Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Institutele de formare asociate Academiei IRU din 20 de țări au subliniat importanța consolidării standardelor de calificare profesională pentru a contribui la atenuarea penuriei de șoferi în timpul recentei lor reuniuni electronice.

Cele mai recente cercetări ale IRU arată că impactul deficitului de șoferi se extinde dincolo de provocările legate de extinderea afacerilor. Problemele legate de performanța competențelor și creșterea ratei incidentelor se numără printre principalele consecințe ale lipsei de șoferi.

Peste 30 de participanți, reprezentând 22 de companii din 20 de țări, au fost de acord că profilarea competențelor șoferilor devine din ce în ce mai importantă. Aceștia au subliniat, de asemenea, că operatorii au nevoie de date și informații bazate pe dovezi pentru a îmbunătăți procedurile de recrutare a șoferilor și pentru a sprijini dezvoltarea șoferilor prin acțiuni specifice.

Tristar, membră a IRU, a remarcat faptul că rata incidentelor a scăzut după ce a implementat programul RoadMasters pentru hidrocarburi, contribuind la îmbunătățirea standardelor generale de siguranță și performanță în întregul său lanț de aprovizionare pentru transportul de hidrocarburi.

„Odată cu implementarea programului RoadMasters al IRU în locațiile cheie ale Tristar, am reușit să reducem cu 60% numărul de incidente în lanțul nostru de aprovizionare cu transport rutier de materiale de hidrocarburi IRU RoadMasters ne-a permis să ne reducem riscurile și a contribuit, de asemenea, la o mai bună fidelizare a șoferilor”, a declarat Sridhar Srinivasalu, Group HSEQ Manager, Tristar.

Se discută, de asemenea, despre necesitatea de a îmbunătăți mobilitatea profesională a șoferilor profesioniști ca soluție pentru a atenua criza deficitului de șoferi. S-a recunoscut că ar trebui să se acorde prioritate unei mai bune armonizări a competențelor profesionale pentru a garanta că orice șofer, indiferent de origine, poate demonstra standarde înalte de siguranță și eficiență în operațiunile de transport.

O astfel de inițiativă care urmărește o mai bună armonizare a competențelor profesionale ale șoferilor este condusă de Programul de dezvoltare a dreptului comercial (CLDP).

Cu sprijinul IRU, CLDP lucrează la consolidarea capacității de formare practică în Uzbekistan și Kârgâzstan pentru ca managerii și șoferii să corespundă cerințelor companiilor din Europa.

Întâlnirea s-a încheiat cu o discuție despre modul în care programele de conducere ecologică nu sunt suficient de bine valorificate, observându-se că întreprinderile ar trebui să își formeze și să își gestioneze în mod sistematic șoferii pentru a reduce consumul de combustibil – și, prin extensie, emisiile de CO2 – cu până la 15%.

SURSA FOTO: IRU