Runda de finanțare este condusă de Heliad și de Banca Europeană de Investiții (BEI), a adăugat start-up-ul. Toți investitorii anteriori au participat, de asemenea, la noua rundă de finanțare.
“Suntem foarte încântați să ne unim forțele cu echipa extraordinară din jurul lui Philipp Ortwein și Maximilian Schäfer, precum și cu o bază solidă de investitori, pentru a crea o soluție lider de piață pentru a îmbunătăți industria logistică”, a declarat Falk Schäfers, CEO al Heliad.
Start-up-ul cu sediul la Berlin intenționează să folosească injecția financiară în modelul său de afaceri digital pentru a oferi, printre altele, o capacitate și mai mare pentru transportul terestru european. Potrivit propriilor informații, în prezent, compania combină spațiul de marfă a peste 25.000 de companii de transport de marfă într-o platformă digitală și permite expeditorilor să acceseze această capacitate.
“Transportul terestru este încă extrem de ineficient, iar noi, la InstaFreight, folosim o abordare tehnologică pentru a asigura o mai mare sustenabilitate și eficiență, aducându-ne astfel contribuția la securizarea lanțurilor de aprovizionare globale”, spune Philipp Ortwein, director general și co-fondator al start-up-ului.
În contextul în care start-up-ul Nikola este anchetat pentru fraudă de către arbitrul pieței financiare din SUA, Securities and Exchange Commision (SEC), Trevor Milton a renunțat la funcția de președinte executiv. Acesta va fi înlocuit de fostul vicepreședinte al GM, Steve Girsky, al cărui titlu va fi de președinte, a declarat compania într-un comunicat.
Recent, firma Hindenburg Research a pus sub semnul întrebării validitatea afirmațiilor lui Nikola cu privire la tehnologia vehiculelor electrice, acuzând producătorul american de „fraudă complicată, construită pe zeci de minciuni”. Startup-ul este acuzat că a afirmat că a dezvoltat tehnologii esențiale, precum cele pentru baterii și invertoare, când de fapt erau produse de alte companii. Acest lucru a atras atenția autorităților de reglementare financiară, iar fondatorul Nikola a anunțat că se va apăra de aceste „acuzații false” din afara companiei. “Nikola este și va fi mereu în sângele meu, însă accentul ar trebui pus pe companie și pe misiunea sa de schimbare a lumii, nu pe mine. Așadar, am luat decizia dificilă de a mă trage deoparte.”
Scandalul a izbucnit la scurt timp după ce Nikola a anunțat un parteneriat cu gigantul General Motors, potrivit căruia GM urma să dețină 11% din Nikola Motors și să construiască în fabricile sale pickup-ul Badger, dezvoltat de start-up
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit