Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Președintele ALIS, Guido Grimaldi, a făcut o declarație la finalul unei conferinte organizată cu ocazia LetExpo, târgul de transport și logistică care a avut loc la Verona între 8 și 11 martie, care infirmă teoria salariilor mici din sectorul transporturilor și logisticii din Italia.

Grimaldi apune că dacă Germania formează anual 800.000 de tineri care provin din Germania și își termină studiile acolo, în Italia sunt doar câteva zeci de mii. De aceea ALIS a creat o Academie, deoarece armatorii au nevoie de mii de navigatori, iar transportatorii rutieri au nevoie, de asemenea, de zeci de mii de șoferi. Președintele asociației transportatorilor italieni, citat de presa italiană, a mai spus că aceste meserii sunt plătite de la 2.000 de euro net în sus: în special șoferii de camion sunt cei care câștigă mai bine, aspirând chiar și la 3.000-3.500 de euro/lună, cu tot cu beneficii.

Adevărata problemă este că aceste meserii nu sunt văzute ca fiind atrăgătoare, deși, în realitate, acest lucru nu este absolut deloc adevărat. Grimaldi explică faptul că astăzi, un șofer pe intermodal face o serie de livrări, dar se întoarce seara acasă, la fel cum un marinar stă două luni acasă și o lună la bord. Adevărata problemă este că asociațiile, lumea academică și statul nu au fost capabile să sesizeze aceste oportunități.

Și tocmai din acest motiv anul acesta ALIS promovează intens aceste meserii la școlile din Italia și, în același timp, înființează birouri de recrutare în cât mai multe orașe.

Așa reiese dintr-un studiu, care plasează salariile șoferilor de camion italieni în fruntea listei, la egalitate cu Germania, cu 42.121 de dolari pe an.

În Italia, șoferii profesioniști de camioane câștigă al patrulea cel mai mare salariu din lume. Acest lucru a fost dezvăluit într-un studiu realizat de compania americană PartCatalog, care a analizat situația salarială a șoferilor de curierat (cu van-ul sau cu camionul) din primele 10 țări în funcție de PIB. În acest top, Canada se află pe primul loc, urmată de Statele Unite și Marea Britanie.

Italia ar oferi unui șofer de camion un salariu mediu de 42.121 de dolari pe an (aproape 40.000 de euro), la egalitate cu Germania, în comparație cu un salariu mediu național de 50.714 dolari (aproximativ 48.000 de euro).

Potrivit studiului, „paradisul” economic al transportatorilor este Canada (49.718 dolari, aproximativ 47.000 de euro), urmată de SUA (46.703 dolari, aproximativ 44.000 de euro) și Marea Britanie (43.567 de dolari, peste 41.000 de euro). În primele 2 țări, acest lucru se datorează – potrivit studiului – unui deficit de șoferi în comparație cu o creștere de aproximativ 20% a cererii (30.000 de posturi scoase la concurs in Canada, respectiv 80.000 in SUA). De asemenea, Marea Britanie oferă șoferilor de camion cu până la 8.000 de dolari (7.500 de euro) mai mult decât venitul mediu național, o creștere legată din nou de lipsa de muncitori calificați după Brexit. La capătul inferior al scalei, India oferă șoferilor de camion cele mai mici salarii, de 4.617 dolari (aproximativ 4.300 de euro) pe an, după cum informează Uomini e Trasporti.