Transformarea digitală poate aduce într-o companie flexibilitate și productivitate într-o companie, concentrându-se în același timp pe clienți și noile lor cereri de servicii și bunuri digitale.
Potrivit unui studiu de piaţă realizat de Arilog şi Mednet Marketing Research Center în perioada iunie – decembrie 2020, cu 65 de respondenți din middle și top management din companii de comerț, producție, servicii logistice și de transport, evidenţiază că, în proporţie de 84,4%, aceştia consideră că transformarea digitală atrage oportunități mari sau foarte mari în cadrul companiei, în vreme ce mai mult de jumătate (54,7%) sunt de părere că digitalizarea presupune un nivel scăzut sau foarte scăzut de risc. Presiunea pe costuri, sustenabilitatea, fluctuațiile cerințelor clienților și complexitatea, dar și cerințele personalizate ale clienților au o relevanță mare și foarte mare pentru mai mult de jumătate dintre companiile incluse în sondaj.
Studiul “Trenduri și strategii în logistică și supply chain management” a arătat şi că ERP și WMS sunt serviciile IT care prezintă o relevanță mare pentru mai mult de 85% dintre companiile analizate, servicii care deja sunt funcționale în cadrul a 76%, respectiv 64%, dintre companii.
Predictive maintenance este singurul concept din domeniul Data Analysis/AI pe care un procent semnificativ de respondenți l-au menționat ca având o relevanță mare, iar 64,3% dintre respondenți au menționat că predictive maintenance se află cel puțin în stadiul de planificare în cadrul companiei în care activează.
În cadrul aceluiaşi sondaj, peste 60% dintre respondenți au menționat că acoperirea nevoii de personal este dificilă în cazul managementului de departament sau a personalului care realizează operațiuni specializate complexe. În același timp, acestea sunt poziții pentru care nevoia de personal este mică (64,4%, respectiv 50,0%). Abilitatea de a folosi mijloacele noi de comunicare (73,8%) și adaptabilitatea și flexibilitatea (77,0%) sunt, de asemenea, două competențe importante atât în cazul muncitorilor calificați, cât și în cazul managerilor.
Sectorul logistic ar trebui să contribuie relevant la protecția mediului în opinia a peste 95% dintre intervievați. Cele mai pertinente măsuri pentru o logistică sustenabilă sunt optimizarea utilizării rutelor, conversia spațiilor companiei și pregătirea angajaților în înțelegerea problemelor de mediu. Totodată, 87,1%, respectiv 51,6% din respondenți sunt de acord cu adoptarea vehiculelor electrice pe rutele scurte, respectiv pe cele medii și lungi. Adoptarea vehiculelor pe gaz nu este văzută ca fiind o perspectivă de viitor de către 40% dintre persoanele intervievate. Atunci când se referă la solicitări de transporturi non-poluante pentru 94,4% dintre companii acestea sunt la un nivel scăzut în prezent, iar 47,1% dintre intervievați anticipează că se vor menține la același nivel și în viitor.
„Pașii pe care companiile românești le-au facut în ultimul an spre o digitalizare adevarată demonstrează că, la nivel național, indiferent de industrie, companiile conștientizează importanța acțiunilor, a măsurilor și a proiectelor în acest sens. Răspunsurile au arătat însă un grad redus de digitalizare și un timp de reacție lung la schimbările pieței. Cu toate acestea replierea a avut loc și schimbările încep să se vadă. Inovația, automatizările și optimizările de procese sunt pe lista companiilor pentru perioada imediat următoare“, a spus Adriana Pălășan, președinte Arilog.
02.10.2020
Ultimul număr: Noiembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit