Vrei să fii la curent cu ultimele noutăți? Abonează-te la newsletter.
Foto: Logicor
Unul dintre cei mai mari proprietari, operatori și dezvoltatori de active imobiliare logistice din Europa, Logicor a anunțat finalizarea primelor două clădiri din Logicor Bucharest III Pallady Logistics Park, primul hub logistic „Last Mile” din oraș.
Dezvoltarea recent finalizată este situată strategic la ieșirea din Autostrada Soarelui, pe Bulevardul Theodor Pallady, la o distanță de aproximativ 1 km sau 10 minute de mers pe jos de stația de metrou Anghel Saligny.
Fiind o facilitate de înaltă calitate, Logicor Bucharest III Pallady Logistics Park este certificat BREEAM Very Good și este echipat cu sisteme de iluminat LED eficiente și ecologice. Noul proiect personalizat oferă spații unice, adaptate nevoilor specifice ale clienților.
Cele două clădiri din Logicor Bucharest III Pallady Logistics Park au o suprafață totală de 41.500 mp, incluzând 37.000 mp de spații de depozitare de ultimă generație și 2.800 mp de birouri și spații sociale, precum și 1.700 mp de mezanin.
Parcul este aproape în întregime închiriat unor clienți dinamici de profil înalt, care vor beneficia de locația ideală, de accesul facil atât pentru angajați, cât și pentru producția și distribuția de bunuri la nivel local și național.
„Rolul nostru ca dezvoltator logistic și proprietar de facilități este de a permite fluxul de comerț care este vital pentru viața de zi cu zi. Astfel, rămânem angajați în această misiune acum că am finalizat cu succes acest proiect unic în România.”
„Logicor Bucharest III Pallady Logistics Park este un hub «Last Mile» care oferă o distribuție mai eficientă, mai scurtă, mai rapidă, dar și mai puțin poluantă în București, fiind principalul hub economic şi de consum din România.”
„Ca primii chiriași care se mută oficial în noile lor spații complet adaptate, așteptăm cu nerăbdare cooperarea noastră pe termen lung.”
„În conformitate cu nevoile lor viitoare de extindere sau cu cererea noilor clienți potențiali, vom adăuga treptat noi spații.”, a precizat Mihai Diaconescu, Director, Asset Management & Development la Logicor România.
Având în vedere proximitatea sa față de oraș, Logicor Bucharest III Pallady Logistics Park este soluția ideală pentru companiile care furnizează servicii pentru viața de zi cu zi, cum ar fi e-commerce, distribuție, servicii de curierat sau retail, pentru care acoperirea eficientă a ultimului segment din lanțul de aprovizionare este deosebit de importantă.
În conformitate cu angajamentul său de a crea valoare pe termen lung și impact pozitiv asupra comunităților locale, Logicor a adăugat o componentă artistică unică proiectului Pallady.
Proiectul este situat pe bulevardul Theodor Pallady, numit după celebrul pictor român. Pentru a marca această locație unică, Logicor a invitat-o pe artista română Wanda Hutira să colaboreze. Aceasta a creat o pictură murală inspirată și reprezentativă pe aproximativ 100 m² pe rezervorul de apă al parcului, cu interpretarea sa personală a misiunii Logicor de a permite fluxul de comerț care este vital pentru viața de zi cu zi.
Incluzând Pallady, portofoliul Logicor România cuprinde în prezent peste 320.000 de metri pătrați de spații de depozitare clasa A, cu chiriași, precum Fildas-Catena, Dr MAX, Coca-Cola, DPD, Profi Rom Food, Heineken și IKEA.
În ultimii doi ani, costul cu ocuparea spațiilor de birouri din București a urcat cu aproximativ 10%, ca urmare a creșterii costurilor operaționale și a indexării chiriilor cu indicele inflației. Printre factorii care au contribuit la această creștere se numără majorarea salariului minim pe economie și revenirea în număr mai mare a angajaților la birou. Conform analizei realizate de Cushman & Wakefield Echinox, pe baza proiectelor administrate, aceste elemente au pus presiune asupra costurilor operaționale ale clădirilor de birouri. Costurile operaționale reprezintă atât cheltuielile suportate de chiriași, cât și chiria pe care aceștia o plătesc pentru spațiul ocupat.
„Costurile de operare ale unei clădiri sunt în continuare preocuparea principală a managerilor de proprietăți, iar menținerea acestora la un nivel competitiv care să răspundă cât mai bine nevoilor chiriașilor, să asigure standardul de calitate, iar în același timp să se încadreze în proiecțiile financiare ale proprietarilor clădirilor reprezintă o provocare pentru echipele de administrare ale acestor proiecte. Din acest motiv este foarte importantă o abordare proactivă a property managerilor, aspect care va face diferența în ceea ce privește performanța și atractivitatea clădirilor. Nivelul costurilor de operare precum și calitatea serviciilor oferite sunt aspecte importante pe care chiriașii le iau în calcul atunci când decid să închirieze un spațiu, dar și în momentul în care ajung la finalul perioadei contractuale și analizează dacă vor rămâne în clădirea respectivă sau dacă se vor reloca în alt imobil.”,
De asemenea, costurile operaționale ale unei clădiri de birouri includ taxe pe proprietate, mentenanță tehnică, asigurare, servicii de curățenie, securitate fizică, internet și property management. Taxele pe proprietate reprezintă cea mai mare pondere în costurile de operare ale proiectelor imobiliare, ajungând până la 50% din totalul acestora. Creșterea costurilor operaționale a clădirilor, care au ajuns la peste 50%, iar în unele cazuri chiar și la 75%, comparativ cu 15-20% în 2022, a dus și la mărirea tarifelor pentru deșeuri, datorită creșterii gradului de utilizare a clădirilor.
„În vederea eficientizării costurilor și a susținerii obiectivelor ESG ale chiriașilor, echipa de property management a Cushman & Wakefield Echinox a implementat o serie de măsuri în clădirile pe care le administrează. Vorbim aici de monitorizarea și controlul consumurilor de utilități, de adoptarea măsurilor pentru colectarea eficientă a deșeurilor și evaluarea constantă a activității furnizorilor. Pe lângă acestea, există și metode foarte simple, cum ar fi urmărirea prognozei meteo și a calendarului sărbătorilor legale și monitorizarea prezenței la birou. De exemplu, sărbătorile legate reprezintă în total aproximativ o lună dintr-un an, deci poți să optimizezi costurile în această perioadă.”,
a declarat Alina Dima, Director Asset Services Department Cushman & Wakefield Echinox.
Prin monitorizarea atentă a planului de mentenanță preventivă, se pot optimiza costurile și evita cheltuieli mari pe termen lung legate de reparații, înlocuirea echipamentelor și riscul disfuncționalităților pentru chiriași. Echipa de Asset Services a Cushman & Wakefield Echinox gestionează 14 proiecte imobiliare cu o suprafață de peste 450.000 mp și o valoare de piață de aproape 500 de milioane de euro la nivel național. Aceste proiecte găzduiesc 150 de chiriași din diverse domenii și cuprind clădiri emblematice din București, precum Expo Business Park, Floreasca Park, Țiriac Tower, cu un buget de cheltuieli operaționale de peste 9,5 milioane de euro.
Acest website foloseste cookie-uri
Folosim cookie-uri pentru a-ti imbunatati experienta pe website tinand minte preferintele tale de navigare. Apasand pe butonul accept iti dai acordul pentru folosirea tuturor cookie-urilor.
Acest site web folosește cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența în timp ce navigați pe site. Din aceste cookie-uri, cookie-urile care sunt clasificate ca fiind necesare sunt stocate pe browser-ul dvs., deoarece sunt esențiale pentru funcționarea funcționalităților de bază ale site-ului. De asemenea, folosim cookie-uri terțe care ne ajută să analizăm și să înțelegem cum utilizați acest site web. Aceste cookie-uri vor fi stocate în browserul dvs. doar cu acordul dumneavoastră. De asemenea, aveți opțiunea de a renunța la aceste cookie-uri. Dar renunțarea la unele dintre aceste cookie-uri poate avea un efect asupra experienței dvs. de navigare.
Un “Internet Cookie” (termen cunoscut si ca “browser cookie” sau “HTTP cookie” sau pur si simplu“cookie”) este un fisier de mici dimensiuni, format din litere si numere, care va fi stocat pe computerul, terminalul mobil sau alte echipamente ale unui utilizator de pe care se acceseaza Internetul. Cookie-ul este instalat prin solicitarea emisa de către un web-server unui browser (ex: Internet Explorer, Chrome) si este complet “pasiv” (nu contine programe software, virusi sau spyware si nu poate accesa informatiile de pe hard-disk-ul utilizatorului).