Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

În lunile următoare, Comisia Europeană va revizui directiva privind greutățile și dimensiunile camioanelor pentru autorizarea utilizării lor pe anumite tronsoane de autostrăzi și drumuri naționale. Asociația europeană a expeditorilor CLECAT a solicitat din nou Bruxelles-ului să armonizeze reglementările în traficul transfrontalier.

Transportatorul olandez Bram Ewals se gândeşte de cinci ani la ansamblurile duble A, formate din două semiremorci convenționale conectate printr-un boghiu, dar până la urmă a optat pentru o combinaţie de 25,25 m lungime, deși A-double de 34 m este mai eficient și mai versatil.

Acesta este alcătuit din remorci obișnuite, având doar boghiul în plus, ceea ce, în general, oferă mai multă flexibilitate. În același timp, A-double are costuri de achiziție mai mici, deoarece o semiremorcă scurtă pentru a forma un set de 25,25 m costă aproximativ cât două semiremorci obișnuite. În plus, condusul nu ridică probleme pentru șoferii pricepuți, nu este un salt comparabil cu trecerea de la un autoturism la un camion obișnuit.

Potrivit expeditorilor, ansamblurile lungi sunt o necesitate. Coordonatorul tehnic al proiectului ZEFES (Zero Emission, flexible vehicle platforms with modular powertrains serving the long-haul Freight EcoSystem), Ben Kraaijenhagen, subliniază că cererea de transport de marfă va crește cu 49% între 2010 și 2040 și, având în vedere angajamentul de a reduce emisiile de CO2, creșterea eficienței transportului devine foarte importantă.

Popularizarea ansamblurilor lungi este problematică din cauza multitudinii de reglementări. De la primele încercări din ianuarie 2019, mai există un drum lung de parcurs până când acestea se vor generaliza, deși țările scandinave și Spania au demonstrat potențialul lor.

În același timp, nu există dovezi că ansamblurile lungi cresc pericolul pe șosele. Depinde de numărul de mașini de pe șosea, nu de mărimea lor, astfel că aceste combinaţii lungi vor crește mai degrabă siguranța, deoarece vor reduce numărul de camioane de pe șosea. Ministerul Infrastructurii subliniază că este o condiție prealabilă ca parametrii pentru convoaiele lungi să fie standardizați ca greutăți, dimensiuni și sarcini pe osie. De asemenea, ministerul este sceptic în ceea ce privește cererea companiilor poloneze pentru astfel de seturi. Cetățenii Republicii Polone, asociațiile și antreprenorii polonezi constituie doar 1% dintre participanții la aceste consultări, ceea ce, având în vedere cota de peste 20% a transportatorilor polonezi pe piața transportului internațional din UE.