Anadolu Automobil Rom, importatorul SOR in Romania, impreuna cu asociatii sai – AIC Trucks si Radcom – au semnat contractul de furnizare a 20 de autobuze electrice catre Primaria Zalau. Atribuirea contractului vine ca urmare a licitatiei de achizitii publice pe fonduri europene derulate de autoritatile locale. Cele 20 de autobuze sunt modele SOR EBN 9.5 si SOR ENS 12, de 9,5 si respectiv 12 m lungime. Pe langa vehicule, furnizorul se obliga sa mai instaleze 6 statii de incarcare rapida, doua transformatoare pentru statii si 20 de statii de incarcare lenta. Contractul mai prevede sisteme de e-ticketing si de monitorizare flota pentru 65 de autobuze. Valoarea totala a contractului se ridica la 57.599.650 lei, fara TVA.
Anadolu Automobil Rom devine astfel cel mai important furnizor de autobuze electrice de pe piata romaneasca. Dupa castigarea si livrarea de autobuze electrice de la Suceava si Turda, atribuirea contractului de la Zalau vine ca o confirmare a schimbarii majore ce se produce pe piata romaneasca de transport public urban. Pe langa acestea, constructorul ceh SOR a semnat in iulie a.c. contractul de furnizare a 32 de autobuze electrice catre Primaria Brasov.
Primaria orasului Turda a receptionat primele 7 autobuze electrice din totalul de 20 de unitati cuprinse in contractul de achizitii mijloace de transport ecologice din Planul de Mobilitate Urbana. Conform caietului de sarcini furnizorul va instala si doua statii de incarcare rapida. Contractul a fost castigat de catre compania ceha de autobuze electrice SOR Libchavy s.r.o. al carei importator in Romania este Anadolu Automobil Rom. La eveniment au participat Cristian Matei – primarul orasului Turda, Vladimír Války – ambasadorul Republicii Cehe la Bucuresti, Magda Pesu – director general al Anadolu Automobil Rom si Chudy Jindrich – director de export SOR.
Cele doua tipuri de autobuze electrice care vor circula in Turda sunt SOR EBN 9,5 si SOR EBN 11. O caracteristica interesanta a autobuzelor este aceea ca modulul de acumulatori si motorul electric sunt instalate intr-un compartiment special, separat de cel al pasagerilor. Astfel, echilibrul termic se realizeaza in conditii optime, independente de conditiile oferite calatorilor. Motorul este de tip asincron, racit cu lichid, si are o putere de 120 kW si un cuplu motor maxim de 968 Nm disponibil pe toata plaja de turatii. Bateriile, de 172 kWh, pot asigura o autonomie urbana de 250 km. Pe parcursul zilei, in afara orelor de varf, autobuzele pot fi reincarcate cu ajutorul celor doua statii de incarcare rapida.
Calendarul livrarilor prevede ca toate cele 20 de autobuze sa fie livrate pana la sfarsitul acestui an.
02.10.2020
Ultimul număr: Noiembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit