis intenționează în continuare, având în vedere situația, să opereze schimbări de contract în cadrul depozitelor sale, SiCobas nu va accepta alte inconveniente și va solicita angajarea directă de către Geodis însăși pentru a preveni noi situații de disconfort în cadrul lanțului de aprovizionare”. Pentru sindicat, de fapt, ‘angajarea directă este singura formulă care poate garanta, așa cum s-a întâmplat în alte mari companii multinaționale de logistică, toate drepturile câștigate până acum de către lucrători’. Sindicatul se teme, de asemenea, că posibila amendă pe care ar putea-o primi Geodis ar putea duce la o înrăutățire a condițiilor de viață ale lucrătorilor.

În schimb, se referă la SDA Express Courier (o societate a Grupului Poste Italiane) greva convocată pe 21 aprilie de sindicatele Filt Cgil, Fit Cisl și Uiltrasporti a tuturor angajaților și a celor din societățile care lucrează cu contract de muncă. În acest caz, motivul este „refuzul de a semna primul acord privind lanțul de aprovizionare”. Sindicatele confederale cer de trei ani angajarea directă a portarilor și șoferilor și ‘continuarea definirii acordului sindical pentru includerea în caietele de sarcini a tuturor contractelor SDA de pe teritoriul național, pentru a putea oferi noi și mai bune tratamente omogene tuturor lucrătorilor din întregul lanț de aprovizionare și în același timp o calificare a firmelor contractante împreună cu reducerea numerică a acestora’. De asemenea, sindicatele au înaintat solicitări privind remunerarea, în special în ceea ce privește prima de rezultat de cel puțin 1.400 de euro pe an pentru toți lucrătorii din lanțul de aprovizionare, tratamentul zilnic al deplasărilor care să garanteze aceeași sumă minimă pentru toți și un bon de cantină de cel puțin opt euro în toată Italia”. Nota sindicatelor concluzionează afirmând că „Sda, pe de altă parte, continuă în politica sa de divizare a lucrătorilor și în a nu dori să negocieze pentru a unifica tratamentele divizorii care există în toată Italia”.

Disputa dintre sindicatul italian al lucrătorilor din construcții SiCobas și FedEx a durat 10 luni bune, adică de când multinaționala a decis să închidă platforma de logistică Piacenza. În această perioadă, sindicatul a organizat numeroase greve în fața altor fabrici ale multinaționalei sau a companiilor care îi administrează depozitele.

Au fost și momente de ciocniri între manifestanți și poliție sau cu justițiari privați. La finalul acestei confruntări dure, pe 11 ianuarie 2022, părțile au ajuns la un acord conform căruia, potrivit surselor sindicale, uzina din Piacenza va rămâne închisă din cauza angajării directe de către FedEx a „majorității lucrătorilor care au participat la greve până la capăt pe platforma Bologna în aceleași condiții ca și la Piacenza”.

Cei care nu vor sau nu se pot deplasa vor primi un stimulent pentru a părăsi țara de 48.000 de euro. În plus, FedEx s-a angajat să retragă plângerile depuse în ultimele luni pentru greve și pichete.