Renault Trucks a adus îmbunătățiri modelelor sale din gama grea T, T High, C & K în ceea ce privește interiorul cabinelor, pentru a combina confortul la volan și în timpul pauzelor cu ergonomia, și le-a echipat cu tehnologii avansate de asistență a șoferului, pentru a îmbunătăți siguranța rutieră. Aceste elemente vor fi disponibile și pe modelele integral electrice Renault Trucks E-Tech T & C, lansate recent.
Bordul este prevăzut acum cu un nou display principal digital ajustabil, de 12″, completat de un ecran secundar digital cu interfață intuitivă Android Automobile, pentru acces rapid la aplicații. Șoferii pot utiliza butoanele de control de pe volan pentru a opera în siguranță funcțiile ecranelor principal și secundar, inclusiv apelurile telefonice și comenzile pentru muzică. Pentru a face condusul mai ușor, ecranul afișează și elemente de navigație și imagini de la camerele de luat vederi. Vehiculele pot fi echipate cu încărcător cu inducție, pentru telefon.
Pentru un grad optim de confort la condus, volanul poate fi înfășurat în piele, iar scaunele și bordul pot fi personalizate cu material textil și/sau piele, respectiv cu materiale clasice sau compacte, gri-carbon sau negru și roșu. În plus, modelele electrice au finisaje distinctive, albastru cu roșu.
Renault Trucks T, T High, C & K și Renault Trucks E-Tech T & C sunt echipate cu o coloană a volanului care poate fi ajustată tridirecțional, deci șoferii pot adopta poziția la volan care li se potrivește cel mai bine, în funcție de forma corpului, de cerințele misiunii și de propriile preferințe. Coloana volanului poate fi ajustată prin intermediul unei pedale operate cu un singur picior, care modifică atât poziția, cât și gradul de înclinare. Iar precizia și siguranța sunt garantate prin faptul că ajustarea este posibilă fără a ridica mâinile de pe volan și prin blocarea instantanee.
Gama grea Renault Trucks 2024 încorporează cele mai recente tehnologii de asistență a șoferului și cele mai eficiente sisteme de frânare, pentru siguranța șoferilor, a încărcăturii și a celorlalți participanți la trafic, așa cum promit reprezentanții producătorului francez.
Acesta a montat radare și camere de jur împrejurul vehiculului, crescând câmpul vizual al șoferului, sporind gradul de siguranță al participanților la trafic, simplificând manevrele și reducând riscul de accident. Opțional pot fi adăugate până la cinci camere, pentru a monitoriza împrejurimile vehiculului, încărcătura și șaua autotractorului în timpul cuplării.
Șoferii sunt ținuți la curent automat în legătură cu nivelul presiunii din pneuri și sunt alertați în eventualitatea oricărei anomalii, evitând astfel consumul excesiv de combustibil sau riscul unei explozii. Vehiculul mai este echipat cu un sistem de avertizare în ceea ce privește viteza (ISA) și cu o cameră care detectează limitările de viteză și avertizează șoferul în cazul în care le depășește, evitând, astfel, accidentele și amenzile.
Renault Trucks T, T High, C & K pot fi echipate cu un airbag pentru șofer combinat cu un sistem de pretensionare pentru centura de siguranță (standard pe Renault Trucks E-Tech T & C).
Iar pentru a reduce consumul de combustibil și emisiile de CO2 vehiculele pot primi sistemul Optivision Map Based (bazat pe hărți), care transmite datele topografice către computerul de bord, pentru optimizarea strategiilor de schimbare a vitezelor. Sunt incluse, de asemenea, modulele Check and Map ale software-ului de fleet management Optifleet, pentru optimizarea stilului de conducere și planificarea mai eficientă a curselor – funcție standard pe Renault Trucks E-Tech T & C.
… cu scopul de a spori siguranța bicicliștilor și a pietonilor și a face mai ușoară munca șoferilor.
Front Short Range Assist este conceput pentru a detecta dacă există un biciclist sau un pieton în zona de risc din fața camionului, folosește un radar și o cameră frontală și avertizează șoferul dacă există risc iminent de coliziune. Iar un nou sistem de avertizare la deschiderea ușilor alertează dacă un pieton, un biciclist sau o mașină se apropie din spate, pe aceeași parte a camionului în care este deschisă ușa. Sistemul este activ atunci când autocamionul este oprit și timp de două minute după ce motorul a fost oprit.
Unele dintre noile sisteme au fost dezvoltate pentru a depăși deja legislația UE în materie de siguranță, Regulamentul privind siguranța generală (GSR), care va intra în vigoare în iulie 2024 și va face obligatorii mai multe sisteme avansate de asistență a șoferului, pentru a crește siguranța rutieră și a îmbunătăți protecția șoferilor, pietonilor și bicicliștilor. Prin introducerea acestei legislații, UE se așteaptă să salveze peste 25.000 de vieți și să evite 140.000 de răniri până în 2038.
Asistentul inteligent pentru viteză (inclus în GSR) menține șoferul informat cu privire la limitele de viteză prin detectarea indicatoarelor rutiere și afișarea limitei chiar pentru combinația respectivă de vehicule, pe panoul de instrumente, și avertizează vizual și sonor dacă limita de viteză este depășită.
Sistemul de monitorizare a presiunii în anvelope (inclus în GSR) monitorizează presiunea anvelopelor camionului și remorcii. GSR prevede că, în cazul în care presiunea scade cu 20% sub valoarea de referință, șoferul trebuie informat prin intermediul afișajului, iar sistemul Volvo depășește cerințele legale, permițând șoferului să aleagă să fie avertizat chiar mai devreme decât scăderea cu 20%. Un alt avantaj este acela că, dacă presiunea este mereu optimă, eficiența energetică este mai mare.
Funcția Auto Hold ajută la menținerea autocamionului în staționare până la aplicarea pedalei de accelerație, asistând astfel șoferul pe pante și dealuri. Intelligent Speed Assist va fi disponibil pe majoritatea piețelor, în timp ce celelalte sisteme vor fi disponibile la nivel global pe Volvo FH, FM și FMX diesel, pe gaz și electrice, începând din septembrie 2023. Iar Volvo FL și FE vor beneficia de sisteme de siguranță ca parte a îmbunătățirilor GSR înainte de sfârșitul anului.

02.10.2020
Ultimul număr: Noiembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit