Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Transportul containerelor prin Portul Constanța s-a scumpit cu circa 12%, apreciază Mihai Stoica, Managing Director și fondator SLS Cargo, iar creșterea provine din costurile adiacente navlurilor, cum sunt transportul pe ultima milă și taxele de manipulare, care au crescut mult de la începutul anului pe fondul scumpirii tarifelor la carburant și la energie.

„Ratele sunt în continuare în creștere, iar costul de a aduce un container din China în România este mai mare decât anul trecut. Deși navlul nu s-a mai mărit, au crescut costurile de manipulare în terminal (n.r. – taxele THC) și s-a scumpit și transportul local. Fie pe tren, fie pe auto, din cauza creșterii prețului la utilități și la carburant te costă mai mult să aduci un container astăzi de la Constanța la București. Impactul în costuri e cam de 10-12%“, a declarat Mihai Stoica.

Din nefericire, cu un grad de volatilitate destul de ridicat, industria de transport și logistică se confruntă și cu o situație actuală tot mai complicată, pe fondul războiului din Ucraina, care deja generează schimbări în lanțul de aprovizionare și ale cărui efecte economice le resimțim deja, este de părere Mihai Stoica. „Toate tipurile de transport sunt afectate, scade capacitatea și ne așteptăm la noi scumpiri. Este încă devreme să vedem impactul final, însă este clar că pe lângă războiul militar se duc și războaie economice, iar acest lucru va atrage după sine un nou val de creșteri de prețuri. De la săptămână la săptămână vedem efectele negative în piață“, a explicat oficialul SLS Cargo.

Mai multe despre piața de expediții în noul context și efectele crizelor din supply chain, în noul număr din Aprilie al revistei Tranzit LOGISTICA.

SLS Cargo își va extinde serviciile de transport intermodal și va opera un nou terminal în București începând din 2023, potrivit anunțului făcut de Mihai Stoica, Managing Director al companiei în cadrul unei conferințe de presă ce a avut loc recent.

Pentru 2021, SLS Cargo, companie fondată de Mihai Stoica și preluată în 2019 de către FAN Courier, va înregistra un plus de 12% al cifrei de afaceri, în creștere de la 14,63 milioane de euro. În 2022, compania de expediții și logistică își va dezvolta portofoliul de servicii, inclusiv pe transport feroviar, acolo unde operează deja un terminal la Buftea.

Din 2022 vom începe să lucrăm pentru implementarea unui alt terminal, în care vom începe să operăm din 2023“, a declarat Mihai Stoica.

În opinia sa, sectorul de transport pe cale ferată se dezvoltă foarte tare în Europa, inclusiv în România, acolo unde tendința tuturor operatorilor este de a opri trenuri în București, însă infrastructura, din păcate, încă nu este corelată cu volumul de marfă, numărul de terminal fiind insuficient.

Anul următor sunt anunțate lucrări de infrastructură la intrarea în țară, se va lucra foarte mult în Curtici, în Oradea. Dacă totul va merge bine, ar trebui ca în câțiva ani de zile să se resimtă și impactul lucrărilor în creșterea traficului. Punctual, în ceea ce privește SLS Cargo, vom lucra pentru clienții noștri care aduc marfă din Bulgaria și din restul Europei în funcție de capacitatea pe care o vom avea, pentru că suntem extrem de aglomerați, nu mai avem spațiu suplimentar”, a mai explicat Managing Director-ul SLS Cargo.