Presiunea costurilor şi a termenelor limită, dar şi a situaţiei fluctuante a comenzilor, este tot mai mare pe companiile de transport care, potrivit unui sondaj IRU, vor însuma anul acesta pierderi de 551 de miliarde de euro. Ieşind în întâmpinarea acestora, MAN DigitalServices ajută acum companiile să-și optimizeze afacerea şi să își adapteze logistica la cererea actuală.
Dat fiind că, din 2017, camioanele MAN au fost echipate standard cu RIO Box, pentru ca fiecare vehicul să se poată conecta și transmite date în permanență către platforma RIO, bazată pe cloud-ul Traton, acum MAN DigitalServices poate fi accesat şi rezervat individual cu uşurinţă. Chiar și pachetul de bază gratuit, MAN Essentials, activat automat după înregistrarea pe RIO, oferă cele mai importante informații despre vehicul: locația la fiecare 15 minute, timpii de conducere și de oprire ai şoferului, dar şi consumul mediu de combustibil.
MAN Perform oferă informații relevante despre performanța șoferului, oferindu-le administratorilor de flote o imagine detaliată a comportamentului de conducere, iar datele pot fi apoi analizate prin comparaţie. Cu serviciul MAN Connected CoDriver, șoferul își poate dezvolta în continuare performanțele la volan, iar instruirea poate fi susținută direct, prin telefon, de un ProfiDrive@Trainer.
Un alt factor cheie pentru succesul antreprenorial este managementul predictiv al întreținerii camionului. Folosind datele furnizate de MAN ServiceCare, atelierul MAN oferă asistență în analiza vehiculelor, coordonarea și gestionarea programărilor de service. În plus, rapoartele de avarii pe care șoferul le-a trimis prin intermediul aplicației MAN Driver pot fi vizualizate și, dacă este necesar, transmise imediat la service. „Datorită posibilității activării numeroasele funcții cu precizie, individual și rapid, suntem capabili să convingem nu numai jucătorii mari și activi la nivel internațional de avantajele noastre. În special companiile mici și mijlocii apreciază conceptul modular și flexibil al serviciilor noastre digitale“, explică Arwed Girschick, director regional de vânzări al MAN.
MAN Now este un nou serviciu digital care poate fi accesat simplu, prin upgrade online. Aici sunt deja disponibile aplicaţiile „Trafic online“, care oferă șoferului date actualizate despre trafic, şi „Actualizare hartă“, care oferă cele mai recente informații privind închiderile şi lucrările de reparaţii pe termen scurt. „Dezvoltările merg mai departe, deoarece soluțiile digitale nu mai acceptă doar utilizarea operațională a vehiculelor. Din ce în ce mai mult, vehiculele pot fi modificate digital, devenind astfel parte integrată și activă a proceselor logistice ale clienților noștri“, spune Niklaus Waser, Senior Vice President Digital Transformation & Business Models în cadrul MAN.
Duminica, 9 august 2020, o patrula a Politiei Rutiere italiene a oprit un autobuz ucrainean la punctul de taxare Occhiobello al autostrazii A13, pentru un control. In timpul verificarii, s-a descoperit ca in zona destinata pasagerilor existau numeroase pachete care nu apartineau ocupantilor si care, prin urmare, au calatorit cu transport rutier international in numele tertilor fara autorizatia necesara.
In timp ce agentii intocmeau raportul care prevedea o amenda de 4.130 de euro, unul din cei doi soferi a intrebat un agent ce suma doreste pentru a nu le acorda amenda. Politistul a raspuns ca aceasta propunere constituie o infractiune, insa barbatul a insistat, inmanandu-i pasaportul care continea si 200 de euro. Atunci soferul a fost denuntat pentru tentativa de dare de mita, ajungand ca, pe langa amenda de peste 4.000 de euro si confiscarea celor 200 de euro, sa suporte si o plangere penala.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit