Tâlhărirea șoferilor pe perioada în care se află în cursă, fie că sunt în pauză sau la volan, ar putea fi considerată clauză de forță majoră la nivelul Uniunii Europene și astfel firmele de transport ar putea fi exonerate de la plata despăgubirilor legate de întârzierile de livrare, potrivit unei propuneri a europarlamentarului USR, Vlad Gheorghe, înaintate către Comisarul European pentru Transporturi, Adina Vălean.
Declarația a fost făcută în videoconferința Tranzit „Șoferii, singuri în fața hoților și migranților!“, care a avut loc marți, 8 iunie, și care a fost transmisă în direct pe pagina de Facebook a revistei noastre.
„Presiunea timpului de livrare este o problemă serioasă. Lucrez la aceasta propunere pe care o voi trimite către doamna comisar Adina Vălean, pentru a stabili un fel de clauză de forță majoră pentru cazurile când șoferii sunt atacați sau există un astfel de incident de securitate cu camioane“, a declarat Vlad Gheorghe, europarlamentar USR și membru supleant în Comisia TRAN.
Citește și: Șoferii, mesaj către Bruxelles: luminați parcările și oferiți-ne supraveghere video!
Oficialul a recunoscut faptul că firmele de transport au presiunea timpului de livrare, presiune pe care o exercită, automat, asupra șoferilor. Astfel, incidentele de vandalism, tâlhărie sau chiar furt, ajung, uneori, să nu fie raportate, deoarece timpul petrecut la poliție este situat între minim 2 ore și maxim 12 ore. „Vă dați seama că 12 ore întârziere e o problemă serioasă din punct de vedere contractual pentru firma respectivă!“, spune eurodeputatul.
Gheorghe crede că trebuie schimbată legislația, astfel încât incidentele legate de siguranța șoferilor în parcări și pe drumurile publice europene să fie incluse la categoria de clauză de forță majoră, pentru a fi invocate de firmele de transport în contractele acestora. Pe lângă asta, timpul petrecut de șofer la poliție cu demersurile declarative trebuie considerat timp de muncă, nu și de condus, în acest fel și șoferii ar urma să fie protejați. Propunerea va fi înaintată de către USR Comisarului pentru relații de Muncă, Nicolas Schmit.
Videoconferința Tranzit „Șoferii, singuri în fața hoților și migranților“ i-a avut invitați pe Vlad Gheorghe, europarlamentar USR PLUS, Adriana Mureșan, membru fondator al organizației „Voluntari în Europa” și inițiatoarea petiției „Opriți asasinatele șoferilor în parcări!“, Radu Dinescu – președinte IRU, Ap Boom – Chief Financial & Compliance Officer TAPA EMEA, Răzvan Secară – director general GIRO – și Ilie Matei, „Omul Șoselelor“.
La începutul acestei săptămâni, Asociația „Voluntari în Europa“ a contabilizat primele 22.725 de semnături strânse în urma petiției online intitulată „Opriți asasinatele șoferilor în parcări!“, semnături ce au fost trimise Secretariatul Parlamentului European și mai multor europarlamentari, a declarat, marți, 8 iunie, Adriana Mureșan, șofer și membru fondator al asociației, în videoconferința Tranzit „Șoferii, singuri în fața hoților și migranților!“.
„Duminică (n.r. – 6 iunie) am confirmat și validat primele 22.725 de semnături pe care le-am transmis Secretariatului Parlamentului de la Bruxelles. Totodată am transmis și celorlalți europarlamentari care au avut bunăvoința să ne răspundă la prima solicitare, imediat după uciderea colegului nostru, începând cu dl. Dacian Cioloș și restul echipei de la USR PLUS“, a declarat Adriana Mureșan. Șoferița româncă se numără printre membrii fondatori ai Asociației „Voluntari în Europa“, inițiatoarea petiției.
Aceasta a punctat în cadrul evenimentului Tranzit un fapt deosebit de important: printre cei care au semnat se numără inclusiv cetățeni francezi, italieni, olandezi, bulgari, polonezi sau cehi. „Am fost impresionați de numărul de mesaje și de solidaritatea de breaslă, indiferent de naționalitate. Toți se plâng de reacția organelor de control și de insecuritatea parcărilor pe teritoriul Franței. Nu doar șoferii români sunt atacați sau omorâți. Dacă este să privim prin datele legate de reședință sau numărul de înmatriculare al camionului, cazul Mihai Spătaru ține de teritoriul spaniol“, a explicat Adriana Mureșan, care a mai spus că în ultimii doi ani, potrivit informațiilor documentate de ea, a numărat 15 șoferi omorâți de bande de hoți.
„În ziua de astăzi cetățenii europeni au un grad de mobilitate foarte mare, nu mai există frontiere în UE și noi toți suntem cetățeni europeni indiferent de limbă și camion sau mașină, pentru că și turiștii sunt atacați. Este o problemă de siguranță pe întreg teritoriul UE, nu doar în Franța, cazuri de asasinări în parcare au fost și în Spania, eu știu cinci, au fost și în Italia, Belgia“.
Videoconferința Tranzit „Șoferii, singuri în fața hoților și migranților“ a fost transmisă LIVE pe pagina de Facebook a revistei noastre și i-a avut invitați pe Vlad Gheorghe, europarlamentar USR PLUS, Adriana Mureșan, membru fondator al organizației „Voluntari în Europa” și inițiatoarea petiției „Opriți asasinatele șoferilor în parcări!“, Radu Dinescu – președinte IRU, Ap Boom – Chief Financial & Compliance Officer TAPA EMEA, Răzvan Secară – director general GIRO – și Ilie Matei, „Omul Șoselelor“.
02.10.2020
Ultimul număr: Noiembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit