Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Upply a publicat recent un studiu despre piața spaniolă de transport terestru din 2024, din care reiese că transportul rutier și cel feroviar din această țară au avut evoluții diametral opuse: primul și-a revenit clar după o perioadă slabă, iar al doilea și-a continuat declinul. Ambele însă sunt caracterizate, în opinia autorilor studiului, de dificultăți […]

Conținut restricționat

Cumpară unul din abonamentele noastre pentru a avea acces la toate informațiile imediat sau fă-ți cont pentru a vedea articolele mai vechi de 3 luni.

Abonează-te

Ministerul Transporturilor din Spania a lansat, la sfârșitul lui 2022, „Cheque Moderniza”, care presupune alocarea a 110 milioane de euro din fondurile europene NextGenerationEU cu scopul de a încuraja mai ales digitalizarea companiilor de transport de mărfuri și pasageri. Programul a expirat pe 30 iunie 2024 (când a fost ultima zi pentru depunerea cererilor) și rezultatele sunt dezamăgitoare, așa cum reiese dintr-o analiză a Upply (Spain: 2024 review of land freight transport).

Au fost alocate 48,9 milioane de euro, reprezentând doar 44,5% din bugetul planificat, iar beneficiare au fost 8.389 de companii, din care 4.612 lucrători independenți, mai ales din industria de transport rutier de marfă.

Finanțarea a fost acordată mai ales pentru achiziția de tahografe digitale de generația a doua, cu 7.000 de cereri dintr-un total de 11.000.