La finalul săptămânii 7-13 martie, conform asociației poloneze de transport și logistică TLP, pe teritoriul. Rusiei și Belarusului mai erau circa 3.000 de șoferi polonezi, deoarece multe firme, în special cele mici, nu-și permit să se retragă de pe aceste piețe, câtă vreme activitatea lor se bazează pe comenzi de acolo. Însă transportul spre aceste zone este riscant, punând în pericol chiar și viața șoferilor sau libertatea lor – ei pot fi luați prizonieri în contextul restricțiilor și embargoului impuse de UE bunurilor rusești și bieloruse transportate rutier.
De aceea TLP revine cu solicitarea adresată guvernului de a acorda compensații și comenzi din partea unor companii de stat pentru transportatorii care renunță la relațiile Rusia și Belarus.
Cărăușii mai cer sprijin și din cauză că numeroși șoferi ucraineni angajați în Polonia s-au întors acasă în ultimele săptămâni, pentru a lupta împotriva rușilor, dar și din cauza scumpirii carburanților.
Asociațiile profesionale din transportul rutier de mărfuri și de persoane din Franța (FNTR, TLF, OTRE et FNTV) s-au reunit la Ministerul de Transport pentru a analiza impactul războiului din Ucraina asupra activității lor, dar au reamintit și de problemele pe care le au firmele din domeniu, mai ales din cauza creșterii prețului combustibilului.
Ministrul le-a garantat că transportul rutier de mărfuri și de persoane este cuprins în Planul de Redresare și Reziliență al Franței, aflat în curs de pregătire de către guvern, la cererea președintelui Macron.
Asociațiile profesionale din Franța au solicitat sprijin în repetate rânduri, așa cum v-am informat și noi, argumentând de fiecare dată de ce este nevoie de măsuri ferme și rapide care să le permită firmelor să facă față creșterii continue a prețului carburanților. Printre aceste măsuri se numără controlul aplicării corecte a clauzei de indexare a tarifelor în funcție de prețul combustibilului, prevăzute în codul transporturilor, ritmuri mai rapide de revizuire a tarifelor pe piețele publice sau din contractele de transportul în comun, adoptarea de măsuri de sprijin pentru lichiditățile firmelor și o comunicare la intervale mai scurte și accesibilă tuturor, de către Comitetul Național Rutier, a indicilor carburanților folosiți în transportul rutier.
Ministrul a afirmat că a solicitat deja consolidarea controalelor privind aplicarea corectă a clauzelor de indexare și lansarea imediată a colaborării cu CNR privind indicii și că stocurile de motorină și distribuția de combustibil sunt deocamdată la niveluri normale și sigure în Franța, deci nu există riscuri legate de aprovizionare, iar această situație este urmărită permanent și în detaliu. De aceea le-a solicitat asociațiilor ca membrii lor să comande combustibil în ritmul normal, pentru a permite în continuare fluiditatea aprovizionării.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit