Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Solaris a încheiat anul trecut cu 1.560 de autobuze vândute, în creştere cu 5% faţă de anul precedent, în condiţiile în care piaţa per ansamblu a scăzut în anul pandemiei cu aproximativ 15%. Acest lucru se datorează faptului că sectorul de transport urban şi-a continuat evoluţia pozitivă, graţie investiţiilor planificate în vehicule ecologice şi nu numai, care vor continua şi în perioada următoare. Constructorul polonez oferă atât autobuze electrice şi hibride diesel-electrice, cât şi cu propulsie pe gaz sau chiar pe hidrogen, iar în prezent lucrează la un prototip de depozite de energie pentru bateriile care îşi încheie primul ciclu de viaţă, pentru o reciclare cât mai bună a acestora.

Nu doar vânzările Solaris au crescut în 2020, dar şi rezultatele financiare ale companiei arată foarte bine. Astfel, cu ocazia unei conferinţe de presă desfăşurată în mediul virtual, Solaris a anunţat obţinerea unei cifre de afaceri de 725 de milioane de euro, cu 13,6% mai mult decât în 2019. De asemenea, valoarea EBITDA s-a îmbunătăţit cu 55,8%, situându-se anul trecut la 67 de miloane de euro (este vorba despre câştigurile realizate înainte de plata taxelor şi dobânzilor).

După ce a prezentat noul model Urbino 15 LE electric cu intrare coborâtă în toamna anului trecut, constructorul polonez a anunţat pentru iunie 2021 lansarea şi celui mai mic model, Urbino 9 LE, care va fi produs exclusiv în variantă electrică şi va înlocui actuala versiune de 8,9 m.

Vehiculul va putea fi operat atât în clasa I, cât şi în a II-a.

Solaris a investit şi în realitate augumentată, dezvoltând un sistem prin care se poate discuta cu clienţii de la distanţă, se pot face inspecţii tehnice la vehicule şi oferi consultanţă. În strânsă legătură cu acesta, programul de diagnoză eSConnect monitoriează flotele în timp real, identificând rapid eventualele probleme şi oferind raportări periodice.

Solaris face parte din septembrie 2018 din grupul spaniol CAF.