Crearea de valoare adăugată pentru expeditorii de mărfuri prin parteneriate: Transporeon este unul dintre primii furnizori care își conectează soluția de vizibilitate în timp real la Centrul de Management al Datelor TrailerConnect®.
Disponibilitatea datelor de transport în timp real și dincolo de granițele sistemului este o condiție prealabilă pentru digitalizarea lanțurilor de aprovizionare și a proceselor logistice. Cu ajutorul noului TrailerConnect® Data Management Center, expeditorii de mărfuri pot furniza clienților lor date relevante pentru comenzi într-un mod controlat și sigur. Pentru a permite expeditorilor de mărfuri să utilizeze și mai eficient datele existente în timp real, Schmitz Cargobull creează parteneriate strategice cu furnizori de tehnologie consacrați pentru soluții de vizibilitate în timp real (RTV).
Cel mai nou parteneriat al său este cu Transporeon și cu Visibility Hub – o soluție de vizibilitate în timp real de top în Europa pentru expeditorii de mărfuri și clienții acestora. Prin intermediul Centrului de gestionare a datelor TrailerConnect®, expeditorii de mărfuri care utilizează Transporeon Visibility Hub au acum opțiunea de a transmite datele telematice și de transport selectate ale flotei proprii și ale partenerilor lor către platformele de vizibilitate în timp real printr-o soluție cu un singur clic. Aceiași transportatori de mărfuri păstrează controlul deplin asupra datelor lor și pot selecta cu ușurință ce date să împărtășească cu terții în timp real.
Din 2018, Schmitz Cargobull echipează toate semiremorcile de tip box și prelată cu sistem telematic în mod standard, sub deviza 100% SMART. Prin disponibilitatea datelor telematice ale remorcilor, Schmitz Cargobull continuă să impulsioneze transformarea digitală a industriei și creează o bază largă pentru controlul optim al unui lanț logistic integrat și în rețea pentru o mai mare eficiență și un cost total de proprietate (TCO) redus.
„Considerăm că parteneriatul nostru cu Transporeon reprezintă un nou pas înainte în ceea ce privește transparența controlată în domeniul logisticii”, spune Marnix Lannoije, șeful liniei de produse Servicii digitale la Schmitz Cargobull. „Cu ajutorul Centrului de gestionare a datelor, expeditorii de mărfuri au proprietatea deplină asupra datelor lor și pot transmite date selectate către terți într-un mod țintit și deliberat.”

Prin conectarea inteligentă a informațiilor privind vehiculul, cursa și tariful, în viitor, mai mult decât datele privind poziția și temperatura pot fi selectate, procesate și transferate către sisteme terțe prin simpla apăsare a unui buton. „Centrul de gestionare a datelor TrailerConnect® este sinonim cu conectivitatea și transparența. Acest lucru aduce beneficii tuturor celor implicați de-a lungul lanțului de aprovizionare.”
Un alt beneficiu pentru clienți este faptul că parteneriatele cu furnizorii de tehnologie, cum ar fi Transporeon, reduc eforturile și costurile administrative. „Furnizorii de servicii logistice, în special, care nu dispun de resurse în domeniul IT, beneficiază de simplitatea Centrului de gestionare a datelor”, adaugă Lannoije. Conectarea sistemelor de vizibilitate în timp real la Centrul de gestionare a datelor TrailerConnect® reprezintă un pas important. Schmitz Cargobull plănuiește alte parteneriate strategice pentru a oferi noi servicii digitale.
Cea mai mare companie de transport pe bază de active din Europa, Girteka Logistics, a anunțat lansarea soluțiilor de vizibilitate în timp real pentru toți clienții săi, demonstrând digitalizarea continuă a proceselor companiei.
Girteka Logistics va oferi soluții de vizibilitate în timp real tuturor clienților săi, indiferent cât de mare sau de mic este portofoliul lor de rute, întrucât parcursul de digitalizare al companiei va permite furnizorului de transport rutier de marfă să împărtășească în orice moment locația camioanelor sale asociate încărcăturilor unui client, fără costuri suplimentare pentru acesta.
De asemenea, compania a precizat că, împreună cu partenerii săi, soluția de vizibilitate în timp real poate fi integrată cu ușurință cu oricare dintre cele mai importante servicii digitale de vizibilitate a lanțului de aprovizionare, permițând o integrare fără probleme pentru clienții Girteka Logistics.
Soluția este disponibilă pentru clienții actuali și potențiali începând cu februarie 2022 și poate fi accesată prin intermediul unor link-uri directe către fiecare transport individual sau prin intermediul unui tablou de bord dedicat pe site-ul web al unuia dintre partenerii companiei pentru a trece în revistă fiecare încărcătură sau prin intermediul unui serviciu digital de vizibilitate a lanțului de aprovizionare ales de client, dacă acesta a încheiat deja un parteneriat cu un astfel de furnizor sau al sistemelor de gestionare a lanțului de aprovizionare ale unui client, prin intermediul integrării cu soluția noastră RTV.
“Cu soluția noastră de vizibilitate în timp real, ne propunem să oferim servicii de transport transparente și deschise clienților noștri, indiferent de cât de mic sau de mare este parteneriatul nostru cu aceștia”, a comentat Pavel Kveten, Chief Operating Officer (COO) al Girteka Logistics European Business Unit. “Posibilitatea clienților noștri de a ne vedea camioanele nu numai că va ajuta parteneriatele noastre să devină mai deschise, dar le va permite clienților noștri să își îmbunătățească procedurile lanțului de aprovizionare, maximizându-și eficiența proceselor pe viitor, deoarece vor putea avea mai mult control și cunoștințe despre oferta de transport furnizată de Girteka Logistics”, a continuat acesta.
Potrivit directorului operațional, soluția reprezintă unul dintre pașii pe care compania dorește să îi facă pentru a îmbunătăți doar experiența clienților în cadrul călătoriei de digitalizare a Girteka Logistics, pe măsură ce trece de la sistemele sale actuale la sistemul de management al transporturilor (TMS) de la SAP.
“Pe măsură ce continuăm să trecem la integrarea completă a operațiunilor noastre la SAP, începem să vedem multe dintre beneficiile pe care le putem debloca pentru noi și pentru clienții noștri, iar vizibilitatea în timp real este doar un alt exemplu al modului în care digitalizarea ne va permite să mergem mai departe pentru experiența clienților noștri, reducând volumul de muncă și îmbunătățind reziliența lanțurilor de aprovizionare cu cea mai recentă ofertă a noastră”, a conchis Kveten.
02.10.2020
Ultimul număr: Noiembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit