Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Așa cum știți deja, transportatorii și asociațiile profesionale din Polonia au solicitat guvernului acestei țări să finanțele o parte din costurile cu înlocuirea tahografelor, dar pe 6 septembrie directorul Departamentului de Transport Rutier din cadrul Ministerului Infrastructurii a răspuns negativ cererii lor.

Asociația poloneză de transport și logistică TLP amintește că Ministerul Infrastructurii a găsit fonduri pentru această operațiune, iar prevederile care urmau să constituie temeiul juridic pentru acordarea subvenției au fost incluse în proiectul de lege de modificare a Legii privind transportul rutier, dar din motive independente de voința Ministerului Infrastructurii proiectul nu a fost aprobat în cadrul aranjamentelor interministeriale.

TLP consideră că, deși nu este o veste bună, măcar se elimină speculațiile pe această temă și li se dă operatorilor semnalul să nu mai întârzie înlocuirea tahografelor. Mai ales că nu există niciun motiv să contăm pe amânarea, de către Comisia Europeană, a datelor de înlocuire. Iar lipsa unui tahograf inteligent de generația a doua va însemna, așa cum știți deja, că nu va fi posibilă furnizarea de servicii de transport rutier internațional cu un vehicul care ar trebui echipat cu un astfel de dispozitiv.

Asociația profesională ČESMAD Slovacia anunță că guvernului Slovaciei intenționează, în urma unor „consultări dificile“, să reducă impozitele anuale pe autovehicule până la valorile minime permise de directiva europeană, deci în medie cu 300 de euro/vehicul/an, pentru a sprijini transportatorii nevoiți să investească în echiparea cu tahografe inteligente de generația a doua. Asociația explică faptul că, deși reducerea impozitului pare o compensație parțială pentru viitoarea creștere a taxelor de drum din această țară, în realitate ea a fost convenită pentru a ajuta operatorii să înlocuiască tahografele, așa cum cere regulamentul UE, până la sfârșitul lui 2024 sau până în august 2025.

Montarea unui nou tahograf inteligent de generația a doua este estimată în Slovacia la peste 1.000 de euro, deci un cost considerabil, care se adaugă la alte creșteri de costuri de transport, care nu se regăsesc și în tarife. „De aceea salutăm sprijinul statului sub forma unei reduceri a impozitului pe autovehicule, mai ales în acest moment în care bugetul de stat este redus.“

În Slovacia a avut loc în 2020 o modificare a ratelor de impozitare a autovehiculelor, care a simplificat și clarificat metoda de calcul, iar acum va exista și o unificare a ajustării ratei de impozitare în funcție de vârsta vehiculului pentru toate tipurile de utilitare de până la 3,5 t și peste 3,5 t. Schimbarea va avea impact pozitiv asupra a peste 27.000 de firme și 103.000 de vehicule din Slovacia, ca dovadă de cât de important este transportul rutier în economia acestei țări, unde generează 4,8% din PIB și angajează peste 100.000 de persoane.