Actualul tahograful inteligent 2 este complet aprobat, dar nu conține încă autentificarea OSNMA, așa cum amintește asociația olandeză de transport și logistică TLN. Comisia Europeană se aștepta ca OSNMA să fie operațională până la sfârșitul lui martie 2024, dar acum arată că nu va fi înainte de sfârșitul lui iunie.
Autentificarea OSNMA verifică dacă semnalul recepționat provine de la Galileo, astfel încât orice manipulare a semnalului satelitului să fie recunoscută, iar la cinci luni după ce Comisia va publica faptul că aceasta este operațională vor putea fi instalate pe vehicule noi numai tahografe cu autentificare OSNMA. Deci, dacă publicarea se va face la sfârșitul lui iunie, data respectivă va fi noiembrie 2024.
TLN, prin IRU, a insistat că producătorii de vehicule au nevoie de mai mult timp pentru a testa această actualizare a smart tacho 2 pe vehicule și au avut loc deja diverse consultări cu ACEA (Asociația Profesională a Producătorilor de Vehicule din Europa), ca răspuns la provocările întâmpinate în ultimele luni în timpul instalării tahografului inteligent de tranziție smart tacho 2, provocări care au apărut mai ales din cauza perioadei scurte de testare pe care producătorii de vehicule au avut-o după omologarea de tip a tahografului de tranziție.
Așa cum știți deja, începând cu 31 decembrie 2023 s-a modificat perioada pentru care conducătorii auto trebuie să prezinte documentele în timpul unui control în trafic, care acum este de 56 de zile în loc de 28.
Șoferii care dețin un tahograf digital sau un tahograf inteligent pot continua să utilizeze cardul lor (care conține toate activitățile lor pentru o perioadă medie de șase luni) până la data înscrisă pe acesta. Deci nu există nicio obligație și nicio posibilitate de reînnoire a cardurilor conducătorilor auto mai devreme, ci doar în caz de furt, pierdere și deteriorare. Iar când se înlocuiește totuși cardul data de expirare este aceeași de pe cardul pierdut, furat sau defect. Pentru autoritățile de control singura provocare adusă de noutățile legate de tahografe este, în opinia asociației olandeze de transport și logistică TLN, faptul că numărul de coduri de țară înregistrate pe cardurile G1 și G2V1 este limitat, iar noile funcționalități ale tacho 2 inteligent (G2V2) nu sunt prezente – sigur, ele sunt încă în memoria tahografului G2V2.
Sursă foto: TachografService
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit