Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

În 2022, aproximativ 2.000 de persoane au urcat în cabinele vehiculelor comerciale, atenuând lipsa acestui tip de personal care a creat probleme companiilor de transport rutier din Statele Unite. De fapt, potrivit American Trucking Associations, deficitul de șoferi de camion în 2022 era de 78.000, față de 80.000 în anul precedent. Prin urmare, aceasta este o veste bună pentru industrie, dar nu în totalitate, deoarece această atenuare provine din fenomene care nu sunt deloc pozitive.

De fapt, la originea creșterii ofertei de șoferi se află încetinirea cererii de transport rutier de mărfuri care a apărut în a doua jumătate a anului 2022, ceea ce i-a determinat pe mulți şoferi-patron, deveniţi antreprenori stimulați de creșterea tarifelor, să dorească să revină la statutul de salariat. O tendință încurajată și de creșterea costurilor, în primul rând a celor cu combustibilul.

Această tendință se reflectă destul de rapid și în salariile șoferilor: după o creștere semnificativă în ultimii doi ani, acestea înregistrează o încetinire. Chiar și în comparație cu stimulentele anterioare pentru a trece de la o companie la alta, unii giganți care doresc să își reducă personalul din cauza volumelor în scădere oferă acum stimulente de concediere. Acest lucru este făcut, de exemplu, de FedEx, care oferă, din decembrie 2022, 300 de euro pe săptămână șoferilor care demisionează. Iar oferta rămâne valabilă până în martie 2023.

Asociația federală a transporturilor rutiere de mărfuri, logistică și eliminare a deșeurilor (BGL) denunță o amenințare la adresa siguranței traficului și a dezvoltării sociale în general în Germania: “Încă o dată, de data aceasta la Koblenz, pe autostrada A 61, extinderea planificată și urgent necesară a unei parcări pentru camioane a fost aruncată în aer la nivel politic municipal”, se arată într-un comunicat de presă al BGL.

Potrivit datelor publicate de asociația germană există deja un deficit de aproximativ 40 000 de locuri de parcare pentru camioane de-a lungul autostrăzilor din Germania pentru a respecta perioadele de odihnă prevăzute de lege. Autovehiculele de mare tonaj transportă peste 70 % din totalul mărfurilor și, conform tuturor previziunilor disponibile, vor continua să fie modul de transport de mărfuri cel mai important măcar până în anul 2050. Potrivit asociației, “a sta deoparte” de problema parcărilor nu este o opțiune realistă.

“Politicienii nu înțeleg ce înseamnă o parcare pentru șoferii de camion”

Purtătorul de cuvânt al consiliului de administrație al BGL, Dirk Engelhardt, își exprimă lipsa de înțelegere: “Principalul lucru este să punem cadourile de Crăciun sub brad la timp! Din păcate, prea rar se pune problema de unde ar trebui ca cei care aduc cadourile la magazin sau chiar la ușa casei să poată respecta perioadele de odihnă prevăzute de lege – indispensabile din motive de siguranță a traficului. Când văd că toate locurile de parcare pentru camioane de pe autostrăzi se umplu în fiecare seară, în așa măsură încât șoferii de camioane sunt nevoiți să parcheze în cele mai aventuroase locuri pentru a evita o amendă, încep să am îndoieli. Îndoieli cu privire la faptul că noi, în această țară, suntem încă suficient de capabili să recunoaștem conexiunile și să tragem consecințele corespunzătoare din ele. Muncitorii migranți din China sau muncitorii străini din construcții din îndepărtatul Qatar găsesc mai multă înțelegere din partea reprezentanților politici germani decât șoferii de camion de aici, de pe plan local”, a declarat purtătorul de cuvânt al consiliului de administrație al BGL, Dirk Engelhardt. El a avertizat: “Numai șoferii de camion odihnit sunt și șoferi de camion în siguranță.”