Autobuzele autonome din Marea Britanie vor fi testate, în această săptămână, ca parte a unui proiect de vehicule autonome.
Primele autobuze sunt operate de Stagecoach și vor fi testate pe podul Forth Road din Scoția, iar din vară vor transporta primii pasageri pe traseele publice, asemenea celorlalte vehicule cu șoferi.
Proiectul pivot CAVForth este finanțat parțial de Centrul pentru Vehicule Conectate și Autonome (CCAV) al guvernului britanic, în parteneriat cu Innovate UK.
În următoarele două săptămâni vor intra pe șosele cinci autobuze cu un singur etaj, fiecare autobuz va avea un echipaj, alături de un șofer de siguranță și va circula fără pasageri în regiunea Edinburgh, în vederea pregătirii pentru inaugurarea acestora.
“Acesta este un pas important în călătoria noastră înainte de a lansa primul serviciu de autobuz autonom de dimensiuni complete din Marea Britanie și va oferi acces ușor pe o nou-nouță rută de autobuz în inima Scoției de Est.”, a declarat Sam Greer, director regional Stagecoach din Scoția.
Vehiculele vor funcționa în serviciul public începând cu această vară, vor oferi un serviciu capabil să transporte până la 36 de pasageri, cu o capacitate de 10.000/săptămână și va circula cu viteza admisă de 50 km/oră. Traseul acestora va fi în mare parte pe autostrăzi pe o rută de aproximativ 22 de kilometri lungime.
Senzorii permit autobuzelor să circule pe drumuri preselectate, fără ca șoferii de siguranță să fie nevoiți să intervină sau să preia controlul, dar fiecare vehicul va avea un șofer cu experiență care va monitoriza sistemul.
În prezent, există șase niveluri de automatizare a condusului, astfel cum sunt definite de Societatea Inginerilor Auto (SAE) – variind de la zero (complet manual) la cinci (complet autonom). Noul vehicul va funcționa la nivelul de patru SAE, ceea ce înseamnă că nu este necesară atenția șoferului pentru siguranță.
Bridgestone a lansat anvelopa ultra-silențioasă U-AP 002, după 18 luni de testare internă și dezvoltare în colaborare cu operatorul britanic Stagecoach. Fiind clientul Bridgestone cu cea mai mare flotă în exploatare, Stagecoach a devenit și prima companie din Europa care și-a echipat vehiculele cu noua anvelopă.
U-AP 002 a fost concepută special pentru cerințele flotelor de autobuze electrice și hibride și îndeplinește standardul 3PMSF pentru condusul pe timp de iarnă. Producând doar 69 dB, anvelopa reduce poluarea fonică cu
2 dB în comparație cu versiunile similare anterioare și are sarcină crescută, adaptată greutăţii suplimentare generată de baterii în cazul autobuzelor electrice.
Noua anvelopă are o rezistență la rulare clasa B, – pentru scăderea consumului de combustibil și emisii reduse – dar şi o durată de viață mai mare cu 9%, datorită peretelui lateral mai gros și a carcasei robuste. De asemenea, este posibilă reșaparea.
„U-AP 002 este cea mai silențioasă anvelopă pe care am construit-o vreodată, oferind în același timp performanțe la uzură mai bune față de predecesoarele sale”, a declarat Greg Ward, director comercial de vânzări Bridgestone.
Odată cu anvelopa este furnizat şi sistemul electronic de etichetare RFID (identificare prin radiofrecvență) pentru a spori trasabilitatea carcaselor anvelopelor pentru companii. Acest lucru, spune Bridgestone, va oferi un sistem eficient în timp și, în acelaşi timp, precis, pentru partajarea și introducerea datelor, utilizatorii putând accesa rezultatele și ajuta la optimizarea costurilor de proprietate.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit