Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Grupul Abu Dhabi Ports din Emiratele Arabe Unite şi-a manifestat interesul în vederea realizării mai multor investiţii în Portul Constanța, conform unui anunţ publicat de Sorin Grindeanu, Ministrul Transporturilor, pe pagina sa de Facebook.

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a semnat un Memorandum de Înțelegere cu compania guvernamentală Ports Customs and Free Zone Corporation din Dubai pentru dezvoltarea în domeniul transportului și infrastructurii maritime.

Abu Dhabi Ports Group (fosta Abu Dhabi Ports Company și ADPC) este un operator de porturi, zone industriale și logistică cu sediul în capitala Emiratelor Arabe Unite. Compania face parte din ADQ, una dintre cele mai mari companii holding din regiune și acoperă sectoare cheie ale economiei diversificate din Adu Dhabi.

În prezent, compania Abu Dhabi Ports Group gestionează 11 porturi și terminale în Emiratele Arabe Unite și Guineea.

„Am subliniat că Portul Constanța, situat la intersecția rutelor care leagă Europa de Asia Centrală, Sud-Estul Mării Mediterane și Orientul Îndepărtat, oferă o serie de avantaje logistice importante pentru investitori, precum adâncimi naturale mari, proximitatea Canalului Dunăre-Marea Neagră și a sectorului fluvio-maritim, cât și conexiuni de transport multimodale.”,

a subliniat Sorin Grindeanu.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunţat pe pagina sa de Facebook că România a solicitat Comisiei Europene (CE) alocări suplimentare de fonduri pentru gestionarea creşterii de preţuri ce pot afecta proiectele de infrastructură.

Astfel, într-un demers comun alături de Bulgaria, Cehia, Estonia, Ungaria, Letonia, Polonia şi Slovacia, ţara noastră a semnat o Declaraţie privind acţiunile la nivel european pentru finalizarea investiţiilor în infrastructură. S-au solicitat fonduri suplimentare pentru evitarea neîndeplinirii obiectivelor asumate în contractele semnate şi rezilierii acestora din cauza creşterii preţurilor la materialele de construcţii. Cele 8 state semnatare cer sprijinul CE pentru extinderea perioadei de eligibilitate pentru fondurile de coeziune până în 2024, pe modelul fondurilor gestionate de către DG Move, cu scopul finalizării reţelei TEN-T în termen şi menţinerea finanţării europene pentru proiectele contractate aflate în curs de implementare sau planificate.

Cele 8 state semnatare cer sprijinul CE pentru extinderea perioadei de eligibilitate pentru fondurile de coeziune până în 2024, pe modelul fondurilor gestionate de către DG Move, cu scopul finalizării reţelei TEN-T în termen şi menţinerea finanţării europene pentru proiectele contractate aflate în curs de implementare sau planificate.