Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Este vorba despre Amarok: un premiu foarte special tocmai a fost acordat în cadrul salonului de logistică și transport Solutrans 2023 de la Lyon. IPUA, prescurtare de la “International Pick-up Award”, este acordat doar o dată la doi-trei ani. Iar noul Amarok de la Volkswagen Vehicule Comerciale a primit acest premiu pentru a treia oară după 2011 (pentru anii 2012 și 2013) și 2017 (pentru anii 2018 și 2019). De data aceasta, Amarok împarte primul loc cu partenerul său de cooperare Ford și cu modelul său Ranger pentru anii 2024 și 2025.

“Triplu”: “International Pick-up Award”, acordat de juriul format din jurnaliști din domeniul transporturilor, revine pentru a treia oară noului Amarok de la Volkswagen Vehicule Comerciale (VWCV). Noul model, dezvoltat în colaborare cu partenerul Ford și disponibil pe primele piețe din întreaga lume de la sfârșitul anului 2022, a impresionat juriul internațional format din 20 de membri în timpul testelor de anul acesta, desfășurate în luna octombrie în Grecia continentală

În urma testelor de grup IPUA 2023, desfășurate luna trecută în Grecia, noul Amarok a impresionat. Deși este un proiect de colaborare, echipa de design VWCV a reușit să mențină stilul unic al companiei și trăsăturile de condus, lucru pe care clienții îl vor mărturisi”, explică Jarlath Sweeney, președinte și președinte al juriului IVotY și IPUA, precum și jurnalist auto din Irlanda. “La această a șaptea ediție a IPUA, noua generație Amarok își adaugă titlurile câștigate în 2011 și din nou în 2017, cu versiunea îmbunătățită”, continuă Sweeney. Prin urmare, Amarok a câștigat întotdeauna cu cel mai recent model – în primul, al patrulea și acum al șaptelea test de pick-up al juriului internațional IPUA în 2023.

“Amarok este un pick-up care oferă performanțe fiabile atât pe șosea, cât și în afara acesteia. A impresionat juriul în ambele cazuri. Premiul “International Pick-up Award” pentru 2024 și 2025 înseamnă că Amarok a obținut deja “tripla” în doar 14 ani de producție. Această demonstrație de încredere onorează întreaga echipă de la Volkswagen Vehicule Comerciale. Dorim să vă mulțumim!”, a declarat Karl Bernqvist, membru al Consiliului de Administrație al mărcii, responsabil pentru Achiziții la Volkswagen Vehicule Comerciale, la ceremonia de premiere de la Lyon. Peste 1.300 de invitați au fost invitați la dineul de gală din cadrul salonului Solutrans.

În 2023, noul pick-up este acum disponibil la comandă pe majoritatea piețelor și se află deja de multe ori pe drumuri – și, dacă este necesar, bineînțeles, și în afara drumurilor bătute. Cererea pentru modelele Amarok este, în unele cazuri, mai mare decât oferta disponibilă în timpul fazei de accelerare a producției. Pe unele piețe, Amarok și unele dintre variantele sale de model sunt deja epuizate pentru 2023. Noul Amarok este construit exclusiv la uzina Silverton din Africa de Sud.

Volkswagen Vehicule Comerciale aduce noul pick-up în Germania și în Europa în cinci serii de modele ca vehicul diesel TDI cu patru variante de motor/cutie de viteze; versiunile pe benzină, modelele cu cabină simplă și variantele diesel mai mici sunt, de asemenea, disponibile pe alte piețe din afara Europei.

În funcție de echipare, peste 25 de sisteme de asistență, afișaje cu ecrane de până la 12,3 inch, un amestec practic de comenzi digitale și analogice și materiale de înaltă calitate asigură o senzație de clasă premium la bordul noului Amarok. Datorită unei sarcini utile de până la 1,19 tone, a unei greutăți maxime a remorcii de până la 3,5 tone și a unui design îmbunătățit al cutiei de marfă, noul Amarok stăpânește orice sarcină imaginabilă la locul de muncă și în timpul liber.

Noul Amarok este oferit în cinci serii de modele: Amarok, Life și Style, plus versiunile de top PanAmericana (stil off-road) și Aventura (stil exclusivist). În Europa, noul Amarok este conceput ca un pick-up cu patru uși și cabină dublă. Cu o lungime de 5.350 mm, noul Amarok este cu puțin sub 10 centimetri mai lung decât predecesorul său. Un ampatament de 3.270 mm reprezintă o creștere de 173 mm. Acest lucru oferă și mai mult spațiu în cabina dublă.

Tehnologia și noile echipamente cu numeroase sisteme de asistență și imagini cu camere de 360 de grade facilitează, de asemenea, conducerea off-road. Vehiculul are acum o adâncime de vad de 80 cm, în loc de 50 cm, cum era până acum. La acest lucru contribuie și consolele mai scurte și, nu în ultimul rând, combinațiile puternice de motor/cutie de viteze.

Sunt disponibile versiuni turbodiesel de 2,0 litri cu o putere de 125 și 151 kW, precum și o versiune diesel cu șase cilindri de 3,0 litri și 177 kW. În funcție de seria de modele, noul Amarok este disponibil fie cu o cutie de viteze manuală cu șase trepte, fie cu o cutie de viteze automată cu zece trepte. Motoarele TDI în linie și în V livrează un cuplu între 405 și 600 Nm. Toate modelele sunt echipate standard cu tracțiune integrală 4MOTION, fie ca tracțiune integrală cu cuplare (2H, 4H, 4L), fie ca tracțiune integrală cu cuplare extinsă (4A, 2H, 4H, 4L). Aceste versiuni de vârf de gamă oferă o distribuție variabilă și, astfel, automată a puterii între puntea față și cea spate prin intermediul unui ambreiaj multiplă. Prin urmare, noul Amarok are suficientă putere pentru a trage încărcături mari sau pentru a avansa chiar și pe terenuri dificile din pădure sau de șantier. Noul Amarok este lansat în Germania la un preț net de 39.598,00 euro (47.121,62 euro cu TVA inclus) în versiunea de bază. Însoțitorul superior de zi cu zi este deja echipat cu faruri cu LED, volan multifuncțional, afișaj dinamic al semnelor rutiere, sistem de infotainment de 10 inchi, Park Distance Control în spate cu frânare de manevră și sistem de camere de luat vederi în spate.

Citește și:

În urma desfășurării cu succes a testelor internaționale International Pick-Up Award (IPUA) în Croația în 2021, cavalcada juriului se deplasează spre estul Europei și ajunge în Grecia și în regiunea Atena pentru exercițiul de grup din 2023.

Găzduită de Troxoi & TIR Magazine, competiția bienală îi va vedea pe toți concurenții de top, cu reprezentanță din partea Ford, Isuzu, Maxus, Toyota, Volkswagen, împreună cu alte branduri invitate pentru test, fără a intra în competiția anului: Ford SUA, RAM și Ineos.

În cadrul evenimentului de trei zile, între 16 și 18 octombrie, vor avea loc sesiuni de test drive pe șosea și off-road, precum și măsurători ale consumului de combustibil și ale dimensiunilor. Membrii juriului International Van of the Year așteaptă cu nerăbdare testele pe șosea, care vor avea loc de-a lungul uneia dintre cele mai frumoase linii de coastă și drumuri pitorești din Europa – renumita Riviera din Atena. Acest țărm sud-estic al peninsulei Atena se întinde pe o distanță de peste 60 km, de la Pireu până la Capul Sounio, unde se află impunătorul Templu al lui Poseidon.

Testele off-road se vor desfășura pe terenuri dificile în zona Lavreotiki, recunoscută de UNESCO „ca un exemplu remarcabil de peisaj tehnologic și cultural”. Este o mărturie a activității miniere și metalurgice extinse care a adus orașul-stat Atena în prim-plan ca putere dominantă în antichitatea clasică. Lavrio a devenit un centru industrial multicultural, primul din Grecia modernă și unul dintre cele mai mari din Marea Mediterană.”

Vassilis Daramouskas, Senior Test Editor, Troxoi & TIR Magazine, în numele organizatorilor, așteaptă cu nerăbdare să le ureze bun venit colegilor membri ai juriului în Grecia și să vadă ce are de oferit țara sa natală și să ofere o scenă cât se poate de potrivită pentru acest eveniment: „Într-adevăr, vom adresa o primire călduroasă colegilor și reprezentanților producătorilor care participă la concurs, precum și jucătorilor invitați cu prototipuri. Evenimentul este o mare oportunitate de a vedea și de a analiza cele mai bune tehnologii în materie de pick-up-uri de astăzi și de mâine, toate acestea urmând să fie bine relatate și publicate de membrii juriului în revistele lor și în mijloacele de comunicare pe internet”, a declarat el.

Revista Tranzit este membră a juriului încă de la înființare, urmând să participe și să relateze spectaculoasele teste și în această toamnă. Aceasta este cea de-a șasea ediție a concursului bienal de la înființarea sa în 2009. Câștigătorii anteriori ai acestui prestigios titlu sunt VW Amarok (2), Ford Ranger (2), Nissan Navara și Toyota Hilux. Anunțul și prezentarea Premiului Internațional Pick-Up 2024/25 vor fi făcute în cadrul Solutrans 2023, la EurExpo, Lyon, pe 22 noiembrie anul viitor.