Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Direcția de Sănătate Publică a răspuns solicitării Tranzit și a precizat că șoferii profesioniști care intră în țară din țări aflate în zone galbene și roșii vor intra în carantină timp de 14 zile, întocmai ca și ceilalți cetățeni.

Până recent, șoferii și transportatorii care se întorceau în România chiar și din zone roșii, așa cum este Spania sau Olanda, erau exceptați de la perioada de 14 zile de carantină potrivit Hotărârii Comitetului Național pentru Situații de Urgență 28 din 14.05.2021. Astfel, potrivit art. 4, alin (1), litera b, „conducătorii autovehiculelor de transport marfă cu capacitatea maximă autorizată mai mare de 2,4 tone precum și conducătorii autovehiculelor pentru transport persoane care au mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului“ sunt exceptați de la măsura carantinei dacă nu prezintă simptome asociate COVID-19.

Între timp, situația s-a modificat, dovadă și deciziile de confirmare a carantinării primite de mai mulți transportatori pentru șoferii lor.

Ieri (n.r. – 18.07.2021) mi-au băgat trei șoferi în carantină pentru că au venit din Olanda.“, ne-a scris un transportator.

Am cerut un punct de vedere oficial din partea DSP, iar aseară l-am primit. Niciun șofer nu mai este exceptat, cu excepția celor vaccinați, a celor care prezintă un test PCR negativ efectuat cu maxim 72 de ore înainte și a celor care se află în tranzit pe teritoriul României, fiind obligați să iasă din țară în 24 de ore. Potrivit DSP, HCNSU nr.28 nu mai este valabilă, fiind înlocuită de o altă hotărâre.

HCNSU 43/01.07.2021 nu mai prevede exceptarea transportatorilor, cum se întâmpla în hotărârile anterioare pe care le-a abrogat (ex: șoferi, piloți, personal navigant etc.). Aceștia (n.r. – șoferii) se supun legislației care se aplică și celorlalți cetățeni“, arată DSP în răspunsul către Tranzit.

În plus, șoferii care vin în România din Marea Britanie, India, Nepal, Brazilia, Africa de Sud nu beneficiază nici de măsura celor 72 de ore pentru testul PCR și nici de cele 24 de ore pentru tranzit, fiind obligați să intre direct în carantină timp de 14 zile.

Continua haosul privind interpretarile ordonantelor militare cu privire la soferii de camion. Intr-o discutie cu administratorul companiei Spedition PAD din Timisoara, Alin Popovici, acesta relateaza ca a fost nevoit sa se deplaseze personal la centrul judetean al DSP pentru a ,,scoate din carantina”unul dintre soferi.
Mai multi soferi ai companiei s-au confruntat cu situatii de interpretare aleatorie a legii de catre autoritati. Alin Popovici povesteste ca in cazul unuia dintre soferi a trebuit sa se deplaseze de la multe ori la Directia Judeteana de Sanatate Publica a jud. Timis, deoarece soferul, desi era exceptat de Ordonanta Militara nr. 1 si 2, a fost trimis in carantina pe baza Ordonantei Militare nr. 3. ,,La vama, el nu a fost trecut pe foaie ca fiind sofer. Dupa ce m-am deplasat personal la sediul DSP mi-au spus ca il scot din carantina deoarece a fost o greseala. Intre timp il mai contactase si primaria acasa, dar s-a rezolvat”, explica Alin Popovici, care crede ca daca nu apar reglementari pe Ordonanta nr. 4, pe 2 aprilie cand i se vor intoarce soferii din cursa, acestia vor intra automat in izolare sau carantina, nemotivat. 
Referitor la preturile de transport, oficialul Spedition PAD spune ca tarifele au inceput sa revina la normal dupa explozia de la inceputul acestei luni, creata in urma situatiei din Italia.