Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
In iunie, Dacia a vandut 2.093 de vehicule in Marea Britanie, in scadere cu 28,69% fata de perioada similara din 2019, cand a inmatriculat 2.935 de unitati. Totodata, vanzarile de masini pe piata din Regat au scazut cu 35% in iunie, la 145.377 unitati, cel mai redus declin din februarie, in urma redeschiderii graduale a showroom-urilor dupa relaxarea masurilor de urgenta impuse pentru limitarea pandemiei de coronavirus (Covid-19).
Anuntul a fost facut de Asociatia Producatorilor si Comerciantilor de Automobile din Regatul Unit (SMMT), care mentioneaza ca in topul celor mai bine vandute modele in iunie se afla Vauxhall Corsa, Ford Fiesta, Toyota Yaris, Ford Focus si MINI. In prima luna de vara, Dacia a vandut 2.093 de vehicule pe piata britanica, in scadere cu 28,69% fata de perioada similara din 2019, cand a inmatriculat 2.935 de unitati. La polul opus, cererea pentru vehicule electrice a crescut cu 261,8% in iunie, in timp ce livrarile de vehicule diesel si pe benzina s-au redus cu 59,8% si, respectiv, cu 39,9%. „Aceasta nu este o redresare si cu greu poate fi numita o revenire. Multe dintre inmatricularile din iunie pot fi atribuite clientilor care au reusit sa-si primeasca masinile comandate inainte de epidemie, iar apetitul pentru cheltuieli importante este sub semnul intrebarii“, a afirmat directorul general al SMMT, Mike Hawes.

Productia de vehicule comerciale din Marea Britanie a scazut cu 99,3% in aprilie, doar 15 unitati parasind liniile de productie, dupa cum arata cifrele lansate de Societatea Comerciantilor si Producatorilor de Automobile (SMMT). Intrucat fabricile au fost nevoite sa isi inchida usile din cauza pandemiei globale, doar o mana de vehicule comerciale au parasit portile fabricii pentru a finaliza comenzile existente, toate destinate pietei din Marea Britanie, cu zero exporturi in aceasta luna. Astfel, productia de vehicule comerciale din acest an a scazut cu 27,6% fata de ceea ce era deja un aprilie exceptional de slab in 2019, cand volumele au scazut cu 70,9% din cauza anticiparii Brexit. 

Desi productia de vehicule a fost oprita in aprilie, pe masura ce pietele mondiale cheie s-au inchis, multi producatori au continuat sa faca piese de schimb si sa ofere servicii de reparatii si intretinere pentru a ajuta la mentinerea vehiculelor pe drum si a lanturilor de aprovizionare de-a lungul crizei. Mike Hawes, directorul executiv al SMMT, a declarat: „Aceste cifre nu sunt surprinzatoare, avand in vedere circumstantele exceptionale. Cu toate acestea, ele ilustreaza provocarea incredibila cu care se confrunta sectorul vehiculelor comerciale din Marea Britanie si, in consecinta, economia. Liniile de productie incep sa se miste din nou, insa cu masuri stricte de distantare sociala, iar atingerea capacitatii maxime se va face treptat. Pentru a accelera recuperarea acestei industrii critice, vom avea nevoie de sprijinul continuu al guvernului.“