Firma argeseana Squid Speed Line a devenit luna trecuta Dealer Francizat Bandag, in urma unei investitii de circa 1,4 milioane de euro, o mare parte din aceasta suma reprezentand fonduri europene nerambursabile. Noua fabrica de resapare a anvelopelor la rece a fost construita la Scornicesti, judetul Olt, cu tehnologie Bandag, parte a Bridgestone Corporation.
Lucian Tudor Florescu, administratorul Squid Speed Line, s-a decis sa investeasca in fabrica de resapare anvelope pentru autocamioane la sfatul unui amic consultant in accesarea de fonduri nerambursabile. Dupa o documentare temeinica, ce a inclus un studiu de fezabilitate, dosarul a fost depus in primavara lui 2017, fiind aprobat chiar la finalul aceluiasi an pentru o finantare de circa 1,2 milioane de euro, dedicata liniei de resapare si achizitiei a doua utilaje – un compresor AtlasCopco si un stivuitor Crown. Din aceasta suma, 30% reprezinta contributie proprie, dintr-un credit bancar. Lucian Tudor Florescu a mai investit 200.000 de euro in constructia fabricii, in suprafata de 600 m2, precum si in achizitionarea si amenajarea terenului cu o suprafata totala de 2.800 m2.
Fabrica de anvelope resapate Bandag este dotata cu instalatii de evacuare a fumului si iluminat de tip LED. Administratorul companiei argesene a ales orasul Scornicesti pentru a-si maximiza sansele de a obtine bani europeni. Linia de productie este automatizata intr-un grad foarte mare, fiecare etapa a resaparii fiind computerizata, de la diagnoza la produsul finit, care beneficiaza de o garantie de un an, similar cu o anvelopa noua. Cele 16 echipamente care insumeaza linia de productie sunt produse Bandag si au fost achizitionate din Belgia si Olanda, fiind de ultima generatie. „Cele mai importante sunt utilajul pentru analizarea carcaselor, practic o masina de inspectie computerizata, prin care poti vedea toate separarile dintr-o anvelopa, inclusiv pe cele care nu se vad cu ochiul liber, si aparatul de desapat automat, care ofera un ciclu mai rapid si complet controlat de computer“, explica Lucian Tudor Florescu. Anvelopele resapate la Scornicesti sunt rezultatul experientei Bridgestone si Bandag – in ceea ce priveste compusii si designul benzilor de rulare, experienta dobandita in peste 60 de ani de resapare.
Calitate certificata international
Productia de anvelope resapate urma sa inceapa dupa 18 octombrie, imediat dupa ce cei trei operatori si inginerul de productie se vor intoarce de la centrul de instruire Bandag, European Training Centre, unde vor primi o diploma ce atesta calificarea internationala in procesul de resapare. Compania din grupul Bridgestone aplica si un sistem de certificare a calitatii ce se bazeaza pe un audit anual si pe programe obligatorii de instruire. Astfel, dealerii francizati Bandag se supun rigorilor Regulamentului UN (Natiunile Unite) ECE109, prin care se certifica faptul ca anvelopele produse ating standardele obligatorii de conformitate si durabilitate, similare cu cele aplicabile anvelopelor noi.
In primul an se estimeaza productia a circa 4.000 de anvelope resapate, urmand ca apoi, in functie de piata, capacitatea de productie sa creasca la 40 de anvelope pe zi, circa 10.000 de anvelope/an. Pentru inceput sunt vizate flotele din judetul Arges, numai pe partea de transport marfuri fiind identificate circa 7.000 de autocamioane, fara a fi luate in considerare cele de transport persoane, de constructii sau de utilitate publica. „O anvelopa resapata costa circa 900 de lei, la jumatate fata de una noua premium. La o medie de opt anvelope pe vehicul, vorbim de o reducere de cost de peste 1.000 de euro, in conditiile unei resapari pe o carcasa premium, certificata international sub o marca recunoscuta la nivel mondial“, a explicat Lucian Tudor Florescu.
Vor fi resapate numai anvelope premium, circa 800 de carcase fiind deja achizitionate de la transportatori si centre de colectare din judetul Arges, in urma unei investitii de circa 8.000 de euro. In viitor, strategia companiei este de a incheia parteneriate cu flotele de transport pentru a colecta anvelopele dupa ce acestea au fost scoase din uz si a le oferi inapoi resapate, partenerii urmand sa achite doar costul pentru procesul de resapare.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit