Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Prima statie rapida de incarcare pentru autobuze electrice din Municipiul Turda a fost pusa in functiune la inceputul lui august a.c. Aceasta va alimenta cele 20 de autobuze SOR care vor circula in localitate. Livrarea acestora va fi finalizata pana la sfarsitul anului. Conform contractului incheiat cu producatorul ceh SOR Libchavy, autobuzele vor dispune de statii de incarcare lenta si doua statii de incarcare rapida, prima dintre acestea fiind deja instalata. Statia de incarcare rapida, care asigura un curent de incarcare de 160 kW/400 V si 250 A, va fi utilizata in timpul programului de lucru, pentru a completa, daca este nevoie, curentul electric stocat in acumulatorii autobuzelor. Proiectul face parte din planul de mobilitate urbana si este finantat din fonduri europene.

Cele doua statii de alimentare dedicate pentru autobuzele electrice achizitionate de Primaria Turda sunt de productie ceha si sunt furnizate tot de catre SOR. Cele 20 de autobuze sunt impartite in doua loturi, in functie de dimensiuni. Este vorba despre 10 autobuze SOR EBN 11 si 10 unitati SOR EBN 9,5, toate echipate cu motoare electrice de 120 kW. Vehiculele sunt echipate cu sisteme performante de monitorizare cu camere de luat vederi, precum si cu prize de incarcare tip USB pentru echipamente electronice. SOR este reprezentat in Romania de Anadolu Automobil Rom.

Producatorul ceh de autobuze SOR Libchavy s.r.o. va livra 32 de autobuze electrice catre Primaria Municipiului Brasov. Contractul, a carui valoare se ridica la 75.550.720 de lei (fara TVA) a fost semnat la sfarsitul lui iulie a.c. si mai include, pe langa cele 32 de autobuze electrice, de 12 m lungime,9 statii de incarcare rapida si 32 de statii de incarcare lenta. Finantarea achizitiei se face de catre Agentia Fondului de Mediu.

Conform contractului, tot lotul de 32 de autobuze electrice SOR ENS 12 trebuie sa fie livrat in termen de 18 luni. Primele unitati ar putea ajunge la Brasov in 9 luni.
Aceasta este doar prima etapa din proiectul pe 4 ani de modernizare si ecologizare a transportului public din municipiu. Astfel, Primaria este in discutii avansate cu Agentia Fondului de Mediu ca in locul licitatiei pentru 20 de autobuze electric-hibrid (gandita initial la pachet cu cea pentru cele 32 de autobuze electrice), unde nu s-a prezentat niciun ofertant, sa fie lansata o procedura noua pentru autobuze electrice articulate. De asemenea, Primaria Brasov mai are in derulare proiecte de achizitii pentru 51 de troleibuze, 20 de autobuze electrice si 10 autobuze hibrid, aflate in diferite etape procedurale.
SOR ENS 12 care vor ajunge la Brasov sunt propulsate de un motor electric de tractiune amplasat central, avand o putere nominala de 160 kW. Bateriile, cu o capacitate totala de 263 kW, asigura o autonomie de 200 km si sunt garantate pentru 5 ani. Vehiculele pot transporta maximum 102 pasageri, dintre care 35+1 pe scaune. SOR este reprezentat pe piata romaneasca de Anadolu Automobil Rom.