La categoria Smart Trailer din cadrul International Trailer Award au concurat cinci producători, fiecare cu o propunere, iar trofeul i-a revenit, așa cum v-am informat imediat după decernarea premiilor, Krone, pentru SmartAssistant. Pe locul al doilea s-a clasat Kraker, cu modelul K-Force Moving Smart, iar pe al treilea, BPW, cu trenul de rulare iC Plus, care confirmă tendința din ultimii ani a companiei de a crea o rețea digitală a șoferilor, mărfurilor și vehiculelor, astfel încât transportatorii să fie mai eficienți în exploatarea flotelor pe întreaga lor durată de viață, de la concepere, trecând prin partea de exploatare și ajungând la întreținere și reparații. Și, deoarece un ADN digital servește acestui scop, la BPW trenul de rulare al semiremorcilor a fost creat mult timp ca geamăn digital. Cu noua generație iC Plus, care are hardware telematic în standard, BPW și idem telematics creează bazele pentru introducerea inteligenței artificiale pe semiremorci. Algoritmi inteligenți detectează modele de date în iC Plus care, de exemplu, anunță că unele componente critice, ca frânele, au nevoie de întreținere, iar funcții suplimentare, ca afișarea încărcării pe axă și controlul automat al presiuni din pneuri, cresc gradul de utilizare și disponibilitatea vehiculului și reduc volumul de muncă al șoferului. În plus, un calendar digital referitor la întreținere amintește programările ce urmează și înregistrează intervențiile făcute în fișa digitală a vehiculului.
Asta deoarece managementul semiremorcii și întreținerii ei influențează mult costurile transportatorilor, dar este și dificil de făcut, câtă vreme trebuie ținute sub control reglementările privind inspecțiile legale, calendarul reviziilor recomandate de producător, starea vehiculelor și rapoartele despre incidente, și totul trebuie programat și documentat atent.
Funcțiile care stau la baza iC Plus sunt monitorizarea performanțelor de frânare (un algoritm inteligent calculează performanța frânelor pe baza datelor anterioare și oferă informații despre comportarea lor), uzura plăcuțelor de frână, astfel încât ele să fie utilizate optim și înlocuite nici prea devreme, nici prea târziu, TPMS (senzorii ce măsoară presiunea din pneuri și BPW AirSave care umple anvelopele cu aer când presiunea scade sunt incluse, singurul ce trebuie cumpărat separat este harware-ul), afișarea încărcării pe axă, pentru evitarea suprasarcinii, dar și pentru mai multă siguranță pentru marfă și pasageri, și calendarul digital al întreținerii.
La categoria Smart Trailer din cadrul International Trailer Award au concurat cinci producători, fiecare cu o propunere, iar marele premiu a fost câștigat de Krone, cu SmartAssistant.
Pe locul al doilea s-a clasat Kraker, care a înscris în competiție Moving Smart, cea mai recentă remorcă având podea mobilă din gama K-Force, care beneficiază de garanție de cinci ani și are construcție bolțată, nu sudată, și reduce costul total de operare cu până la 14%. Semiremorca dispune de sistem telematic sofisticat ce monitorizează toți parametrii importanți, colectează constant date prin senzori inteligenți și le trimite printr-o rețea 4G sau 5G către o platformă dezvoltată intern la care managerii de flote se pot conecta prin panoul de bord Kraker pentru a-și monitoriza remorcile în timp real. Iar alertele inteligente îi avertizează cu privire la orice probleme detectate.
Uzura podelei este monitorizată de senzorii inteligenți ai sistemului cu o precizie de 0,1 mm în partea superioară și laterală, ceea ce permite curățarea sau rotirea plăcilor ce o compun, previne deteriorarea componentelor și prelungește durata de viață a podelei.
Menținerea presiunii optime în pneuri contribuie la reducerea consumului de combustibil, a emisiilor și a uzurii anvelopelor, iar monitorizarea în timp real a stării și funcționării frânării previne defecțiunile premature, scade cheltuielile de întreținere și crește siguranța operațională.
Printre datele colectate de senzori se mai numără temperatura uleiului din podea (deoarece presiunea și debitul acestuia influențează durata de viață), greutatea pe axe și totală, locația semiremorcii, kilometrajul și viteza, eficiența încărcării, manevrele care pot părea nesigure în timpul condusului (frânări prea puternice) și alte date despre cursă.
Companiile care închiriază semiremorci pot trece, cu ajutorul Moving Smart, la un model de plată în funcție de utilizare și pot percepe sume mai mari când semiremorcile cu podea mobilă sunt folosite intensiv.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit