Podiumul la categoria companii de transport cu capital străin a arătat la fel ca în 2022: Skiptrans pe primul loc, Duvenbeck Logistik pe al doilea și Arcese pe al treilea.
Skiptrans își bazează rezultatele exclusiv pe transporturi de marfă, grație flotei de 616 camioane proprii deținute în 2021 (în 2022 parcul licențiat de Skiptrans fiind mai mic – 532 de camioane), terenul de câteva hectare deținut la Cluj nefiind încă dezvoltat într-un parc logistic.
Duvenbeck Logistik, în schimb, are o flotă mai mică decât Skiptrans – însă în creștere față de 2021: 219 camioane licențiate în prezent față de 195 de camioane în 2021 – dar este angrenată și în activități de cross-docking și contract logistics în Cristian (jud Brașov) și Bistrița și mai multe puncte de lucru la Pitești, Ploiești și Pecica.
Arcese are un parc constant în 2021-2022 – 140-141, atenția fiindu-i îndreptată mult mai mult către logistică decât pe transport.
Toate cele trei companii par să dețină astfel active importante în România, la finalul lui 2021 fiind consemnate următoarele valori: 27, 19 milioane de euro (Skiptrans), similar cu cifra din 2020, 23,89 milioane de euro (Duvenbeck Logistik, cu un milion de euro mai puțin), respectiv 19,85 milioane de euro Arcese, tot o scădere mică de la 20,26 milioane în 2020.
Cifra de afaceri a fost mai mare în dreptul Duvenbeck Logistik – 74 de milioane de euro față de 67,4 milioane de euro în 2020 – în timp ce reducerea parcului de camioane licențiate cu aproape 80 de camioane s-a reflectat, în ceea ce privește Skiptrans, și în cifra de afaceri obținută în 2021 – 66,52 milioane de euro, în scădere de la 69,76 milioane de euro în 2020.
Investițiile mai mari în logistică se văd la Duvenbeck, a cărei cifră de afaceri a crescut destul de mult (+6,6 milioane de euro), însă profitul a fost mai mic în 2021: 808.286 EUR, față de 928.395 EUR în 2020. Și la Skiptrans a scăzut profitul mult, de la 6,16 milioane de euro la 2,63 milioane de euro, marginea operațională fiind însă de trei ori mai mare decât la Duvenbeck Logistik, concurentul său direct în topul firmelor de transport cu capital străin realizat de Tranzit. Arcese a mers liniar în ceea ce privește cifra de afaceri, înregistrând 35 de milioane de euro în 2021, respectiv 34,75 milioane de euro în 2020. La capitolul profitabilitate, însă, cifrele au fost mult mai bune pe 2021: 726.872 EUR față de 379.343 de euro.
În contextul recentelor evenimente din Ucraina și afluxului de refugiați din nordul țării, mai multe firme de transport din România cer Guvernului să faciliteze angajarea de șoferi ucraineni.
H.Essers, Marvicon, SkipTrans, Gartner Eurotrans, International Alexander, Gruber Logistic, A+G Transport International și Ahead Logistics au semnat o scrisoare comună către premierul României, Nicolae Ciucă, și către ministrul Transportului, Sorin Grindeanu, prin care cer sprijin legislativ în domeniul transporturilor, în condițiile în care foarte multe firme de transport doresc să angajeze șoferi profesioniști ucraineni, dar se lovesc de problemele birocratice din legislație.
Redăm mai jos principalele cerințe din scrisoarea oficială adresată de transportatorii români.
„Transporturile de acest gen sunt condiționate de Directiva Europeana 59/2003/CE, iar care la nivelul țării noastre depind de voința Ministerului Transporturilor, prin cele două autorități de control: Autoritatea Rutiera Romană și Direcția de Transport Rutier, cât și a Ministerului de Interne prin Direcția Regim Permise și Înmatriculare a Vehiculelor DRPCIV.
Astfel, pentru angajarea unui șofer de camion ucrainean, întâmpinam 3 impedimente majore:
În adresa către Premier și Ministrul Transporturilor, managerii celor opt firme de transport arată exemplului Poloniei, Lituaniei și Ungariei, care au eliminat toate cele trei impedimente și au angajat șoferi profesioniști ucraineni.
Scrisoarea poate fi consultată Aici:
02.10.2020
Ultimul număr: Septembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit