In lupta pentru cele sapte trofee Trailer Innovation – competitie din al carei juriu face parte si revista Tranzit – acordate la categoriile Caroserie, Sasiu, Componente, Siguranta, Mediu, Concept si Smart Trailer s-au inscris anul acesta 66 de inovatii, pe care le vom prezenta in urmatoarele luni, din octombrie inclusiv cu punctajele obtinute de fiecare dintre ele.
In cele ce urmeaza aveti detalii despre caroseriile si sasiurile care si-au disputat premiile din acest an.
Delete Finland Oy s-a inscris la categoria Caroserie cu sistemul SkipUp de stivuit containere, ce permite inlocuirea unui container de mari dimensiuni pentru deseuri, cand este plin, cu unul gol, prin ridicarea primului in partea de sus a camionului. Astfel operatiunile logistice on-site sunt cu 50% mai eficiente, ceea ce reduce si emisiile la jumatate si scade semnificativ nevoia de spatiu de depozitare pentru containere. Iar faptul ca la centru ajung mai putine vehicule creste siguranta in incinta. Deoarece este atat de usor de schimbat containerele intre ele, numarul celor necesare intr-un centru logistic pentru fiecare tip de deseu este mai mic, astfel ca se creeaza mai mult spatiu pentru alte operatiuni si se poate face sortare continua. Cantitatea de deseuri care pot fi luate intr-un sigur camion este de pana la de doua ori mai mare, in anumite limite de greutate, ceea ce scade si consumul de carburant, iar faptul ca un camion poate incarca un skip gol impreuna cu unul plin imbunatateste logistica pe platforma.
Schmitz Cargobull a obtinut doua premii pentru sustenabilitate in transportul european, pentru SmartTrailer cu sistem telematic TrailerConnect (la categoria sisteme telematice) si pentru semiremorca Transformer cu Recuperare (la categoria semiremorci/caroserii).
Smart Trailer a convins juriul datorita conceptului complex constand din hardware (unitate de control/senzori) si servicii de gazduire, vizualizare prin intermediul unui portal online sau transmisie de date prin intermediul unei interfete. In practica, aceste solutii inteligente de transport isi dovedesc adevarata valoare adaugata in cazul vehiculelor cu agregat frigorific. Hardware-ul si TrailerConnect sunt concepute ca solutii ce pot fi folosite de toti producatorii, deoarece TrailerConnect functioneaza ca un sistem autonom pentru semiremorci si are propria sa sursa de putere. Iar senzorii ofera valori masurate care pot fi controlate prin internet sau de pe o aplicatie a telefonului smart. De fapt, Smart Trailer nu este o aplicatie telematica, ci un concept universal complex, si tocmai asta a atras aprecierea juriului.
In proiectul Transformer, fondat de Comisia Europeana si alcatuit din 13 parteneri din industria vehiculelor comerciale, expertii lucreaza la realizarea unor trailere eficiente energetic care sa scada cu pana la 15% emisiile de CO2. Schmitz a pornit de la o semiremorca standard cu prelata cu propulsie electrica si recuperare, careia i-a fost imbunatatita aerodinamicitatea prin adaugarea, de exemplu, a unui acoperis ajustabil pe inaltime. Nu este vorba de o editie limitata, ci de un vehicul standard care poate trece prin procesul obisnuit de productie si care intruneste toate conditiile pentru a primi aprobare sa circule pe drumuri publice. Si tocmai caracterul practic al Transformer Trailer a fost factorul decisiv in castigarea premiului la categoria semiremorci si caroserii.
Premiile pentru sustenabilitate in transportul european sunt acordate de circa patru ani, iar in 2017 s-au batut pentru trofeele celor 16 categorii 36 de companii, cu 47 de produse si servicii inovatoare.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit