UNTRR va solicita clarificari avand in vedere ca autoritatile considera optionale toate variantele si nu au caracter obligatoriu, scrie Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri intr-un mesaj postat pe Facebook.
,,Este posibil ca autoritatile din Ro sa se fi inspirat de la autoritatile maghiare care pe 27.03.2020 au dat o hotarare prin care toti soferii de camion unguri erau pusi obligatoriu 14 zile in autoizolare, insa aceleasi autoritati maghiare au renuntat la aceasta masura printr-o noua decizie emisa in 28.03.2020. Am transmis aceste aspecte Domnului Prim Ministru Orban si Domnului Ministru Bode cu solicitarea de a revizui aceste prevederi in cursul zilei de 30.03.2020. Am precizat de asemenea ca sunt categorii de oameni care prezinta risc social crescut de contaminare – si aceste categorii ar trebui sa fie proritatea autoritatilor. Firmele de transport rutier si soferii profesionisti mentin lucrurile in functiune si merita mai multa apreciere atat din partea autoritatilor cat si din partea publicului larg”, se arata in mesajul UNTRR.
UNTRR solicita Comisiei Europene si Guvernului sa permita deplasarea cu avionul, microbuzul sau autoturismul personal catre camioanele aflate in Europa de Vest, soferilor profesionisti romani care detin atestat, card tahograf si contract de munca la firmele de transport rutier romanesti sau straine.
Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR) solicita autoritatilor sa permita soferilor profesionisti romani care detin atestat profesional, card tahograf digital si contract de munca la firmele de transport rutier romanesti sau straine, sa se deplaseze cu avionul, microbuzul sau autoturismul personal catre camioanele aflate in Europa de Vest.
„In contextul crizei europene determinate de pandemia COVID-19, firmele de transport rutier international detin un rol vital pentru functionarea sistemelor medicale si de alimentatie publica in Romania si in UE, iar in acest sens ar trebui sa fie permisa deplasarea soferilor romani pentru preluarea camioanelor care opereaza transporturi internationale in Europa de Vest, cu respectarea prevederilor contractuale si ale legislatiei europene privind transporturile rutiere.
Precizam ca sunt peste 150 000 de soferi romani care opereaza camioane in Europa de Vest si care lucreaza atat pentru firme romanesti, cat si pentru firme din alte State Membre UE“, arata UNTRR.