În această perioadă fierberea de pe piața tahografelor inteligente de generația a doua pentru echipare retrofită se vede – sau ar trebui să se vadă – doar pe segmentul vehiculelor de peste 3,5 t, dintre care multe au ca dată limită pentru trecerea la acest model 31 decembrie 2024. Dar, cum timpul zboară, asociația olandeză de transport și logistică TLN le amintește membrilor săi care dețin utilitare ușoare că și ei trebuie să se gândească în avans la momentul 1 iulie 2026, de când, potrivit Pachetului Mobilitate, toate vanurile de 2,5 t care fac transport internațional trebuie echipate cu tahograful inteligent de generația a doua.
Deci ar fi bine ca firmele care au astfel de mașini să se pregătească de noi investiții și să aloce timp pentru a instrui șoferii și dispecerii/managerii pentru viitoarele obligații legale. Iar pentru operatorii care nu au deloc în flotă vehicule cu tahografe chiar sunt multe de făcut, avertizează TLN.
De aceea este important ca transportatorii să își facă un plan de echipare retrofită cu smart tacho 2, să consulte service-uri specializate, să instruiască șoferii cum să le folosească, să solicite carduri de la instituțiile abilitate, dacă nu le au deja, și să cumpere echipamente de descărcare de date și un program de analiză a acestora.
Sursă foto: TLN
Asociația olandeză de transport și logistică TLN informează că nici acum – când mai sunt mai puțin de șase luni până la primul termen (31 decembrie) la care camioanele ce fac transport internațional trebuie să treacă la tahograful inteligent de generația a doua dacă acum au tahograf digital sau analog – înlocuirea nu are loc suficient de repede. Ba chiar ar trebui ca asta să se întâmple de două ori mai repede pentru a se respecta data limită.
Reamintim că următorul termen este 18 august 2025, când toate camioanele care fac transport internațional și au smart tacho 1 trebuie să treacă la smart tacho 2.
În aceste condiții, TLN sfătuiește firmele olandeze – așa cum și actorii de pe piața românească a tahografelor sfătuiesc firmele de la noi – să se programeze în service și să facă înlocuirea cât mai curând, deoarece în apropierea datelor limită atelierele vor fi mult mai ocupate. Iar Ministerul Infrastructurii și Gospodăririi Apelor din Olanda va trimite în curând o scrisoare de informare tuturor proprietarilor de vehicule.
TLN amintește că, de la introducerea tahografului inteligent 2 în august 2023, au existat factori care au întârziat înlocuirea, printre care omologarea de tip târzie, disponibilitatea scăzută a noului tahograf și/sau a unor piese specifice și diverse probleme tehnice. Aceste aspecte sunt monitorizate în continuare de asociația olandeză și de IRU și discutate, printre altele, cu Comisia Europeană.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit