Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pentru prima dată în ultimii 60 de ani, Germania poate atinge o rată de aproape 100% privind ocuparea forței de muncă, cu șoferii profesioniști printre cele mai căutate categorii de muncitori, potrivit unui raport citat de fostul economist-șef, Prof. Lars Feld de la Universitatea din Freiburg, care se așteaptă la „perspective excelente de angajare” pentru angajații Germaniei în următorii ani.

„Pentru prima dată din anii 1960 putem atinge ocuparea completă a forței de muncă cu o rată a șomajului de 3 până la 4 la sută”, a spus el pentru ziarul Bild. Potrivit raportului, există adesea o lipsă de muncitori calificați în unele industrii. Uneori durează mult timp până când un post vacant este ocupat. Cu toate acestea, Lars Feld îi consideră pe șoferii de camion ca fiind parte din categoria „slab calificați sau necalificați“. Evident că declarațiile sale citate de ziarul Bild au stârnit indignare printre șoferi și specialiști din industrie. „Nu degeaba vorbim de un deficit de muncitori calificați atunci când raportăm o nevoie de 60.000-80.000 de șoferi de camion, pentru că aceștia sunt exact muncitori calificați. Lucrători care, după perioada obișnuită de formare de trei ani, sunt obligați în mod regulat să urmeze formare continuă pentru a putea continua să își exercite profesia. Muncitori calificați care trebuie să stăpânească funcțiile unui camion de 40 de tone în orice moment, fie pe o stradă, la capătul unui ambuteiaj, la încărcarea și descărcarea mărfurilor etc.“, a declarat Prof. Dr. Dirk Engelhardt, purtătorul de cuvânt al Asociației federală pentru transportul rutier de mărfuri, logistică și managementul deșeurilor (BGL), citat de eurotransport.de.

Foto: StarflameDia – stock.adobe.com

In aprilie, in sectorul Logistica erau inregistrati 46.441 de someri, ceea ce reprezinta o crestere de 24,7% fata de luna precedenta. In acelasi timp, pe intreg sectorul erau scoase la concurs doar 22.552 de locuri de munca, dupa cum mai arata datele citate de BAG. Strict pe depozitare, luna aprilie a consemnat un numar de 30.315 someri, in timp ce numarul locurilor de munca vacante a fost de 15.355.
Raportul BAG cu privire la efectele actuale ale crizei COVID-19 pe piata germana de transport de marfuri tine cont de constatarile si informatiile disponibile pana la 25 mai 2020. Potrivit raportului, multi transportatori nu au inregistrat imbunatatiri semnificative in privinta volumelor transportate in ciuda relaxarii treptate. Cele mai mari probleme continua sa fie pe zona de supply chain din industria auto, mecanica si industria chimica. Totodata, deficitul global de containere in transportul maritim a continuat sa scada recent, in timp ce concurenta dintre porturile europene s-a intensificat. Nu in ultimul rand „transportul aerian in Germania a continuat sa slabeasca”, rezuma raportul.