Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Petrisor Praporgescu, director executiv SLS Cargo, spune ca activitatea de transport a companiei s-a redus destul de mult in aceasta perioada, atat international cat si intern, din cauza faptului ca multi dintre clienti au suspendat activitatea. Momentan, depozitele sunt cele care functioneaza la capacitate normala. 
 
,,Activitatea noastra presupunea livrarea produselor electrocasnice la diferiti distribuitori mici-medii, care au fost fortati sa-si suspende activitatea din cauza COVID-19, plus un contract cu un important retailer de articole sportive, care de asemenea a suspendat toate activitatile cu publicul in magazinele sale la nivel national, dar si in Bulgaria, acolo unde suntem distribuitori/furnizori unici. Pe partea de materiale de constructii, acolo unde suntem unii din marii jucatori pe partea de transport din Romania, inca mai exista activitate la Depozitul nostru din Buftea, gratie serviciului de transport feroviar. Speram ca in urmatoarea perioada sa putem distribui aceste marfuri. Momentan activitatea pe santiere este in plina desfasurare, asa incat speram ca transporturile sa nu sufere modificari prea mari’’, explica Petrisor Praporgescu, directorul executiv al SLS Cargo. 
 
In prezent, compania se focuseaza pe finalizarea curselor pe care le are in desfasurare, curse pentru materiale de constructii, dar si pe livrarea de bunuri din categoria FMCG, unde are stocuri in depozitele proprii. ,,Livram la depozitele hypermarketurilor si este o activitate care functioneaza, insa per total, raportat la o discutie procentuala scaderea volumelor este de circa 80%’’. 
Pe international vestile sunt ceva mai bune, dar diferentele nu sunt foarte mari, potrivit directorului executiv, multe dintre comenzi fiind pe “Comunitate” sau tari din afara UE, in special Rusia, Ucraina, Republica Moldova. ,,Inca nu s-a restructurat total activitatea in zona aceasta si asta ne ajuta. Spre exemplu, avem cateva proiecte importante in desfasurare, si anume, Germania-Rep Moldova, 1200 to, ceva similar si pe relatia Austria – Rep Moldova. Am avut exporturi in Bosnia sau Rusia, lucrurile inca functioneaza, dar la volume din ce in ce mai mici. Totul depinde si de profilul activitatii clientilor pe care ii avem in portofoliu’’, a explicat Petrisor Praporgescu. 
 
Desi a suspendat temporar activitatea unui depozit, dedicat unui singur client de mobila care si-a inchis magazinele din cauza carantinei instaurate in urma COVID-19, angajatii SLS au fost redistribuiti pe celelalte depozite, acolo unde activitatea este in plina desfasurare, in special datorita clientilor din FMCG. O mica scadere se vede insa pe distributia paletizata, SLS Cargo fiind membru in reteaua Pall-EX. ,,Incercam sa optimizam cat mai mult activitatea, astfel incat angajatii nostri sa nu fie afectati si sa evitam luarea unor decizii nepotrivite. Spre exemplu, am solicitat companiilor de leasing cu care avem contracte, supendarea ratelor pentru o perioada de minim 3 luni, cu extensie daca situatia o va impune. Consideram ca este primul pas sanatos pentru a putea dispune de lichiditati in aceasta perioada. Consideram ca nu face sens sa platim rate pentru anumite bunuri (camioane) – pe care nu le putem folosi. Companiile de leasing au fost intelegatoare. Nu in ultimul rand, clientii nostri continua sa achite facturile la timp astfel incat sa nu avem probleme de lichiditate’’, a mai spus Petrisor Praporgescu, directorul executiv al SLS Cargo.

FAN Courier continua dezvoltarea si consolidarea business-ului si estimeaza pentru anul viitor o crestere a afacerilor cu pana la 15% fata de 2020. Liderul pietei locale de curierat va incheia exercitiul financiar al anului curent cu o cifra de afaceri de aproape 166 de milioane de euro, in crestere cu 15% peste rezultatul din 2018.
„<<Dezvoltare>> este unul dintre cuvintele cheie care descriu cel mai bine activitatea anului in curs. Crestere si investitii sunt alte doua atribute pozitive care au marcat activitatea din acest an, atat in ceea ce priveste FAN Courier cat si piata de curierat pe care activam. A fost un an bun, ne-am continuat dezvoltarea si estimam sa inchidem anul cu o cifra de afaceri mai mare cu 15% fata de anul trecut”, a declarat Adrian Mihai, fondator al FAN Courier.

Compania si-a mentinut ritmul investitiilor de peste 15 milioane de euro asumate la inceputul anului, 11.5 milioane de euro fiind alocate doar pentru dezvoltarea flotei auto. Anul acesta a marcat si o premiera in strategia de business a companiei de la inceputul activitatii FAN Courier prin finalizarea parteneriatului cu compania SLS, afacere detinuta de un antreprenor roman, specializata in servicii de warehousing. Comertul online, unul dintre principalele motoare de crestere a afacerilor din industria de profil, a generat anul acesta intre 40 si 45 de procente din volumul anual al livrarilor, fiind in continuare puternic influentat de Black Friday, cea mai ampla campanie de discount-are din Romania. „Fiecare campanie Black Friday este diferita de anul anterior si cand spunem asta ne referim la multe variabile – durata campaniei anuntata de retaileri, ofertele sau optiunile cumparatorilor. Daca anul trecut, de exemplu, de Black Friday, televizoarele au fost vedetele campaniei, anul acesta cererea s-a modificat si s-au cumparat mai multe produse albe (electrocasnice – n.n.), pampers sau mancare pentru caini, de exemplu. In fiecare an ne pregatim luni de zile si reusim sa fim mai buni. In 2019, cifrele sunt mai bune, am inregistrat crestere pe volum, chiar peste estimarile initiale. Daca in prima zi ne asteptam la o crestere de 15% in volum, in realitate aceasta a depasit 20%”, a declarat Felix Patrascanu, actionarul companiei.

Citeste si: Online-ul incepe sa decida investitiile in logistica

Intr-un top al celor mai aglomerate luni din perspectiva comenzilor, luna noiembrie conduce detasat de mai multi ani, pentru ca este luna in care se organizeaza Black Friday dar si pentru ca are 22 sau 23 de zile lucratoare. Decembrie este insa cea mai aglomerata luna din an dupa activitatea zilnica, pentru ca este luna cu cele mai putine zile lucratoare si, implicit, luna cu cea mai mare presiune pe curieri. Ziua de luni din saptamana Craciunului si toate zilele lucratoare din saptamana care precede aceasta sarbatoare sunt cele mai aglomerate zile din an. Conform statisticilor efectuate de companie, in prima zi de luni dupa Black Friday 2018, curierii FAN au avut de livrat 270 de mii de expeditii, iar in ziua de luni dupa Black Friday 2019, au avut de livrat 340 de mii de expeditii. In ziua de luni dinaintea Craciunului 2018, numarul de livrari a fost de 291 de mii.
Fondatorii companiei spun ca anul care se incheie a fost marcat de o diversificare a provocarilor. Pe langa infrastructura rutiera proasta care franeaza dezvoltarea, creste costurile de transport si timpii de livrare, pe langa criza grava a fortei de munca, generalizata deja la nivelul intregii economii, modificari legislative adoptate peste noapte sau complet nefavorabile mediului de afaceri romanesc precum celebra Ordonanta 114, au constituit un element nefavorabil pentru mediul de business.
„Stabilitatea si strategia prudenta pe care o aplicam de ani de zile ne-au ajutat sa facem fata acestui nou tip de provocari care a bulversat intreaga economie”, a adaugat Adrian Mihai. Planurile companiei pentru 2020 vizeaza continuarea dezvoltarii si a parteneriatului cu SLS dar si finalizarea procedurilor si documentatiei necesare pentru inceperea efectiva a investitiei in HUB-ul de la Cluj, al treilea cel mai important din portofoliul companiei.