Autoritățile federale și regionale din Germania au convenit recent să înăsprească măsurile anti-coronavirus la depășirea anumitor praguri de stres în spitalele din țară. Astfel, a fost aprobată regula 3G la locul de muncă, ceea ce face ca șoferii de camion să nu mai aibă nevoie de certificat verde atât timp cât stau în cabină, după cum arată BGL.
Așa cum menționează sursa citată, certificatul COVID este necesar pentru șoferii profesioniști care muncesc pe teritoriul Germaniei doar în situația în care au contact cu alte persoane, spre exemplu atunci când încarcă/descarcă sau realimentează camionul:
„Potrivit ordonanței, vehiculele nu sunt considerate locuri de muncă. Pentru șoferii care nu intră în contact cu alte persoane în perioada cât muncesc nu este necesar certificatul Covid. Totuși, imediat ce ei intră în contact cu o altă persoană, de exemplu la încărcare, descărcare sau realimentare, certificatul Covid 3G ar trebui să fie obligatoriu. De asemenea, este de presupus că regulile locale valabile la încărcare-descărcare vor acoperi o asemenea cerință”, a declarat Prof. Dr. Dirk Engelhardt, purtător de cuvânt al BGL.
În coordonare cu asociațiile regionale, BGL cercetează în prezent posibilitatea folosirii de către șoferi a centrelor mobile de testare. Independent de acest lucru, șoferii pot să se testeze singuri în prezenta unei persoane special instruite din companie, care ar putea certifica rezultatul.
Sunt clienți care vor întări această regulă și care nu vor accepta ca șoferii să stea în cabină și să trimită ei un om pentru a prelua actele și vor impune procedura obișnuită, respectiv test/vaccin/dovadă trecere prin boală. Deja transportatorii români care activează pe Germania au început să primească astfel de mesaje de la clienții lor.
După ce s-a pus problema închiderii granițelor în contextul unei noi epidemii provocate de cea mai recentă mutație a virusului COVID-19, Comisia Europeană a reiterat mesajul către Parlamentul European: șoferii profesioniști nu trebuie să intre in carantină și, pe cât posibil, nici nu trebuie să se testeze atunci când sunt în câmpul muncii.
Asta pentru că, susține Comisia Europeană, chiar dacă un șofer călătorește în multe state din Europa, contactul cu alte persoane este destul de limitat. În plus, carantinarea șoferilor, așa cum s-a întâmplat în multe state anul trecut la începutul pandemiei, inclusiv în România, nu va face altceva decât să dea peste cap lanțul de aprovizionare și să provoace întârzieri și costuri nedorite, cu impact asupra consumatorului final. „Acordul la care s-a ajuns în octombrie cu privire la o abordare coordonată a UE privind restricțiile de călătorie a fost un mare pas înainte în eforturile noastre de a reduce răspândirea Covid-19, asigurându-ne în același timp că piața internă continuă să funcționeze. Având în vedere noile variante, avem nevoie de o mai mare coordonare și un efort comun european pentru a evita călătoriile care nu sunt absolut necesare. Închiderea granițelor nu ar ajuta, dar măsurile comune ar face-o“, a explicat Comisarul european pentru Justiție, Didier Reynders.
Propunerile Comisiei, anunțate recent și de Ursula von der Leynen, se referă la o nouă categorie ce urmează să fie inclusă pe lista de restricții: zona roșu închis. Încadrarea în această categorie s-ar face dacă rata de infectare cu coronavirus în ultimele 14 zile depășește 500 la 100.000 de locuitori, constatată deja în unele regiuni din Franţa şi Portugalia.
Comisia Europeană a recomandat luni tuturor statelor membre ale UE să aplice controale mai stricte la frontiere, cerând celor care intră din terţe ţări să prezinte un test negativ la coronavirus efectuat prin metoda PCR cu maximum 72 de ore înainte de plecare. Cerinţa testării ar putea fi însoţită de carantina obligatorie de maximum două săptămâni şi ar trebui să fie obligatorie în acelaşi timp completarea unor formulare cu informaţii despre deplasările şi contactele celor care călătoresc, arată un comunicat de presă de la Bruxelles.
Foto: ft.com
02.10.2020
Ultimul număr: Septembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit