Constructorul polonez Solaris Bus & Coach și operatorul estonian Aktsiaselts Tallinna Linnatransport (TLT) au semnat un acord pentru furnizarea a 100 de autobuze urbane propulsate cu gaz natural comprimat (CNG). 75 dintre vehicule sunt Solaris Urbino 12, iar restul de 25 sunt articulate, Urbino 18. Livrările sunt programate să se încheie în 2022.
Contractul are o valoare de aproape 27 de milioane de euro, iar operatorul estonian are posibilitatea să-şi mărească comanda cu până la încă 20 de unităţi solo și 30 articulate.
Aproximativ 200 de autobuze Solaris, comandate de TLT în perioada 2019-2020, sunt deja în exploatare în Tallinn.
Autobuzele sunt propulsate de un motor de 235 kW, adaptat pentru a utiliza gazul natural comprimat. În plus, motorul va fi modificat pentru a funcționa și mai bine în condiții meteorologice nefavorabile, datorită funcției de pornire la rece, care facilitează pornirea la temperaturi foarte scăzute. Cinci rezervoare utilizate pentru stocarea CNG – având capacitatea de 1.575 l pentru Urbino 12 și 1.875 l pentru Urbino 18 – vor fi montate în partea din faţă a plafoanelor.
Solaris Bus & Coach şi-a prezentat autobuzul Urbino 12 pe hidrogen în cadrul unui eveniment desfăşurat, în mai, la Villach (Austria). Vehiculul se află în teste în pitorescul oraş situat la poalele munţilor Alpi, în apropiere de graniţa cu Italia şi Slovenia, după ce operatorul ÖBB Postbus şi-a anunţat planurile de a cumpăra autobuze pe hidrogen (H2).
„Autobuzele cu emisii zero reprezintă viitorul transportului public. Ne bucurăm că tot mai multe țări iau în considerare hidrogenul ca o soluţie ecologică fiabilă în drumul lor spre electro-mobilitate“, a declarat Javier Calleja, CEO Solaris Bus & Coach.
În cadrul unui proiect mai larg, elaborat de Autoritatea Regională din provincia Carinthia – din care face parte şi Villach – se urmăreşte crearea unei infrastructuri de alimentare cu H2 pentru transportul public şi pentru alte aplicaţii industriale. Comparativ cu autobuzele electrice pe baterii, cele pe H2 au autonomie crescută, menţinând avantajul propulsiei cu zero emisii.
„Autobuzele pe hidrogen au un potențial imens în Carintia, în vederea asigurării unui transport public neutru din punct de vedere climatic. Sunt încrezător că propulsia pe hidrogen își va dovedi valoarea în exploatarea de zi cu zi. Dacă totul merge conform planului, o stație de alimentare cu hidrogen va fi înființată în Carintia în 2022, astfel încât primele autobuze să poată funcționa regulat anul următor ”, a declarat Sebastian Schuschnigg, ministrul Regional pentru Economie și Mobilitate, prezent la eveniment.
Solaris Urbino 12 pe hidrogen a fost lansat oficial în 2019, la UITP.
02.10.2020
Ultimul număr: Noiembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit