Mercedes-Benz Vans a lansat noul Sprinter in premiera mondiala in centrul logistic proaspat construit din cadrul portului interior din Duisburg, Germania. Aici, Sprinter deja poate fi comandat la un pret de pornire de 19.990 euro fara TVA, urmand a fi disponibil in toate centrele Mercedes de vehicule comerciale si centrele Van Pro incepand cu luna iunie. Modelul va fi urmat si de versiunea electrica – eSprinter – care va intra pe piata in 2019.
Controlul in permanenta al flotei si comunicarea imbunatatita dintre managerul de flota si soferi se vor realiza cu prin serviciile Mercedes PRO connect, iar informatii vitale precum locatia, nivelul de carburant, intervalele de mentenanta vor fi disponibile in timp aproape real. Astfel, vor fi disponibile opt pachete de servicii, cum ar fi Supervizarea vehiculului, Operatiunile vehiculului, Comunicarea Flotei, Managementul mentenantei si Jurnalul digital al soferului. Cu ajutorul mai multor parametrii, de pilda lungimile variabile, variantele de caroserie, tonaj sau inaltimea spatiului pentru marfa, noul Sprinter poate fi configurat in peste 1.700 de variante, putand fi adaptat ca solutie pentru diverse aplicatii: curierat, transportul bunurilor pe distante lungi, constructii si pana la servicii de transport persoane.
In termeni tehnici, conceptul binecunoscut de vehicul cu tractiune spate si tractiune integrala este acum completat si de varianta unui sistem cu tractiune fata, probabil care va fi cea mai ceruta pe piata din Romania. Din motive ce tin de design, incarcatura utila a acestei versiuni creste cu 50 de kilograme in comparatie cu tractiunea pe spate. Un prag de incarcare mai mic de 80 milimetri face ca incarcarea / descarcarea sa fie mult mai convenabila. O alta caracteristica principala a noului Sprinter include doua transmisii nou dezvoltate pentru tractiunea pe fata. Transmisia automata cu noua trepte este o premiera in segmentul vanurilor mari. Intervalele de schimbare a treptelor de viteza sunt graduale pentru a oferi un echilibru optim intre consum redus si manipulare agila. Noul Sprinter beneficiaza si de o noua transmisie manuala cu 6 trepte, despre care Mercedes spune ca impresioneaza cu un confort maxim al schimbatorului de viteze si fara vibratii iritante.
In termeni de spatiu, cabina noului Sprinter este practica si cat mai putin incarcata de obiecte inutile pentru ca soferul sa foloseasca la maximum spatiul. Imbunatatirile includ scaune cu forma ergonomica, buton de start la pornire si un sistem performant de aer conditionat. Capacitatea maxima de incarcare a noului Sprinter este 17 m3 si pana la 5,5 tone.
Mercedes-Benz a continuat sa ii sprijine pe Cercetasii Romaniei, oferindu-le ce are producatorul german mai bun, vehiculele necesare activitatilor in tabere. Anul acesta importatorul le-a pus la dispozitie doua minibusuri Vito si un Sprinter. Cele doua tabere din 2012, a Lupisorilor si a Exploratorilor, au reunit peste 220 de persoane, copii si insotitori. Asa ca vehiculele au avut mult de mers, mai ales ca cele doua campuri se aflau la distanta de peste 100 km, iar copiii au avut destule activitati ce implicau deplasarea in afara lor. In plus, masinile au fost folosite si pentru aprovizionare.
Lupisorii, copii de 7-10 ani, si Exploratorii, de 14-18 ani, fac parte din cei peste 2.500 de cercetasi din 50 de filiale aflate in 26 de judete din Romania. Cei mici au petrecut sase zile in tabara de la Lisa (Brasov), in timp ce exploratorii si-au asezat corturile pe Valea Varghisului (Covasna).
Mercedes-Benz Romania le-a pus la dispozitie doua autovehicule Vito 116 CDI si un Sprinter 313 CDI folosite pentru transportul copiilor si echipamentelor si pentru toate nevoile logistice ale instalarii si dezinstalarii taberei, cat si pe toata durata acesteia. Mercedes-Benz le-a oferit si combustibilul necesar, alimente si in ultima seara a ambelor tabere i-a premiat pe Lupisori si Exploratori pentru activitatile pe care le-au desfasurat, cele mai bune echipe primind obiecte necesare supravietuirii in natura.
"Avem cateva obiective comune si cel mai important este protectia mediului. Vehiculele pe care le punem la dispozitie depind de nevoile taberei din anul respectiv. De exemplu, anul trecut le-am dat si un Atego si un GLK, pentru ca au avut de transportat materiale pentru construirea taberei. Prin actiunile comune suntem alaturi de comunitate, ne promovam valorile, indirect participam la formarea tinerei generatii si vom continua acest proiect", a aratat Gabriel Craciun, Corporate PR/Communications Mercedes-Benz Romania, adaugand ca "protectia mediului este importanta pentru Mercedes-Benz. Facem asta prin dezvoltarea de tehnologii prietenoase cu mediul, care reduc consumul de combustibil si emisiile, dar si prin diferite alte proiecte, cum a fost «Copacul de hartie»."
Obiectivele comune au fost sustinute si de Bianca Nesiu-Bedreag, presedintele Organizatiei Nationale "Cercetasii Romaniei", care a afirmat ca proiectul din acest an intareste parteneriatul si valorile comune promovate de cele doua organizatii: atentia deosebita pentru educatia copiilor si tinerilor, protectia mediului inconjurator si viziunea fondatorilor celor doua miscari, mai ales ca urmeaza celebrarea Centenarului Cercetasiei in Romania, in 2013.
Aproape de natura, departe de calculator
In tabara Lupisorilor au fost prezente 10 centre locale, totalizand 150 de copii, plus liderii insotitori. Dupa Jamboreea de anul trecut, numarul micilor cercetasi s-a marit foarte mult, popularitatea organizatiei crescand considerabil. Personalul administrativ a numarat 25 de persoane, adulti voluntari, …..
02.10.2020
Ultimul număr: Martie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit